שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רשת הברחות של ימאי צים ו"יבוא" של גרזנים ואמל"ח נחשפו בנמל חיפה

חדשות

רשת הברחות של ימאי צים ו"יבוא" של גרזנים ואמל"ח נחשפו בנמל חיפה, צילום: צילום: Getty images Israel
רשת הברחות של ימאי צים ו"יבוא" של גרזנים ואמל"ח נחשפו בנמל חיפה
31/03/2014, ליאור שדמי שפיצר

עובדי קבלן הנותנים שירותי נמל לאוניות עבדו בשיתוף פעולה עם אנשי צוות מאניית צים והבריחו סיגריות ואלכוהול. עובדי מכס חיפה חשפו בשבוע ניסיון הברחה של גרזנים, סכינים וכלי נשק  במכולת כלי בית שנשלחה מאוסטרליה

בית משפט השלום בחיפה שחרר בערבות שני עובדי חברת "קשרי גל ים", המספקת שירותי נמל חיצוניים לאוניות, לאחר שאלו נתפסו על ידי יחידת הסמים מכס חיפה מבריחים סחורה שהושלכה אליהם מאוניית צים שעגנה בנמל. שני החשודים – מקסים אישראילב (42) ופבל קוגן (33) – המתגוררים בחיפה, נצפו בעודם מעמיסים לרכב ארגזי סיגריות שהושלכו אליהם על ידי אנשי צוות אניית צים שהגיעה מרוסיה.

השניים נעצרו בטרם עזבו את הנמל, וברכבם נמצאו עשרה ארגזים המכילים 500 פקטים של סיגריות, בשווי של למעלה מ-100 אלף שקל, שנעטפו בניילונים שחורים במטרה להסתיר את תכולתם. הם נעצרו והובאו לחקירה, וגם האנייה עוכבה בנמל עד לסיום החיפושים וחקירת הימאים המעורבים.

החקירה העלתה כי מדובר בחבורה מאורגנת היטב של עובדי קבלן הנותנים שירותי נמל לאניות, אשר עבדו בשיתוף פעולה עם מעורבים נוספים ואנשי צוות מהאנייה שרכשו סחורה בדיוטי פרי שבנמל והעבירו אותה באופן בלתי חוקי לעובדי הנמל.

לפני חודשיים נעצרו בנסיבות דומות שני עובדי חברת "עגור", שפעלו גם הם בשיתוף פעולה עם ימאים בחברת צים. במקרה זה העלתה החקירה כי הסחורה נמסרה להם על ידי ימאים שהגיעו ארצה מרוסיה ואשר זכאים לרכוש אלכוהול וסיגריות בפטור מלא ממסים, כאשר הימאים ועובדי הנמל חולקים ברווחים ממכירת הסחורה המוברחת בארץ.

במקביל, חשפו השבוע עובדי מכס חיפה ניסיון הברחה נוסף: במכולת כלי בית וחפצים אישיים שנשלחה על ידי תושבת חוזרת שהתגוררה שנים באוסטרליה, נתגלתה גם כמות גדול של כלי נשק האסורים בייבוא, בהם גרזנים, סכינים, מחסניות, קליעים חלקי נשק וכן מכשירי קשר, חלקי חילוף לאופנוע ובקבוקי אלכוהול שלא הוצהרו אף הם בשווי של עשרות אלפי שקלים.

מחקירת יחידת הסמים מכס חיפה עלה כי המטען שייך לבן הזוג של היבואנית, תושב חוזר אף הוא, שהינו בעל חברת אבטחה וכן עוסק בחו"ל בהדרכת קרב מגע וירי. המטען נתפס עד לסיום הטיפול בתיק.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:38
קומיט וכל טופס במתנה