שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ערב ההכרעה בהולילנד: הפרקליטות מבקשת להציג את הראיות של שולה זקן

חדשות

ערב ההכרעה בהולילנד: הפרקליטות מבקשת להציג את הראיות של שולה זקן , צילום:
ערב ההכרעה בהולילנד: הפרקליטות מבקשת להציג את הראיות של שולה זקן
30/03/2014, עו"ד אורי ישראל פז

 יועץ התקשורת של אולמרט אמיר דן: "מי שבפאניקה זו הפרקליטות. כשטלנסקי התפוצץ להם בפרצוף, הם שלפו את 'ראשונטורס', וכשזה התחיל לרעוד הם שלפו את הולילנד, ועכשיו כשמגיעה ההכרעה של השופט רוזן הם שלפו חקירה חדשה"

ערב מועד פרסום הכרעת הדין בפרשת הולילנד, צפוי השופט דוד רוזן לפרסם את החלטתו האם להיענות לדרישת פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן להתיר לה להגיש לבית המשפט ראיות חדשות שהמציאה שולה זקן, מזכירתו המיתולוגית של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, וכן להעיד אותה הפעם כעדת תביעה ולחקור את אולמרט בחשד לביצוע שיבוש הליכי משפט של חקירת עד במשפט ובעדות.

השופט רוזן אמור לפרסם מחר (יום ב', 31.3.14) את הכרעת הדין בפרשת הולילנד, אך בצעד חריג התבקש על ידי הפרקליטות לדחות את פרסומה בשבועיים ימים והסניגורים בתיק התבקשו על ידי השופט רוזן להגיב לבקשה עד יום ראשון ב-16:00.

בקשת הפרקליטות הוגשה בעקבות חתימתה על הסדר טיעון עם זקן, אשר הבטיחה כי בתמורה לשיתוף הפעולה שלה בהפללת אולמרט גם בתיק הולילנד וגם בפרשות נוספות, עונשה יסתכם ב-11 חודשי מאסר בפועל וב-100 אלף שקל קנס. בנוסף, הפרקליטות תמשוך את הערעורים שהגישה לבית המשפט העליון על קלות העונשים שהושתו על זקן בפרשות טלנסקי וראשונטורס.

"אף אחד לא שכב על הגדר"

כפי שדווח לאחרונה בפורטל חדשות תקדין, שופטי בג"ץ דחו את העתירה של התנועה לאיכות השלטון לחייב את הפרקליטות לחתום עם זקן על הסכם "עד מדינה", והיא הופנתה לעניין זכותה של זקן לחזור אל דוכן העדים לפי סעיף 167 לחוק סדר הדין הפלילי (בג"ץ 1844/14). מה שסלל בפני הפרקליטות את הדרך לפנות לשופט רוזן בבקשה מתאימה.

במסגרת חקירתה של זקן לאחרונה במשטרה נחשפו הקלטות של אולמרט, שבה הוא נשמע לכאורה כשהוא מנסה להניא אותה מלחתום על הסדר הטיעון המקורי שהוצע לה בתחילת ההליך. בעקבות החומרים החדשים שהציגה זקן בפני המשטרה, נפתחה ביחידה הארצית לחקירות הונאה חקירה נגד ראש הממשלה לשעבר אולמרט בגין חשד לשיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה בנסיבות מחמירות והטרדת עד.

יועץ התקשורת של אהוד אולמרט אמיר דן התייחס אמש בריאיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 לעסקת הטיעון עם זקן, לחשדות החדשים נגד ראש הממשלה לשעבר וביקש להפריך את הנרטיב כי המהלך הנוכחי מגיע אחרי שנים בהן זקן שתקה למען אולמרט. "אף אחד כאן לא שכב על הגדר, בטח לא שולה, היא שכבה על הגדר בשביל עצמה", אמר דן.

דן טוען כי מזה שמונה שנים נעשה לאולמרט סיכול ממוקד. "שמונה שנים שרודפים אותו ובכל פעם הבנאדם במקום להיכנע, כמו שמצפים ממנו, מחזיר מלחמה על חפותו. החוצפה הכי גדולה שלו שהוא מעיז ויוצא זכאי ועל זה הפרקליטות לא מוכנה לסלוח".

לדבריו, פעם אחר פעם כשמתקרבת הכרעת דין שולפת הפרקליטות חקירה חדשה. "היינו בסיטואציה הזו יותר מדי פעמים, כנראה שמי שבפאניקה היא דווקא הפרקליטות שזו השיטה שלה. ראינו שכשטלנסקי התפוצץ להם בפרצוף, הם שלפו את 'ראשונטורס', וכשזה התחיל לרעוד הם שלפו את הולילנד, ועכשיו כשמגיעה ההכרעה של השופט רוזן הם שלפו חקירה חדשה".

"אולמרט הוא השולי בפרשה"

יועצו של אולמרט סבור כי לפרקליטות קשה בעיקר בגלל שראש הממשלה לשעבר מסרב להיכנע. "הם מבינים שסביר להניח שהוא האדם השולי בכל הפרשה הזו, לאור הראיות והעובדות ויש מצב שייצא זכאי. מדובר באדם שמסרב להיכנע ונלחם וזה לא פשוט לפרקליטות". עוד ציין דן כי "אם הפרקליטות היתה משקיעה קצת מהמשאבים שהיא משקיעה באולמרט בשוטף, אולי חלק מהפשע במדינת ישראל היה ממוגר".

לדברי יועץ התקשורת של אולמרט, שתיקתה של זקן לא היתה הגנה על ראש הממשלה לשעבר אלא מתוך ידיעה כי אחרת תהיה מורשעת. "יושבת אישה לא שולית, אדם בכיר, ומעידה בעצמה שהיא קיבלה שוחד במאות אלפי שקלים, תכשיטים, רהיטים, כספים שנכנסו לחסכונות של ילדיה. דכנר זה הסיפור של שולה לא של אולמרט. כשהיא הבינה שזה המוצא האחרון ושהיא תיכנס לכמה שנים לכלא היא ממלטת את עצמה בגלל לחץ".

דן סרב להתייחס באופן ישיר להקלטות שהגישה זקן למשטרה, אך לדבריו מדובר במהלך מתוכנן מראש. "זה מהלך שתוכנן לפחות שנה", הוא אומר, "אני לא מקליט חברים קרובים. אם אדם מקליט את אחד הקרובים אליו יודע מה הוא עושה ומתכנן את מה שהוא מתכנן".

לטענתו, מדובר במהלך קר ומחושב. "זה מהלך של אדם שלקח שוחד במאות אלפי שקלים ומנסה למלט את עצמו, והדרך הקלה ביותר היא אולמרט", הדגיש. "כנראה עד שהפרקליטות לא תצליח לשבור את אולמרט היא תמשיך".

יועץ התקשורת מאמין כי אולמרט ייצא זכאי בתיק הולילנד וגם מדגיש כי לא היה כל שיבוש הליכי חקירה. "הוא צפוי כנראה לצאת זכאי, אלא אם כן החודש האחרון וכל מה שקורה מסביב כן חלחל לאן שהפרקליטות כוונה לחלחל אני מקווה שזה לא חלחל לשם".

חומר נפץ

מנגד, בראיון שהעניק למהדורת שישי בערוץ 10, התייחס פרקליטה של זקן, עו"ד עופר ברטל, לחשיפת ההקלטות, וטען כי ההחלטה להעיד את זקן נגד אולמרט קרתה בתום תהליך ארוך. "זקן הייתה נאמנה לאולמרט באופן מוחלט. לאט לאט היא הבינה שהנאמנות הזו חד-צדדית", אמר ברטל. "בסוף היא הבינה שהיא מחפשת פרטנר לטנגו הזה ושהכול על חשבונה. היא הייתה נאמנה וחטפה על כך". הוא אמר כי היא איננה חוגגת את הסדר הטיעון הצפוי שיקל בעונשה: "היא הודתה שביצעה בשתי עבירות לא פשוטות. אין מה לחגוג".

בהמשך, הוא הכחיש כי זקן הקליטה את אולמרט כדי שהחומרים ישמשו לה תעודת ביטחון למקרה הצורך. "זה לא היה ניסיון להשיג קלף מנצח לשלוף בדקה ה-90. ההקלטות נעשו בכוונה תמימה ונאיבית, היא בכלל חשבה שבשיחות האלה אין כלום. פתאום הבנתי שאנחנו מחזיקים ביד חומר נפץ", המשיך הפרקליט. "זה חומר שיכול לפגוע באנשים בצורה לא פשוטה. הדברים נובעים לא מעונש מאסר צפוי ולא מכספים, אלא רק כתוצאה מנאמנות שהייתה חד-צדדית".

 

 ת"פ 10291-02-12

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

בג"ץ דחה את הדרישה להעיד את שולה זקן כעדת מדינה בפרשת הולילנד

 

אלדד יניב ביקש מעמד של ידיד ביהמ"ש בתיק אולמרט וחטף הוצאות של 3,000 שקל

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:85
קומיט וכל טופס במתנה