שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לא הגשתם מי ברז בחינם ללקוחות? קבלו תביעה ייצוגית של 25 מיליון שקל

חדשות

לא הגשתם מי ברז בחינם ללקוחות? קבלו תביעה ייצוגית של 25 מיליון שקל, צילום: צילום: Getty images Israel
לא הגשתם מי ברז בחינם ללקוחות? קבלו תביעה ייצוגית של 25 מיליון שקל
25/03/2014, ליאור שדמי שפיצר

25 זכיינים של רשת קפה קפה נתבעו בטענה להתעשרות שלא כדין על חשבון הלקוחות, שנאלצו לרכוש משקאות במקום ליהנות מהטבה המגיעה להם על פי חוק. הנזק הכלכלי ועוגמת הנפש הוערכו "בשמרנות" בסך של מיליון שקל לכל נתבעת

"מים מינרליים במקום מי ברז, תפריטים נטולי מחיר, מאזטים שמפוזרים בנדיבות על השולחן בתחילת הארוחה אך עולים ביוקר בסופה, מבצעים שדווקא היום לא תקפים, משקאות אלכוהוליים מהולים במים – את השיטות הללו לסחוט עוד קצת כסף מהלקוחות כל אחד בענף המסעדנות והברים מכיר היטב. חלקן לא חוקיות, חלקן סתם לא אתיות, וכולן, בסופו של דבר, עולות ללקוח הרבה מאוד כסף". בציטוט זה מתוך כתבתה של ליאת בר סתו באתר מאקו (מה-15 בינואר 2014) נפתחת בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד 25 חברות המפעילות סניפים של רשת המסעדות קפה קפה, בטענה להפרת חובה חקוקה – החובה להגיש לכל לקוח קנקן מים צוננים ללא תשלום.

בבקשה שהוגשה באמצעות עו"ד רם גורודיסקי, נטען כי הנתבעות מתעשרות שלא כדין על חשבונם של הלקוחות, שכן הן מאלצות אותם לרכוש משקאות שונים בכסף רב. הפרת החובה להגיש מי ברז ללא תשלום מנעו הנתבעות מלקוחותיהן את ההטבה לה הם זכאים, השווה למחירו של בקבוק מים מינרלים בסך של 10 שקלים. לטענת התובעים, "גם עבור מי שלא נכנע להפרות הדין של הנתבעות ועמד על זכותו לקבל מים בחינם, נגרם נזק של עגמת נפש ואי נעימות, אותו נעריך בשמרנות בסך של 10 שקלים".

התובעים הדגישו את המלצות משרד הבריאות לשתיה מרובה של מים, ובעיקר מי ברז המכילים מינרלים חשובים לגוף כגון סידן, מגנזיום ופלואור. לטענתם, לאישורה של התביעה כתביעה ייצוגית יש השלכות רחבות והיא הולמת את האינטרסים הציבוריים של מדינת ישראל בשמירת החקיקה הצרכנית.

התובעים העריכו את סכום התביעה במיליון שקל לכל נתבעת, ובסך הכל ב-25 מיליון שקל. זאת, על פי הערכה שמרנית ומצמצמת של מאה לקוחות ביום, במשך שבע השנים שקדמו להגשת התביעה

עוד דורשים התובעים להורות לזכייניות הרשת להקים מערך פיקוח ובקרה הולם שיוודא כי הוראות חוק מים צוננים מקוימות במלואן. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:171
קומיט וכל טופס במתנה