שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: חיבל בצינורות גז של בניינים כדי לגרום לפיצוץ ולפגוע ביהודים

חדשות

כתב אישום: חיבל בצינורות גז של בניינים כדי לגרום לפיצוץ ולפגוע ביהודים, צילום: צילום: istock
כתב אישום: חיבל בצינורות גז של בניינים כדי לגרום לפיצוץ ולפגוע ביהודים
23/03/2014, עו"ד אורי ישראל פז

תושב ג'בל מוכבר בירושלים, שתקף חרדי בגרזן וחיבל בצינורות גז בתשעה בנייני מגורים במטרה לגרום לפיצוצם ולהרג המוני של דייריהם היהודים, מואשם בעבירות של ניסיון רצח וסיוע לאויב במלחמה

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד עזיז עויסאת, שתקף חרדי בגרזן וחיבל בצינורות גז בתשעה בנייני מגורים בירושלים כדי לגרום לפיצוץ ולקריסת הבניינים ולמותם של דייריו היהודים.

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ענת גרינבאום לבית המשפט המחוזי בבירה, מואשם עויסאת (49), תושב ג'בל מוכבר שבירושלים, במספר עבירות של ניסיון רצח וסיוע לאויב במלחמה.

על פי עובדות כתב האישום, במהלך 2012 גמלה בליבו של עויסאת החלטה לסייע לאויבי ישראל במלחמתם בה. הוא החליט לעשות את כל המיוחס לו בכתב האישום כנקמה על פעילות ישראל במסגד "אל-אקצא", פעולות מלחמתיות של צה"ל בעזה ופגיעה בדת האסלאם, ובכך לסייע לארגוני הטרור הפלשתינים במלחמתם בישראל ולאויביה.

ב-2 באפריל 2012 תקף עויסאת בגרזן יהודי-חרדי במטרה לרוצחו. עויסאת המתין שעה ארוכה בשעה 7:00 בבוקר בשכונת מוסררה, ליהודי שיעבור במקום כדי לתקוף אותו בגרזן שהחביא במעילו. לאחר כשעה עבר במקום נחום וייספיש, בן 72, שצעד מכיוון הכותל המערבי לכיוון רחוב הנביאים. עויסאת ההתקדם לעברו של וייספיש והלם בראשו פעמיים-שלוש בעודו צועק "אללה אכבר".

ב-23 בינואר 2014, כאשר עויסאת הגיע לסניף ביטוח לאומי במזרח ירושלים כדי לבקש קצבת הבטחת הכנסה, הוא שמע את המאבטחים במקום מדברים על בלון הגז שהתפוצץ בבניין המגורים בשכונת גילה מספר ימים קודם לכן, שבעקבותיו קרס חלק מהבניין ונהרגו זוג הורים עם בנם הפעוט. כשבועיים לאחר מכן, גמלה בליבו של עויסאת החלטה לבצע פיגוע חבלני-רצחני בדרך של גרימת דליפת גז בבניין שגרים בו יהודים, כדי שהגז יידלק ויגרום לפיצוץ הבניין וקריסתו ולמותם של דייריו היהודים.

במהלך פברואר 2014, הצטייד עויסאת במספריים המיועדים לחיתוך גבס וצעד מביתו לשכונת ארמון הנציב, נכנס למספר רחובות ובחן את הבניינים במקום ואת התאמתם לביצוע פיגוע. בהמשך, בתשעה מועדים שונים, חתך עויסאת צינורות גז של בניינים בירושלים במטרה לגרום לפיצוצם ולקריסתם ולהרג המוני של דייריהם היהודים. כתוצאה מכך, נגרמו דליפות גז וריח עז של גז התפשט בחדרי המדרגות, אדי גז יצאו מהצינור החתוך וכל דיירי הבניינים פונו מחשש ממשי לסכנת חיים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:154
קומיט וכל טופס במתנה