שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אלדד יניב ביקש מעמד של ידיד ביהמ"ש בתיק אולמרט וחטף הוצאות של 3,000 שקל

חדשות

אלדד יניב ביקש מעמד של ידיד ביהמ"ש בתיק אולמרט וחטף הוצאות של 3,000 שקל, צילום: שולה זקן. צילום: בוצ'צ'ו
אלדד יניב ביקש מעמד של ידיד ביהמ"ש בתיק אולמרט וחטף הוצאות של 3,000 שקל
19/03/2014, עו"ד אורי ישראל פז

יניב, עורך דין ופעיל חברתי, ביקש להצטרף להליך במטרה לחייב את שולה זקן להשמיע את עדותה. נשיא ביהמ"ש העליון: "אין סיבה להתיר לגורם חיצוני להתערב בערעור פלילי"

עו"ד אלדד יניב "חטף" הוצאות משפט מחמישה שופטי בית המשפט העליון על שביקש לקבל מעמד של "ידיד בית המשפט" במסגרת הערעור שהגישה הפרקליטות על הזיכוי של אהוד אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי. יניב, המציג את עצמו בשנים האחרונות כפעיל חברתי שהפסיק לעסוק בפרקטיקה של דיני לשון הרע שבה התמחה, ביקש להצטרף להליך הערעור במטרה לחייב את שולה זקן לעלות לדוכן העדים "על מנת שתשמע עדותה", תוך החזרת העניין לבית המשפט המחוזי בירושלים.

"לא מצאנו לנכון להיעתר לבקשה", קבע הרכב השופטים בראשות הנשיא אשר גרוניס. "אין כל סיבה להתיר לגורם חיצוני דוגמת המבקש להתערב בערעור פלילי התלוי בבית משפט זה. המבקש אינו מצביע על הבסיס לבקשתו".

הרכב השופטים בראשות הנשיא גרוניס – השופטים סלים ג'ובראן, יורם דנציגר, ניל הנדל ועוזי פוגלמן – דחו את הבקשה בלי שהתבקשה תשובה, וחייבו את אלדד יניב בהוצאות משפט לטובת אוצר המדינה בסך 3,000 שקל.

עו"ד יניב התמודד בבחירות האחרונות לכנסת בראשות מפלגת "ארץ חדשה" על מצע של טיהור נגע השחיתות הציבורית. מפלגתו פרסמה סרטונים ביוטיוב שבהם הצביע יניב על חבריו לשעבר, הפוליטיקאים אולמרט, בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן ואחרים, כנבחרי ציבור מושחתים. מפלגתו לא עברה לבסוף את אחוז החסימה.

יצוין כי התנועה לאיכות השלטון עתרה לפני כשבוע וחצי לבג"ץ (בג"ץ 1844/14) בבקשה למתן צו על תנאי נגד פרקליטות המדינה מדוע לא תחזור בה מהחלטתה שלא לחתום עם זקן הסכם "עדת מדינה" ומדוע לא תשלים את גביית עדותה בפני בית המשפט המחוזי. בעתירה נטען כי עדותה של זקן דרושה כדי לרדת לחקר האמת ולהבטיח כי בפני בית המשפט יעמוד מלוא המידע שניתן להציג בפניו להכרעתו, בכדי להגן על שלטון החוק ועל אמון הציבור בנבחריו וברשויות המדינה, נוכח חומרת הפרשות בהיותן עוסקות בחשדות לשחיתות כנגד ראש ממשלה לשעבר.

העתירה לבג"ץ הוגשה בעקבות בחינה שנעשתה לאחרונה בפרקליטות לגבי הגרסה שמסרה זקן בתחילת החודש במשטרה, ולגביה הודיעה הפרקליטות לבאי כוחה של זקן כי הוחלט שלא להמשיך את המגעים עימם בקשר לתיקים התלויים ועומדים נגד מרשתם, וזאת על אף הדברים שמסרה בעניין מעורבותם של אחרים בביצוע עבירות פליליות. "ההחלטה התקבלה תוך בחינת מכלול נסיבות העניין ושקילת שיקולים שונים, לרבות השלב המתקדם בו מצויים התיקים שגב' זקן הואשמה בהם – שלב שבו ניתן לבקש להציג ראיות נוספות לבית המשפט רק בנסיבות חריגות ביותר, לצד העובדה כי גב' זקן לא הביאה ראיות תומכות חיצוניות לדבריה", נכתב בהודעת דובר משרד המשפטים לעיתונאים.

זקן מצידה השיבה בחיוב בתשובתה לבג"ץ והביעה נכונות להתייצב להמשך חקירה ולעדות בבית המשפט כל אימת שתתבקש. "ללא שמיעתה, כל הכרעה שתצא תחת ידן של הערכאות הנכבדות תהא חסרה ומאולצת. האמת העובדתית לה שואף בית המשפט, תיוותר גולמית ובלתי מפוענחת – הגם שהיא לכאורה נמצאת בהישג יד", נכתב בתשובתה של זקן לבית המשפט. "עצם התייצבותה לעדות תכשיר ראיות שונות שנקבעו כבלתי קבילות נגד משיב 4 (אהוד אולמרט) על ידי הערכאה הדיונית".

 

ע"פ 8080/12

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:168
קומיט וכל טופס במתנה