שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חמש שנות מאסר לנאשם שהטריד מינית וסחט את עורכת הדין שייצגה אותו

חדשות

חמש שנות מאסר לנאשם שהטריד מינית וסחט את עורכת הדין שייצגה אותו , צילום: צילום: istock
חמש שנות מאסר לנאשם שהטריד מינית וסחט את עורכת הדין שייצגה אותו
18/03/2014, עו"ד לילך דניאל

הנאשם הטריד את עורכת הדין מהסנגוריה הציבורית בעשרות שיחות טלפון והודעות טקסט בעלות אופי מיני, והמשיך במעשיו גם לאחר ששוחררה מהייצוג והחליפה מספרי טלפון, ואפילו לאחר שנעצר ונכלא

בית משפט השלום בחיפה גזר חמש שנות מאסר בפועל על נאשם שהורשע בהטרדה מינית  של עורכת הדין שייצגה אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, באמצעות עשרות שיחות טלפון והודעות טקסט שכללו מסרים מיניים, מאיימים ומטרידים. השופט ד"ר זאיד פלאח קבע כי מעשיו של הנאשם, עלי מחאג'נה, פגעו בזכותם של נאשמים שידם אינה משגת לקבל ייצוג הולם, וכן השפיעו קשות על חייה של המתלוננת.

על פי כתב האישום, מחאג'נה נהג להתקשר לעורכת הדין ולהביע את אהבתו אליה בליווי אמירות בעלות אופי מיני. מחאג'נה הוסיף להטריד את עורכת הדין גם לאחר שדיווחה על ההטרדות לסנגוריה הציבורית ושוחררה מהייצוג.

ההטרדות הטלפוניות כללו לעיתים עשרות שיחות טלפון והודעות טקסט ביום, כשבחלק מהשיחות מחאג'נה הביע את רצונו לקיים איתה יחסי מין, ציין כי הוא אוהב אותה וכי הוא יודע שהיא נפרדה מבעלה, וחלקן כללו מסרים מאיימים ומטרידים וכן תמונות שלו ושלה. 

גם לאחר שנעצר המשיך מחאג'נה להטריד את עורכת הדין מתוך בית המעצר שבו שהה, וציין בפניה כי הוא מטריד אותה מאחר שהוא סובל מפיצול אישיות וביקש ממנה "למצוא לו כלה".

השופט פלאח גזר על מחאג'נה עונש מאסר של ארבע שנים, בתוספת הפעלת מאסרים מותנים שעמדו לחובתו בגין הרשעות קודמות בעבירות אלימות וסמים. השופט ציין כי מעשיו של הנאשם פגע בזכות שהמדינה מעניקה לנאשמים שידם אינה משגת להיות מיוצגים על ידי עורכי דין על חשבון המדינה, וכן פגעו בזכותם של עורכי הדין לייצג נאמנה את לקוחותיהם ללא מורא או חשש. זאת, לצד הפגיעה במתלוננת, שנאלצה לסבול את מעשיו של הנאשם במשך מספר שנים וחוותה תחושות של פחד וחוסר אונים.

השופט פלאח דחה את טענותיו של הסניגור כי יש להתחשב בכך שדובר בהטרדות טלפוניות "בלבד", ללא מגע פיזי, וקבע כי אכזריות כלפי אדם אינה מתבטאת רק באופן פיזי ולעיתים מילים אכזריות יותר ממעשים. "הנאשם ידע לתכנן היטב את מעשיו ודאג למצוא את מספרי הטלפונים של המתלוננת גם לאחר שהחליפה אותם מעת לעת, וידע לפנות אל הסנגוריה הציבורית ולהציג את עצמו כמי שזקוק לסיוע המתלוננת וכך השיג את מספרי הטלפונים שהוחלפו על ידה", כתב השופט בפסק הדין.

עוד נלקח בחשבון עברו הפלילי של מחאג'נה והעובדה שהמשיך בכפירתו ולא לקח אחריות על מעשיו על אף שהורשע בכל המיוחס לו. לאור האמור, גזר בית המשפט על מחאג'נה מאסר בפועל למשך ארבע שנים, שאליהם יתווספו מאסרים מותנים העומדים לחובתו כך שירצה בפועל 62 חודשים (כחמש שנים) וכן שישה חודשי מאסר על תנאי.

השופט פלאח נמנע מלחייב את פלאח בפיצוי או בקנס, מאחר שהוא נידון למאסר בפועל לתקופה ממושכת והפיצוי ירבוץ למעשה על בני משפחתו, אך ציין כי בפני המתלוננת עומדת הזכות להגיש נגדו תביעה אזרחית.

 

ת"פ 3022-05-13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:145
קומיט וכל טופס במתנה