שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לשכת עוה"ד נלחמת בהגבלות על שכר הטרחה: "אל תכרכו אותנו עם המאכערים"

חדשות

לשכת עוה"ד נלחמת בהגבלות על שכר הטרחה: "אל תכרכו אותנו עם המאכערים", צילום: עו"ד דורון ברזילי. צילום: יח"צ
לשכת עוה"ד נלחמת בהגבלות על שכר הטרחה: "אל תכרכו אותנו עם המאכערים"
13/03/2014, ליאור שדמי שפיצר

הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין ייאבק בכנסת ובתקשורת בהצעות החוק להגבלת שכר הטרחה של מייצג מול ביטוח לאומי והגבלת שכר הטרחה ברכישת דירה מקבלן: "הצעות פופוליסטיות המכרסמות במעמד עורכי הדין וביכולתם לשרת את הציבור"

הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין החליט להילחם בהצעות החוק שפוגעות בזכויותיהם של עורכי הדין, כמו הגבלת שכר הטרחה לייצוג מול ביטוח לאומי לשמונה אחוזים והגבלת שכר הטרחה ברכישת דירה מקבלן, ויקצה לשם כך משאבים לטובת המאבק בכנסת ובתקשורת.

"לשכת עורכי הדין רואה בהצעת החוק להגבלת שכר הטרחה מול ביטוח לאומי ל-8% פגיעה קשה בזכויות האזרחיות, בעיקר של אוכלוסיות מוחלשות, וכן פגיעה בחופש העיסוק של עורכי הדין", נכתב בהודעת הוועד המרכזי. "הלשכה מצרה על כריכת הצעה הנוגעת למסיגי גבול המקצוע יחד עם עורכי הדין המוסמכים לייצג כחוק".

הוועד המרכזי אימץ את נייר העמדה שהוכן על ידי ועדת ביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין והסמיך את ידה להמשיך במאבק בהמשך החקיקה. הוועד המרכזי רואה בהצעה זו חלק ממכלול של הצעות חוק פופוליסטיות אשר מכרסמות באופן שיטתי במעמדם וביכולתם למען שירות משפטי ראוי לציבור.

לדברי עו"ד דורון ברזילי, ראש לשכת עורכי הדין, "הצעות החוק האלה פוגעות דווקא באוכלוסיות מוחלשות שאינן ממצות את מלוא זכויותיהן מול הביטוח הלאומי ומול יזמי הנדל"ן. יש להחריג מהצעת החוק של הביטוח הלאומי, את שכר הטרחה של עורכי הדין ולייחד את ההצעה רק לטיפול בשכרם של המאכערים. מעבר לכך, מדובר בהצעת חוק שפוגעת באופן לא מידתי ולא סביר בחופש העיסוק".

לקריאה נוספת, ראו:

 

אושר בקריאה טרומית: יוגבל שכרו של מי שמייצג אדם בפני הביטוח הלאומי

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:149
קומיט וכל טופס במתנה