שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > טעות מביכה בזיהוי הובילה לדחיית תביעת אבהות של שוהה בלתי חוקית

חדשות

טעות מביכה בזיהוי הובילה לדחיית תביעת אבהות של שוהה בלתי חוקית, צילום: צילום אילוסטרציה: istock
טעות מביכה בזיהוי הובילה לדחיית תביעת אבהות של שוהה בלתי חוקית
12/03/2014, ליאור שדמי שפיצר

הדיון בבית המשפט לענייני משפחה קיבל תפנית מפתיעה כשהתברר כי האישה התובעת לא זיהתה את האב הנטען ופנתה בנאום נרגש על הורות אל המתמחה של עורך דינו

שוהה בלתי חוקית מחבר העמים הגישה בקשה לאפוטרופסות על בתה לבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון, כנגד מי שהיא טוענת שהוא אבי הילדה, אך הדיון בבית המשפט קיבל תפנית מפתיעה כשהתברר שהמבקשת לא זיהתה את האב הנטען ופנתה אל המתמחה שישב לצידו של עו"ד אמיר זבולון, המייצג את הנתבע.

הגבר עצמו טען כי הכיר את האישה באתר אינטרנט המיועד להיכרויות מיניות וכי ניהל עמה קשר קצר שכלל יחסי מין. לדבריו, לשני הצדדים היה ברור כי האישה מקיימת קשרים מיניים מרובים במקביל, ועל כן הבחירה בו כאבי בתה נראית לו שרירותית לחלוטין. עוד טען כי לפי חישוב זמנים שערך, הילדה המדוברת נולדה כעשרה חודשים לאחר שקיים יחסי מין עם המבקשת, כך שלא הגיוני שמדובר בבתו.

המשפט הסתיים מהר מהצפוי, כאשר במהלך הדיון נכשלה האישה בזיהוי הנתבע ופנתה בנאום נרגש על הורות אל המתמחה שישב לצדו של עו"ד זבולון. הטעות המביכה לא נעלמה מעיניה של השופטת רבקה מקייס, שדחתה את תביעת האישה לאבהות בשל חוסר אמינותה.

לדברי עו"ד זבולון, "האישה תפסה את הגבר כשעיר לעזאזל לצורך ההליך שהיא מבקשת לנהל מול רשויות ההגירה. שרבובו של הגבר להליך המשפטי נועד רק כדי שישמש דחליל ואב פוטנציאלי מזדמן, תוך שהאישה כלל לא יודעת מיהו אבי הילדה לאור הגברים הרבים שעמם ניהלה קשרים מיניים". לאור זאת, סירב הגבר לעבור בדיקת אבהות, ועורך דינו הגיש בשמו בקשה לבית המשפט לענייני משפחה למחוק אותו כצד להליך שמנהלת האישה להוכחת אבהות על בתה. לאור הקושי של האישה לזהות את הנתבע, בית המשפט נעתר כאמור לבקשתו והתביעה נדחתה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:245
קומיט וכל טופס במתנה