שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עיריית ירושלים תחויב לבצע בדיקה חיצונית של פערי השכר בין גברים לנשים

חדשות

עיריית ירושלים תחויב לבצע בדיקה חיצונית של פערי השכר בין גברים לנשים, צילום: קרית עיריית ירושלים ליד כיכר ספרא. צילום גילה ברנד
עיריית ירושלים תחויב לבצע בדיקה חיצונית של פערי השכר בין גברים לנשים
12/03/2014, עו"ד אורי ישראל פז

בפסק דין ראשון מסוגו קיבלה נשיאת ביה"ד לעבודה בירושלים את עמדת נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה וקבעה כי אכן קיימים פערים בשכר הבסיסי של עובדי העירייה שאינם ניתנים להסבר אלא על פי המין

בפסק דין ראשון מסוגו, קיבלה נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, השופטת דיתה פרוז'ינין, את עמדת נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה כי על עיריית ירושלים לבצע מחקר מקצועי וחיצוני של פערי השכר בין גברים לנשים בעיריית ירושלים, נכון לשנת 2010, הכולל צעדים אופרטיביים לצמצום פערי השכר המגדריים בעירייה. נפסק כי מחקר כזה יסייע לעיריית למגר את התופעה וכי עליה להגיש את המחקר בתוך שנה לנציבות השוויון.

השופטת פרוז'ינין קיבלה במלואה את טענות נציבות השוויון הזדמנויות בעבודה בירושלים ועובדות העירייה גלית קידר ודפנה אילוז, שיוצגו על ידי עו"ד אפרת דויטש משדולת הנשים, וקבעה כי "אכן קיימים פערי שכר בין גברים לנשים, ועל העירייה לעשות כל שניתן כדי למגר תופעה זו".

העובדות השתכרו שכר נמוך מעובדים גברים בתפקידים דומים. בית הדין דחה את כל טענות העירייה לגבי שוני בין התפקידים השונים. יתרה מכך, הוכח כי "למעשה העובדות מבצעות עבודה אינטנסיבית מזו של הגברים ואף על פי כן, השתכרה כל אחת מהן כ-30% פחות מעמיתיהן הגברים". בית הדין קיבל את טענת העובדות, לפיה פערי השכר נבעו לא רק מתוספות שונות, אלא "גם מפערים בשכר הבסיסי שאינם ניתנים להסבר אלא על פי המין".

יצוין כי פערי השכר בין העובדות לעובדים נבעו בין היתר מכך שלגבי העובדים, שביצעו תפקיד מינהלתי דומה לתפקיד העובדות, הוחלו הסכמים קיבוציים אחרים לעומת אלה של הנשים.

פסק הדין ניתן בהסכמת נציגת העובדים ציפורה רון ונציג המעבידים אילן לוי. עיריית ירושלים אף חויבה בהוצאות משפט בסך של 7,500 שקל, לכל אחת מהתובעות.

עו"ד אינה סולטנוביץ'-דוד, נציבת ירושלים והדרום בנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, ברכה על החלטת בית הדין, וציינה כי "מדובר בפסק דין ראשון מסוגו, המחייב בדק בית יסודי בעיריית ירושלים ואחריות של כל רשות, ארגון ועסק, להבטיח שלא יתקיימו בקרבו פערי שכר". עוה"ד סולטנוביץ-דוד הודיעה כי הנציבות בראשותה, "תמשיך לעקוב אחר ביצוע פסק הדין כדי לוודא כי העירייה תפעל עתה ביתר שאת לבחינת פערי השכר המגדריים וקביעת צעדים ברורים לתיקון הפערים".

 

ס"ע 22000-08-10

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:229
קומיט וכל טופס במתנה