שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שנתיים מאסר לאישה שגנבה מבתי קשישים תוך התחזות לעובדת הביטוח הלאומי

חדשות

שנתיים מאסר לאישה שגנבה מבתי קשישים תוך התחזות לעובדת הביטוח הלאומי, צילום: צילום אילוסטרציה: istock
שנתיים מאסר לאישה שגנבה מבתי קשישים תוך התחזות לעובדת הביטוח הלאומי
12/03/2014, עו"ד לילך דניאל

הנאשמת ובן זוגה איתרו קורבנות קשישים, נכנסו לבתיהם באמתלות שונות תוך התחזות והונאה, וגנבו מהם כספים וכרטיסי אשראי שבהם השתמשו בחגיגת קניות של מוצרי פארם, מצרכים, דלק וכרטיסי פיס

בית משפט השלום גזר שנתיים מאסר על אישה שהורשעה על פי הודאתה במעשי גניבה והתפרצות שביצעה יחד עם בן זוגה. השניים נהגו לאתר קורבנות קשישים על ידי נסיעה ברחובות הערים ומעבר מבית לבית, להכנס לביתם באמתלות שונות ולגנוב את רכושם. לאחר מכן, נהגו לרכוש עם כרטיסי האשראי הגנובים מצרכים שונים, כרטיסי פיס ודלק. נוסף לעונש המאסר, חויבה הנאשמת לפצות כל אחד מהמתלוננים בסך של 3,000 שקל.

בכתב האישום המתוקן שהוגש במסגרת הסדר טיעון והחזיק 16 אישומים, יוחסו לנאשמת שורה של עבירות גניבה, הונאה והתפרצות. על פי הנטען, בן זוגה של הנאשמת שימש כנהג מונית באחת מחברות המוניות שפועלות באזור הקריות. בקיץ 2013, קשרו בני הזוג ביניהם להשיג כספים בקלות וללא מאמץ, ולשם קידום הקשר רכשו טלפון מסוג "טוקמן" וסיכמו על מספר שיטות ודרכי פעולה. לפי התכנית הראשונה,  יתדפקו השניים על דלתות בתים באופן אקראי, ובבתים בהם יענו קשישים תדבר הנאשמת עם הקשיש ובן זוגה יכנס לבית ויגזול את רכושו.

לפי התכנית השנייה, תכננו השניים כי הם יפטרלו במונית, יאתרו קשישים המתהלכים ברחובות ויעקבו אחריהם עד למעונם. לאחר איתור הקורבן תיגש הנאשמת לביתו תדפוק על דלתו, תשאל אותו בתחבולה אם משפחה פלונית מתגוררת במקום, תכנס אל הבית לאחר שתציג את עצמה כמי שמחפשת עבודה במשק בית או כעובדת המוסד לביטוח לאומי, ובמהלך שהותה בבית תנצל את חוסר ערנותו של הקשיש על מנת לגנוב את ארנקו. לאחר מעשה הגניבה, סיכמו בני הזוג כי ישתמשו בכרטיסי האשראי הגנובים במקומות ולצרכים שונים ולאחר מכן ישליכו אותם. עוד צוין, כי כחלק מהקשר והתכנון הצטיידה הנאשמת במסמכים שנחזו להיות של המוסד לביטוח לאומי כדי להקל על כניסתה לבתי הקורבנות. באופן זה, פעלו הנאשמים כלפי קורבנות קשישים שאיתרו, כפי שמפורט בסעיפי האישום הפרטניים.

השופט מוחמד עלי ציין כי די בקריאת האישומים המיוחסים לנאשמת כדי להיווכח שמעשיה פגעו בשורת ערכים מוגנים שנועדו לשם הגנה על רכושו וקניינו של הציבור ועל הסדר הציבורי. אשר לחומרת הפגיעה, ציין השופט כי לא בכדי בחרו בני הזוג קורבנות קשישים, שהם אוכלוסיה חלשה שיש להגן עליה.

לדעת בית המשפט, לא ניתן גם להתעלם מהפגיעה בנפשם של הקשישים ומהטרטור שנגרם להם לאחר שכספם נגנב, כרטיסים למוסדות שונים נלקחו מהם וכרטיסי האשראי נגנבו. עוד אין להתעלם מהנסיבות שבהן נכנסה הנאשמת לביתם של הקורבנות, כשברוב המקרים התחזתה היא במרמה לעובדת המוסד לביטוח לאומי, לעתים תוך הצטיידות במסמכים שעליהם סמל המוסד, נכנסה לבתי הקשישים, ניצלה את חוסר ערנותם וגנבה את רכושם.

השופט ציין כי המעשים לא התמצו בהתפרצות לבתי הקורבנות וגניבת רכוש מתוכם, שכן במרבית האישומים לאחר גניבת כרטיסי האשראי החלו הנאשמת ובן זוגה ב"חגיגת" משיכות וקניות תוך שימוש בכרטיסים הגנובים, לרבות רכישת מצרכים מחנות פארם, דברים כלשהם מ"פיצוציות", דלק, מצרכים ממרכולים וחנויות שונות, ואף כרטיסי מזל.

השופט התחשב לקולה בקביעת העונש בעברה הנקי של הנאשמת, בנסיבות חייה הקשות, היותה אם לשלושה ילדים, הודאתה והבעת החרטה. בשים לב לאמור, גזר בית המשפט על הנאשמת שנתיים מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 3,000 שקל לכל אחד מהמתלוננים.

 

ת"פ 12323-09-13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:71
קומיט וכל טופס במתנה