שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביה"ס לעיצוב סטודיו בי-6 ישיב לסטודנטית את שכר הלימוד בשל עשן סיגריות

חדשות

ביה"ס לעיצוב סטודיו בי-6 ישיב לסטודנטית את שכר הלימוד בשל עשן סיגריות, צילום: צילום: Getty images Israel
ביה"ס לעיצוב סטודיו בי-6 ישיב לסטודנטית את שכר הלימוד בשל עשן סיגריות
11/03/2014, עו"ד לילך דניאל

הסטודנטית נטשה את הלימודים לאחר יום אחד בלבד בשל ריח העשן, הגורם לה לטענתה סבל קיצוני. ביהמ"ש לתביעות קטנות דחה את טענתה כי המקום היה "אפוף עשן", אך קבע כי לאור רגישותה החריגה אין לכפות עליה ביקור נוסף בבית הספר

בית המשפט לתביעות קטנות קיבל את תביעתה של סטודנטית שנרשמה ללימודים בבית הספר לעיצוב "סטודיו בי-6", אולם נטשה לאחר יום לימודים אחד בשל עשן סיגריות במקום הלימודים, שממנו סבלה לטענתה באורח קיצוני ומיוחד. הרשם הבכיר יגאל נמרודי קבע כי חרף נכונות בית הספר לבדוק את העניין ולדאוג לכך שלא יהיה עשן במקום, יש לקבל את עדות התובעת לפיה עשן סיגריות אכן גורם לה לתופעות חמורות וקיצוניות שבגינן אין לכפות עליה לשוב ולפקוד את ספסל הלימודים, ולהשיב לה את שכר הלימוד בסך של 26,700 שקל.

התובעת, נגה לוי, נרשמה ללימודים בסטודיו בי-6 ושילמה הן את דמי ההרשמה והן את שכר הלימוד המלא בסך כולל של כ-26,500 ₪. לאחר יום הלימודים הראשון, התלוננה לוי על עישון במקום הלימודים ומאז לא שבה לפקוד את ספסל הלימודים.

בתביעה שהגישה לבית המשפט לתביעות קטנות, עתרה לוי לחייב את בית הספר להשיב לה את התשלום ששולם על ידה. לדבריה, נוכח רגישותה המיוחדת והקיצונית לעשן סיגריות, ביקשה להבטיח טרם ההרשמה ללימודים וכתנאי להרשמה ולביצוע התשלום שאין מעשנים במקום הלימודים.

בית המשפט קיבל את התביעה וחייב את בית הספר להשיב לה את שכר הלימוד ששילמה. הרשם יגאל נמרודי ציין כי העישון במקומות ציבוריים אסור על פי דין, אולם תגובה של מעשן פסיבי לעישון אקראי היא מידתית על פי רוב, ובקשה לביטול עסקה והשבת התמורה היא חריגה וקיצונית, במיוחד על רקע הנכונות של בית הספר לערוך בדיקה מתאימה במתחם.

לפיכך, נקבע כי היענות לדרישת התובעת תיעשה כפוף להוכחה שההשפעה של עשן סיגריות עליה היא קיצונית ביותר ואינה השפעה "רגילה". לאחר בחינת העדויות, קבע הרשם כי עדותה של לוי הותירה רושם מהימן ואף ניכר כי העידה מדם ליבה. מעדות זו עלה שההשפעה של עשן הסיגריות עליה במקום סגור הינה ממשית, חריגה וקיצונית, שכללה השתעלות, כאבי ראש עזים, קשיי נשימה, סחרחורות, דופק מואץ, חרדה וקושי להירדם על רקע רגישותה לכימיקלים שונים. לפיכך, נקבע, אין מקום לכפות עליה ביקור נוסף במקום הלימודים, על אף הנכונות מצד הנהלת בית הספר לפעול על מנת להבטיח שבמקום לא יהיה עשן סיגריות.

עם זאת, נדחתה טענתה כי ביום הלימודים הראשון היה המקום "אפוף עשן" ויש לקבוע כי דובר בעשן ברמה "רגילה", שבשים לב לרגישותה המיוחדת והחריגה של התובעת לעשן סיגריות, היווה מבחינתה עשן כבד. בהתאם לכך, חויב בית הספר לשלם ללוי סכום כולל של 26,700 שקל, בתוספת אגרת המשפט והוצאות בסך כ-1,000 שקל.

 

ת"ק 52874-04-13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:142
קומיט וכל טופס במתנה