שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: מוסיקאים עקצו משקיעים שביקשו להשקיע בכינורות עתיקים

חדשות

כתב אישום: מוסיקאים עקצו משקיעים שביקשו להשקיע בכינורות עתיקים, צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום: מוסיקאים עקצו משקיעים שביקשו להשקיע בכינורות עתיקים
10/03/2014, עו"ד אורי ישראל פז

על פי החשד, בני הזוג קנטי הציגו עצמם כמי שעוסקים בסחר בכלי נגינה עתיקים ושכנעו משקיעים פוטנציאלים במרמה להעביר לידיהם כ-3.5 מיליון שקל, רובם במזומן

 

כתב אישום מעניין הוגש היום לבית המשפט השלום בחיפה נגד בני זוג מוסיקאים – רוברט ידידיה קנטי ואשתו בלה פוגוסוב קנטי, מנצח ונגנית כינור – אשר על פי החשד קיבלו במרמה כ-3.5 מיליון שקל, שרובם נמסרו במזומן, עבור השקעה כביכול ברכישת כינורות עתיקים יקרי ערך.

כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שגב אדלר מפרקליטות מחוז חיפה, מייחס לבני הזוג שמונה אישומים על ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות, קשר לפשע, שידול להפרת חובת דיווח, הפרת הוראה חוקית ומרמה.

לטענת הפרקליטות, בין השנים 2007-2010 הציגו עצמם בני הזוג כמי שעוסקים בסחר בכלי נגינה עתיקים והבטיחו למתלוננים שרצו להשקיע כספים תשואות גבוהות בהשקעה סולידית, תוך הבטחה שהכספים יושקעו בכינורות ובכלי נגינה עתיקים. כדי לגייס משקיעים פוטנציאליים, נהגו בני הזוג להפגין את עושרם, כביכול, ולהזמין את מכריהם לקונצרטים שנערכו בביתם בחיפה וכך לשכנע את המשקיעים הפוטנציאליים להעביר להם את כספם.

בנוסף, נהגו בני הזוג במעמד קבלת הכספים מהמתלוננים למסור להם המחאות ביטחון דחויות, עליהם רשום סכום ההשקעה בצירוף הריבית המוסכמת בהיקפים שנעים בין 14-25% מגובה סכום הקרן המושקע, אף שידעו בני הזוג כי אין בחשבון הבנק שלהם די כסף לפרוע את המחאות הביטחון.

"אף שידעו הנאשמים כי אין בחשבון הבנק שלהם די כסף לפרוע את המחאת הביטחון, הם שלשלו את הכסף לכיסם, ועשו בו כבשלהם", נטען בכתב האישום. לאחר שבני הזוג קנטי קיבלו את הכספים במרמה משורה של המתלוננים, הם השתמשו בכספים לצורכיהם האישיים, וגם כדי להמשיך לרמות את המתלוננים באופן שהחזירו להם לעיתים סכומי כסף הנחזים להיות פרי ההשקעה.

כך, מתואר בכתב האישום כיצד גנבו בני הזוג קנטי ביחד מאחיה למחצה של הנאשמת סך של 685 אלף שקל ועוד 175 אלף דולר שהופקדו אצלם כדי שישמרו עליהם שמירה מעולה וישתמשו בהם להשקעה. וכדי להפיס את דעתו של האח-למחצה, זייפו השניים בנובמבר 2009 מסמך הנחזה להיות פלט עובר ושב של חשבון הבנק של הנאשמים בבנק הפועלים, בכך שרשמו במסמך כי לזכותם של בני זוג קנטי כמיליון שקל, כביכול, בחשבון הבנק, אף שהדבר לא נכון. השניים נאשמים כי ביצעו את הונאתו של האח-למחצה כדי לגרום לו שלא לנקוט בהליכים משפטיים כדי לקבלת כספו חזרה.

שאר המתלוננים נגד מעלליהם של בני הזוג קנטי נעקצו על ידם, על פי כתב האישום בשיטות דומות, בהיקפים של עשרות ועד מאות אלפי שקלים, כאשר חלקם השקיעו על קרן הצבי עשרות אלפי אירו ונפלו בפח.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:94
קומיט וכל טופס במתנה