שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד עד המדינה לשעבר בפרשת הבר נוער בגין מסירת ראיות כוזבות

חדשות

כתב אישום נגד עד המדינה לשעבר בפרשת הבר נוער בגין מסירת ראיות כוזבות, צילום: כיתוב: דגל הגאווה
כתב אישום נגד עד המדינה לשעבר בפרשת הבר נוער בגין מסירת ראיות כוזבות
10/03/2014, ליאור שדמי שפיצר

הנאשם הציע לחגי פליסיאן 4,000 שקל וביים את ההודאה ברצח ששימשה ראייה מרכזית בתיק. כתוצאה ממסירת המידע הכוזב קיבל הנאשם במרמה מעמד ותנאים של עד מדינה "מוגן", בהם דמי מחייה חודשיים ומקום מגורים

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד עד המדינה לשעבר בפרשת הבר נוער, בגין עבירות של בידוי ראיות, מסירת ידיעות כוזבות, שיבוש מהלכי משפט, השמדת ראיות, הדחה בחקירה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד דפנה יבין, במהלך תקופת הפעלתו כעד מדינה ניהל הנאשם ערוצי תקשורת מקבילים עם חגי פליסיאן, כאשר אחד מהם נסתר מאנשי המשטרה, ובו הציע לפליסיאן ליטול חלק בתוכנית לפיה האחרון ישלח מסרון ויוקלט כשהוא אומר דברים, אשר תוכנם יוכתב מראש על ידי הנאשם. הנאשם הטעה את פליסיאן לחשוב כי ההקלטה והמסרון ישמשו אותו וצדדים שלישיים למטרה מסוימת שרווח בצידה, והבטיח לחגי 4,000 שקל תמורת שיתוף הפעולה.

הנאשם הביא את פליסיאן לכדי אמירת דברים שהיה בהם כדי להיראות כהתוודות מוקלטת ברצח, מסר את ההקלטה שביים לחוקרי המשטרה וטען בפניהם כי חברו התוודה ברצח. על יסוד ראייה זו, בהצטרף לידיעות כוזבות שמסר הנאשם, הוגש נגד פליסיאן כתב אישום חמור בתיק הרצח בבר-נוער. במעשיו, ייצר הנאשם ראיה מרכזית בתיק רצח, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים, וזאת על מנת להפליל את פליסיאן ברצח. בנוסף, טען הנאשם בחקירה משטרתית כי הראייה אותנטית, אף לאחר שהוצגה בפניו טענת פליסיאן, לפיה הוא זה שהורה לו לומר את הדברים.

במהלך חודש פברואר 2014, באמצעות טכנולוגיה חדישה, התאפשר שיחזור התכתבויות "WhatsApp" שנמחקו ממכשיר הפלאפון של פליסיאן, והתברר כי תוכנם של המסרונים המשוחזרים עולה בקנה אחד עם טענת פליסיאן, כי השיחה בוימה על ידי הנאשם.

"במעשיו המפורטים לעיל", נכתב בכתב האישום, "מסר הנאשם ידיעות כוזבות בקשר לעבירה שהיא פשע (רצח), בדה ראיות בכוונה להטעות רשות שיפוטית בהליך שיפוטי, השמיד ראיות וכן שיבש מהלכי משפט בכך שהכשיל חקירה פלילית, בכוונה להביא לידי עיוות דין. כתוצאה ממסירת המידע הכוזב נכרת עם הנאשם הסכם, והוא קיבל במרמה בנסיבות מחמירות מעמד של עד מדינה 'מוגן'. במסגרת ההסכם קיבל הנאשם במרמה בנסיבות מחמירות, בין היתר, טובות הנאה בדמות דמי מחיה חודשיים ומקום מגורים לאורך תקופת ההסכם, עד שבוטל ב-4 במרץ 2014. עוד ניסה הנאשם לקבל במרמה בנסיבות מחמירות גמול כספי בסך של 120 אלף שקל".

עוד נכתב בכתב האישום כי "בעקבות מעשיו של הנאשם, נמנעה מחגי פליסיאן האפשרות להוכיח טענתו, בחקירה ובמשפט, כי הראייה בדויה ולסתור את גרסת הנאשם. משכך, שהה חגי במעצר כ-8.5 חודשים".

בכתב האישום כתבה עו"ד יבין כי "מעשיו של המשיב פגעו פגיעה חמורה וחתרו תחת פעילותה של מערכת אכיפת החוק והמשפט ומנעו מרשויות אכיפת החוק להגיע לחקר האמת. בכך, נגרם נזק בלתי יתואר למכלול המעורבים בפרשה זו, לרבות משפחות המנוחים ונפגעי העבירה בתיק הרצח וכן נגרמה פגיעה קשה באמון הציבור במערכת אכיפת החוק בכללותה".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

עד המדינה בפרשת הרצח בבר-נוער יקבל תגמול של מאות אלפי שקלים

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:120
קומיט וכל טופס במתנה