שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד עובדת yes שגנבה מהחברה 31 מיליון שקל במשך שנים

חדשות

כתב אישום נגד עובדת yes שגנבה מהחברה 31 מיליון שקל במשך שנים, צילום: צילום: istock
כתב אישום נגד עובדת yes שגנבה מהחברה 31 מיליון שקל במשך שנים
03/03/2014, ליאור שדמי שפיצר

העובדת, פזית ולד, החלה במעשי הגניבה בשנת 2000 ובמשך השנים פיתחה שיטה שכללה פעולות כוזבות במערכת הרישום של החברה, הנפקת המחאות על שם ספק פיקטיבי וזיוף חתימות של מורשי חתימה בחברה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר לבית משפט השלום כתב אישום נגד עובדת חברת שירותי הלוויין yes בגין עבירות גניבה בידי עובד, זיוף מסמכים, עבירות מס והלבנת הון, שבמסגרתם גרפה לכיסה סכום של 31 מיליון שקל מכספי החברה.

הנאשמת, פזית ולד, תושבת הרצליה בת 39, פיתחה במשך השנים שיטה שכללה שינוי זמני של שם ספק קיים של החברה לשם ספק פיקטיבי והנפקת המחאות על שם מוטב זה, ובשלב מאוחר יותר פתיחת כרטיס פיקטיבי קבוע על שם ספק שלא קיים והנפקת המחאות על שמו. על גבי ההמחאות זייפה הנאשמת חתימות של מורשי חתימה בחברה והפקידה אותן בחשבון בנק שפתחה על שמה.

ולד הואשמה בזיוף מסמך בנסיבות מחמירות, לאור הפרת יחסי האמון והסמכויות שהופקדו בידיה כמנהלת חשבונות בחברה, ולאור היקף מעשי הזיוף, השיטתיות והתחכום שבהם נקטה. בנוסף הואשמה ולד בכך שהעלימה את כל פירות המרמה מרשויות המס של המדינה.

במקביל לכתב האישום הוגשה בקשה להארכת מעצרה של ולד עד תום ההליכים המשפטיים.

הפרקליטות הביעה חשש כי שחרורה של ולד יביא להעלמת רכוש ובתוך כך לפגיעה בראיות, וכן להימלטותה מן הדין. "מעשי המשיבה מעידים על תאוות בצע בלתי נדלית ובלתי ניתנת לריסון, סכומי הגניבה הלכו וגדלו משך השנים ודבר לא הרתיע את המשיבה", נכתב בבקשה.

לטענת הפרקליטות, מורכבות ותחכום הביצוע, תדירות האירועים הפליליים במשך שנים וסכומי הגניבה האדירים מלמדים על מסוכנותה הרבה של ולד לציבור, ועל היותה "עבריינית סדרתית ונחושה", "אדם הנעדר כל מורא חוק ואשר לא ניתן לבטוח בו כי יקיים תנאי מעצר בית ותנאי הימנעות מביצוע עבירת נוספות".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:87
קומיט וכל טופס במתנה