שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המחוזי לא התערב בקצבת עונשו של פרש משטרה שבעט באשכיו של שב"ח

חדשות

המחוזי לא התערב בקצבת עונשו של פרש משטרה שבעט באשכיו של שב"ח, צילום: דגל משטרת ישראל. צילום: Meronim
המחוזי לא התערב בקצבת עונשו של פרש משטרה שבעט באשכיו של שב"ח
27/02/2014, אנה נודל

הפרש המשטרתי דני חברי בעט עם רגלו בחלציו של שוהה בלתי חוקי ונגרמו לו כאבים עזים באזור הכליות, הוא התקשה לעמוד או לשבת, עד שאושפז ובניתוח שנערך לו הוסר האשך השמאלי שלו. בית משפט השלום גזר שישה חודשי עבודות שירות על השוטר חברי, ושופטי בית המשפט המחוזי דחו את ערעורו: "העונש, גם אם איננו קל, במיוחד למי שהיה שוטר, הולם את נסיבות המעשה"

השוטר דני חברי, שהיה פרש ביחידת הפרשים של המשטרה, ערער לבית המשפט המחוזי בבאר שבע על הרשעתו בביצוע עבירה של חבלה חמורה. חברי השתתף במבצע לאיתור שוהים בלתי חוקיים באתר בנייה בגן יבנה. הוא הורשע בכך שהיכה את אחד השוהים הבלתי חוקיים שנמצאו במקום, וגרם לו לחבלות חמורות. השוטר בעט עם רגלו באזור חלציו של המתלונן וכתוצאה מכך נגרמו לו כאבים עזים באזור הכליות ובאזור חלציו, הוא התקשה לעמוד או לשבת. המתלונן אושפז למשך שלושה ימים במהלכן הוסר האשך השמאלי שלו בניתוח.

בית משפט השלום הרשיע את חברי בביצוע חבלה חמורה וגזר עליו שישה חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות, עשרה חודשי מאסר על תנאי, פיצוי למתלונן בסך 24 אלף שקלים וקנס בסך 3,000 שקלים.  

נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע יוסף אלון, סגנית הנשיא רויטל יפה-כ"ץ והשופט יורם צלקובניק דחו את הערעור של חברי על הכרעת הדין וגזר הדין.

השופטת יפה-כ"ץ קבעה בפסק הדין: "לא מצאתי כי התקיים כל חריג המצדיק התערבותנו. נהפוך הוא, בחינת הראיות הרלוונטיות מלמדת, כי התרשמותו הבלתי-אמצעית של השופט מבוססת, סבירה והגיונית ואין כל מקום להתערב בה". השופטת הוסיפה כי בית משפט קמא "היה ער לכל אותן תמיהות שהעלתה הסנגורית של הנאשם, והשיב לכל אחת ואחת מהן. הוא גם נקט משנה זהירות כאשר לא הסתפק באמון כללי במי מהעדים, אלא בחן כל חלק מהעדות של כל אחד מהעדים, ורק במידה ומצא חיזוק לדברים, קבע על פיהם ממצא".

בית המשפט דחה גם את הערעור על גזר הדין. השופטת יפה-כ"ץ ציינה כי "ערכאת הערעור תתערב בחומרת העונש שהוטל על ידי הערכאה הדיונית רק במקרים חריגים של סטייה ברורה ממדיניות הענישה הראויה". נקבע כי במקרה הזה, אין סטייה שכזו. "גזר דינו של בית משפט השלום מבוסס ומנומק, והוא הביא בחשבון את כלל השיקולים לחומרה ולקולה. העונש, גם אם איננו קל, במיוחד למי שהיה שוטר, הולם את נסיבות המעשה, תוך שהוא משקלל את כל הנסיבות המקלות שפרטה ההגנה".

 

לקריאה נוספת, ראו:

"המפגש בין ברכו של שוטר ובין אשכיו של אזרח הוא בלתי נתפס ובלתי נסבל"

 

ע"פ 42500-11-13

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:9
קומיט וכל טופס במתנה