שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לשכת עוה"ד תובעת מהעמותה לסיוע משפטי שלא להסיג את גבול המקצוע

חדשות

לשכת עוה"ד תובעת מהעמותה לסיוע משפטי שלא להסיג את גבול המקצוע, צילום: בית לשכת עורכי הדין בירושלים, צילום מסך: באדיבות גוגל מפות
לשכת עוה"ד תובעת מהעמותה לסיוע משפטי שלא להסיג את גבול המקצוע
27/02/2014, עו"ד אורי ישראל פז

לשכת עורכי הדין תובעת את העמותה לסיוע משפטי ואת מנהל העמותה גיא שדה על הסגת גבול מקצוע עריכת הדין, ומבקשת לאסור עליה לספק שירותים משפטיים. ראש הלשכה דורון ברזילי: "לשכת עורכי הדין פועלת לאכיפת מקרים מסוג זה, שכן הם לא רק פוגעים בטוהר המקצוע וברמתו אלא בציבור הלקוחות הנזקק לשירותים משפטיים"

לשכת עורכי הדין בישראל הגישה ביום 20.2.14 תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד העמותה הישראלית לסיוע משפטי ומנהלה, גיא שדה, בשל מתן שירותים משפטיים שלא כדין והסגת גבול של מקצוע עריכת הדין. הלשכה טוענת – באמצעות עורכי הדין אסף פוזנר ואתי ליבמן עפאים ממשרד כהן, וילצ'יק קמחי ושות' – כי זוהי עבירה על חוק לשכת עורכי הדין האוסר מתן שירותים משפטיים שלא על ידי עורך דין.

העמותה מפרסמת עצמה כעמותה המעניקה סיוע משפטי בתחום דיני המשפחה. אבל, ועל פי הנטען, במסגרת העמותה ניתן ייעוץ משפטי ממר שדה, מנהל העמותה, שאינו עו"ד, דבר העולה כדי עבירה של הסגת גבול המקצוע. על פי הנטען, שדה אף מציג עצמו בפני הלקוחות כבעל רקע משפטי, דבר העולה כדי מצג שווא והטעיה.

בנוסף לפועלו של מר שדה, מעסיקה העמותה גם עורכי דין. אולם העמותה גובה ישירות מהפונים אליה כספים בסכומים גבוהים עבור אותם שירותים משפטיים, הניתנים באמצעות עו"ד מטעמה. על פי התביעה, העמותה משתתפת בשכ"ט עו"ד בגין השירותים המשפטיים על ידי עורכי הדין מטעמה ובכך נהנית מהכנסותיהם המשפטיות, דבר שנאסר על פי חוק. מחומר הראיות עולה, כי העמותה גובה מהפונים אליה שכ"ט גבוה עבור שירותי עו"ד, אך משלמת לעורכי הדין מטעמה שכ"ט נמוך לפי התעריף של הסיוע המשפטי של המדינה.

במסגרת צו המניעה ביקשה הלשכה מבית המשפט, שיאסור על העמותה לפעול למתן ייעוץ וחיווי דעת משפטיים, וכן שיאסור עליה להפנות לקוחות למתן שירות משפטי על ידי עורכי דין המועסקים על ידה או שאינם מועסקים על ידה, בניגוד לכלל 11ב לכללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית), התשמ"ו-1986. כמו כן, התבקש צו האוסר על העמותה ומנהלה לפרסם את השירותים הנזכרים, והמורה להם לבטל או לתקן לאלתר כל פרסום שנעשה על ידם בעניינים האמורים. במקביל, ביקשה הלשכה מבית המשפט כי יינתן צו מניעה זמני עד למתן פסק דין.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, בירך על התביעה וציין כי מדובר במאבק מתמשך של הלשכה אחר מסיגי גבול מקצוע עריכת הדין. "לשכת עורכי הדין פועלת לאכיפת מקרים מסוג זה, שכן הם לא רק פוגעים בטוהר המקצוע וברמתו אלא בציבור הלקוחות הנזקק לשירותים משפטיים".

עו"ד גד שילר, יו"ר הוועדה להגנת המקצוע בלשכה, אשר יזמה את ההליכים, אמר כי הוועדה תמשיך לעמוד על המשמר כדי למנוע מגורמים שהחוק לא הסמיכם לתת שירותים משפטיים. "אנו ממשיכים להילחם בתופעה זו ולמגרה כדי לשמור על המקצוע ועל אינטרס הציבור לקבל שירותים משפטיים מעורכי הדין שהם אלה שהוכשרו והוסמכו לכך על פי החוק".

תגובת העמותה לבית המשפט טרם הוגשה.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:163
קומיט וכל טופס במתנה