שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עתירה לבג"ץ: על הכנסת למנות לאלתר יו"ר קבוע לוועדת חוץ וביטחון

חדשות

עתירה לבג"ץ: על הכנסת למנות לאלתר יו"ר קבוע לוועדת חוץ וביטחון, צילום: ישיבת ממשלת נתניהו. צילום: לע"מ
עתירה לבג"ץ: על הכנסת למנות לאלתר יו"ר קבוע לוועדת חוץ וביטחון
24/02/2014, עו"ד אורי ישראל פז

התנועה לאיכות השלטון מתריעה בעתירתה הבוקר לבית המשפט העליון מפני הפגיעה במארג העדין של הפרדת הרשויות בשיטת המשטר בישראל, פגיעה העולה כדי ריסוק מוחלט של אמון הציבור ברשויות, ואף עלולה לעלות עד כדי פגיעה בביטחון המדינה

מסנדלים את כיפופי הידיים בן נתניהו ללפיד: התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (יום ב') לבית המשפט העליון בבקשה לקבוע צו על תנאי המורה לועדת הכנסת, יו"ר ועדת הכנסת, ועדת חוץ וביטחון וכנסת ישראל לעדכן מדוע לא יפעילו סמכויותיהם וימנו מיידית יו"ר ראש קבוע לוועדת חוץ וביטחון. זאת, על מנת למנוע המשך שיתוק הוועדה והפגיעה הבוטה בפעילותה, וכל זאת על אף היותה מהוועדות החשובות ביותר מבין ועדות הכנסת, זו האמונה על פיקוח ובקרה בלעדיים על נושאי הביטחון והחוץ של מדינת ישראל. זאת בנוסף לפגיעה הקשה באינטרסים ביטחוניים של מדינת ישראל ובאמון הציבור ברשות המחוקקת.

זאת ועוד, התנועה מבקשת מבג"ץ המורה להימנע מנקיטה בכל צעד או תיקון לתקנון הכנסת או כל החלטה אחרת שיש לה נגיעה ו/או קשר להליכים וההוראות הרלוונטיות למינוי של יו"ר ועדת חוץ וביטחון. זאת נוכח העובדה כי בכוונת המשיבים לפעול לתיקון נוסף של תקנון הכנסת כך שתוארך התקופה בה ניתן למנות יו"ר זמני לועדת החוץ והביטחון, תוך הנצחת שיתוק הוועדה והפגיעה הבוטה בפעילותה. 

בפני שופטי בג"ץ נפרשה תמונה קשה של התנהלות בלתי חוקית, היוצרת תגובת שרשרת הפוגעת פגיעה אנושה במעמדה של הרשות המחוקקת, יכולתה להתנהל כראוי ולבצע את תפקידה כמפקחת על הרשות המבצעת. העותרת מדגישה כי המשיבים בעתירה פעלו ופועלים בניגוד מובהק להוראות תקנון הכנסת, לתכליותיו ומטרותיו ואף בניגוד לחוק הכנסת, וכל זאת מתוך רצון לשרת את האינטרסים והאילוצים הפוליטיים הצרים של הרשות המבצעת תחת מימוש סמכויות הפיקוח הייחודיות המהותיות שהוענקו לוועדת החוץ והביטחון.

לדברי עו"ד נידאל חאיק, מנהל מחלקת הליטיגציה בתנועה לאיכות השלטון, "בפנינו פגיעה במארג העדין של הפרדת הרשויות בשיטת המשטר במדינת ישראל, פגיעה העולה כדי ריסוק מוחלט של אמון הציבור ברשויות, ואף עלולה לעלות עד כדי פגיעה בביטחון המדינה".

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:149
קומיט וכל טופס במתנה