שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הנשיא גרוניס סרב לבטל את החלטת השופטת אלמגור לפסול את עצמה

חדשות

הנשיא גרוניס סרב לבטל את החלטת השופטת אלמגור לפסול את עצמה , צילום: הנשיא אשר גרוניס. צילום: לשכת עורכי הדין
הנשיא גרוניס סרב לבטל את החלטת השופטת אלמגור לפסול את עצמה
24/02/2014, אנה נודל

שופטת ביהמ"ש המחוזי שושנה אלמגור החליטה לפסול את עצמה מלדון בתיק בו התברר במהלך שלב הראיות כי אחד הנתבעים יוצג בעבר על ידי בעלה עו"ד עמיר אלמגור ונתבע אחר תיקן את המעלית בבית אמו. התובעים ביקשו לבטל את הפסילה מתוך חשש שהעברת הדיון לשופט אחר תאריך את ההליך. נשיא ביהמ"ש העליון:  "מקובל לתת במסגרת ערעור פסלות משקל נכבד לעמדתו של שופט הסבור כי עליו לפסול עצמו"

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שושנה אלמגור דנה בתביעה שהוגשה על רקע סכסוך בנוגע לפרויקט בנייה בבניין ברמת גן. במהלך חקירתו של אחד הנתבעים התברר כי בעלה של השופטת, עו"ד עמיר אלמגור, ייצג אותו בעבר וכי נתבע נוסף טיפל במעלית בבית אימו של עוה"ד אלמגור. לאחר גילוי העניין השופטת הודיעה כי היא לא תוכל להמשיך לשבת בדין והציעה לצדדים להסכים כי המותב החדש ישמע את התיק מכאן ואילך ללא צורך לחזור על החקירות כדי ליעל את ההליך.

השופטת דחתה את הבקשה שהגישו התובעים לעיין מחדש בהחלטה לפסול עצמה מלדון בתיק. בעקבות החלטתה פנו התובעים לבית המשפט העליון וטענו כי לא התקיימו במקרה דנא עילות פסלות וכי השופטת לא נתבקשה לפסול את עצמה על ידי מי מהצדדים. התובעים הדגישו את החשיבות שבמתן הכרעה מהירה בתיק וטענו כי כל עיכוב עלול לפגוע מהותית באפשרות להוציא לפועל את פרויקט הבניה ולהסב להם נזקים כבדים. הנתבעים כתבו בתשובתם לערעור כי הם מותירים את ההחלטה לשיקול דעת בית המשפט וציינו כי לא ביקשו מהשופטת לפסול את עצמה.

נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס דחה את הערעור וקבע כי "מקובל לתת במסגרת ערעור פסלות משקל נכבד לעמדתו של שופט הסבור כי עליו לפסול עצמו". הנשיא גרוניס הוסיף כי "עוצמת החשש למשוא פנים הנדרשת מקום בו השופט מחליט לפסול עצמו נמוכה מעוצמת החשש למשוא פנים מקום שבו השופט סבור שאין מקום לפסילתו. יש לתת משקל רב יותר לעמדתו הסובייקטיבית של השופט כאשר הוא מחליט לפסול עצמו מאשר במקרה שהוא מחליט שלא לפסול עצמו".

הנשיא גרוניס סיים את החלטתו בציינו כי "השופט החדש מתבקש ליתן עדיפות גבוהה לטיפול בתיק".

 

ע"א 172/14

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:189
קומיט וכל טופס במתנה