שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 26 שופטים ורשמים חדשים נבחרו אמש, מהם 14 עו"ד ורק בן מיעוטים אחד

חדשות

26 שופטים ורשמים חדשים נבחרו אמש, מהם 14 עו"ד ורק בן מיעוטים אחד, צילום: אשר גרוניס, שמעון פרס, ציפי לבני בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא ביום 8.10.13. צילום: מארק ניימן, לע"מ
26 שופטים ורשמים חדשים נבחרו אמש, מהם 14 עו"ד ורק בן מיעוטים אחד
20/02/2014, עו"ד אורי ישראל פז

עוה"ד הרי קירש, שותף בפירמת יגאל ארנון ומומחה לדיני מסים, ישפוט מהיום במחוזי בת"א. עו"ד דנה אמיר, סגנית היועמ"ש של רשות המסים, מונתה לשיפוט בשלום בת"א. לשופטת בבית המשפט לענייני משפחה ברמת גן נבחרה הרשמת איריס אסל. לבית המשפט המחוזי בתל אביב מונו גם השופטות ארנה לוי ואיריס לושי-עבודי, שתי שופטות פעילות במיוחד. מיהם הממונים החדשים? ובאילו פרשיות מעניינות פסקו לאחרונה השופטים שקודמו כעת – בכתבה שלפניכם

הוועדה למינוי שופטים בחרה אמש (ד', 19.2.14) שופטים חדשים לכהונה בבתי המשפט המחוזיים והשלום, כמו גם לבתי המשפט לענייני משפחה, תעבורה, ורשמים בכירים. מבין 22 השופטים וארבעת הרשמים הבכירים שמונו, ישנן 15 נשים ורק בן מיעוטים אחד.

לשופטים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, מבתי המשפט הפקוקים ביותר במדינה, נבחרו:

עורך הדין הרי קירש, שעומד בראש מחלקת המיסים במשרד יגאל ארנון ושות'. מהפרטים המתפרסמים על עוה"ד קירש באתר הפירמה, עולה כי הוא עוסק בתחום המיסים למעלה מ-25 שנה ומתמחה במגוון רחב של נושאים הכוללים מיסוי חברות, מיסוי בינלאומי ואמנות מס, שינויי מבנה, מיסוי נאמנויות, מס ערך מוסף, מיסוי מוסדות ציבור, חוקי עידוד השקעות הון ועוד.

מאתר הפירמה של ארנון ושות' עולה עוד כי "הרי נותן ייעוץ מס בתכנון עסקאות, חוות דעת, מייצג לקוחות בדיונים בפני שלטונות המס ובבקשות להחלטות מיסוי (pre-rulings) וכן מייצג לקוחות בבתי משפט בתיקי מיסוי מורכבים".

עוה"ד קירש גם כיהן כסגן נציב והיועץ המשפטי הראשי של נציבות מס הכנסה עד שנת 1998, אז סיים 12 שנות עבודה בנציבות מס הכנסה. בשנים 1998-2001 עבד במחלקת המיסים של משרד ליובושיץ-קסירר, והצטרף למשרד יגאל ארנון ושות' כשותף בשנת 2002.

"מי שמאמין לא מפחד"

לבית המשפט המחוזי בתל אביב מונו גם השופטות ארנה לוי ואיריס לושי-עבודי.

השופטת ארנה לוי התפרסמה לאחרונה בפרשה נזיקית שבה חייבה את תיאטרון 'גשר' לפצות את השחקנית יבגניה דודינה שנפלה מהבמה בהצגה "מדיאה", בסכום של 382 אלף שקל. השופטת לוי קבעה כי התיאטרון לא נקט אמצעי בטיחות מספיקים למניעת החלקה מהבמה הרטובה, שעליה נבנתה כחלק מהתפאורה בריכת שחיה, למרות בקשות חוזרות ונשנות של השחקנים (ת"א 173095-09).

בשלהי 2009 פסקה השופטת ארנה לוי בפרשת זיהום קרקע על ידי תחנת דלק של חברת 'סונול', שגרם נזקים בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, וחייבה בפיצוי בהיקף של מעל חצי מיליון שקל. בסיפא של פסק הדין המליצה השופטת לוי למשרד להגנת הסביבה כי ינקטו במדיניות ראויה ובמידת הצורך עיגונה בחקיקה בעניין הטלת חובה על חברות דלק לזהות ולטפל בזיהומי קרקע ישנים. עותק מפסק הדין הועבר ליועמ"ש של המשרד להגנת הסביבה (ת"א 21871/07).

ואילו השופטת איריס לושי-עבודי, אשר שימשה עד כה כשופט נוער ולאחר מכן כשופטת שלום ברחובות, התפרסמה אך בשבוע שעבר בפסיקתה בפרשת הפרת זכויות היוצרים של השיר "מי שמאמין לא מפחד". במסגרת קמפיין הבחירות של מוטי אביסרור, לשעבר ראש המועצה המקומית ירוחם, הופק ג'ינגל עם לחן של השיר "מי שמאמין לא מפחד" המבוצע על ידי אייל גולן. אביסרור וחברת 'שיר בהפתעה' שהפיקה עבורו את הג'ינגל לא הסדירו את זכויות היוצרים, ובית המשפט חייב אותם לפצות את הפזמונאי יוסי גיספן ואת המלחין עדי לאון, שכתבו את השיר, ב-70 אלף שקל (ת"א 8376-12-10).

יבואני הבשר ישלמו מכס

לשופטים בבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד נבחרו: השופט יחזקאל קינר ועורך הדין שמואל בורנשטיין.

השופט קינר התפרסם לאחרונה בפסק דינו בפרשת יבואני הבשר, אותם הוא חייב בתשלומי מכס גם על עלויות שחיטה והכשרת הבשר בחו"ל. השופט יחזקאל קינר פסק כי היבואנים לא שילמו מכס בשיעור 50% על עלויות הכשרה ושחיטה של בשר הכבש שייבאו לישראל בשנים 2003-2007 בסך של כשני מיליון שקל, מה שיעלה משמעותית את מחירי הבשר הכשר (ת"א 3596-08).

כמו כן, השופט קינר התפרסם לאחרונה בפסק דינו בפרשת ההעתקות של כתבות על ידי העיתון וסטי. מדובר בפרשה שבה העיתון 'וסטי' העתיק 23 כתבות מעיתון ברוסיה, והשופט קינר חייב את העיתון לפצות ב-230 אלף שקל. העיתון 'וסטי', היוצא בישראל בשפה הרוסית מקבוצת ידיעות אחרונות, חויב לפצות את העיתון "קומרסנט", היוצא לאור ברוסיה, ב-230 אלף שקלים לאחר שנקבע כי "וסטי" העתיק 23 כתבות ללא רשות וללא מתן קרדיט. השופט יחזקאל קינר קבע כי במקרה זה חל הדין הישראלי ולא הדין הזר ברוסיה (ת"א 3226-07).

על טעויות משלמים וביוקר

לשופטות בבית המשפט המחוזי חיפה נבחרו השופטת תמר נאות-פרי (שכשופטת שלום עסקה בהארכות מעצר ובדיני נזיקין) והשופטת ישראלה קראי-גירון-גרינבוים.

לידיעת חברי הוועדה הממנה יצוין כי במאי 2011 השופטת ישראלה קראי-גירון קיבלה במלואה תביעה נגד המדינה וחייבה אותה לשלם פיצויים לבעל מתחם בילויים בהר גריזים ליד שכם (שכלל  גן אירועים, מסעדה ואולם אירועים) בסך של 430 אלף שקל, בצירוף שכ"ט עו"ד והוצאות משפט בסך 50 אלף שקל, בגין נזקים שנגרמו לו על ידי חיילי צה"ל שתפסו את המתחם בתחילת 2003, גרמו לו נזקים כבדים (חבלו והשחיתו אותו) ומנעו את כניסת הבעלים אליו במשך מספר חודשים. השופטת קראי-גירון קבעה בין היתר כי המדינה לא הוכיחה שתפיסת המקום הייתה במסגרת פעילות מלחמתית (ת"א 8589-06).

חודשיים לפני כן, קיבלה השופטת קראי-גירון תביעה של מי שמנוע רכבו ניזוק כתוצאה מכך שתודלק על ידי אשתו בטעות בבנזין 95 אוקטן במקום סולר, וקבעה כי תדלוק שגוי ונסיעה ברכב לאחר מכן הוא מקרה ביטוחי המכוסה על ידי הפוליסה התקנית, שכן יש לפרש את המונח "תאונה מכל סוג שהוא" המצוי בפוליסה המבטחת ככולל בתוכו גם אירוע זה. חברת AIG חויבה אפוא לפצות את התובע בסך של 49,143 שקל בצירוף הפרשי הצמדה וריבית, וכן תשלם לו הוצאות ושכ"ט עו"ד בסך כולל של 6,000 שקל (תא"מ 19224-01-10).

בפברואר 2010 קיבלה השופטת קראי-גירון תביעת קטינה והוריה כנגד עיריית כרמיאל, בגין אי-התקנת מעלית בבית הספר בו למדה הקטינה שהיא נכה ומרותקת לכיסא גלגלים, וזאת במהלך שנת לימודיה הראשונה בחטיבת הביניים, קבעה כי העירייה כשלה בהתנהלותה, תוך אי מתן משקל נכון ודרוש לעובדה כי מדובר בהגשמת עיקרון חשוב, המגשים זכות יסוד של נכה, להשתלב כנדרש בחברה, וחייבה אותה לפצות אותם בסך של 40 אלף שקל לקטינה וסך של 25 אלף שקל להוריה. בנוסף, חויבה עיריית כרמיאל בהוצאות שכ"ט עו"ד בסך כולל של 15 אלף שקל ובצירוף מע"מ ואגרה (ת"א 9440/07).

לשופטת בבית המשפט המחוזי בירושלים נבחרה השופטת אסתר נחליאלי-חייט, אשר מאז אוקטובר 2009 מכהנת כשופטת בפועל ורשמת בבית המשפט המחוזי בתל אביב. באחד התיקים המתוקשרים שבהם היא דנה בשנת 2012 עסקו בתביעה של חברת הסלולר סלקום נגד בזק, בנושא הפרשי תשלומים בגין העברת הודעות SMS.

מכס סגנית היועמ"ש לרשות המסים לכס השיפוט

לשופטים בבית המשפט השלום מחוז תל-אביב נבחרו: עורכות הדין דנה אמיר וסיגל דומיניץ-סומך, וכן עורך הדין גלעד לוביצקי-הס.

עוה"ד דנה אמיר משמשת סגנית היועץ המשפטי של רשות המסים, והיא התפרסמה בפרשה שבה נקבעה לאחרונה פסיקה עקרונית, לפיה הבנק לא רשאי להטיל מיוזמתו מגבלות על חברת צ'יינג'. באותה הפרשה דובר על כך ששבועיים לאחר שחוק ההסדרים חייב את חלפני הצ'יינג'ים לדווח לרשות המסים על כל פעולה כספית מעל 50 אלף שקל, והפלה אותם לרעה לעומת הבנקים – בית המשפט המחוזי התייצב לצידם. בהחלטה עקרונית ביטלה השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן את ההגבלה שהטיל בנק הפועלים על פעילות בחשבון חברת הצ'יינג' ג'וסטו לעסקאות של עד 50 אלף שקל, באמתלה לפי חוק ההסדרים החדש (ת"א 60553-06-13).

בין המינויים הנוספים לכס השיפוט מונו וקודמו: לשופטים בבית המשפט השלום מחוז מרכז נבחרו עורך הדין אביב שרון והרשמת מירב כפיר. לשופטת בבית המשפט לענייני משפחה ברמת גן נבחרה הרשמת איריס אסל.

לשופט בבית המשפט השלום מחוז ירושלים נבחר: עורך הדין מוחמד חאג' יחיא. לשופט בבית משפט השלום מחוז הצפון נבחר: עורך הדין ניר מישורי לב-טוב. לשופטת בבתי המשפט לתעבורה מחוז המרכז נבחרה: הרשמת רות וקסמן. לשופטים בבתי המשפט לתעבורה במחוז חיפה נבחרה: עורכת הדין רונה פרסון. לשופט בבתי המשפט לתעבורה במחוז הצפון נבחר: הרשם אלכס אחטר. לשופט בבית משפט השלום מחוז הדרום נבחרו: השופט הצבאי אמיר דהאן, עורכת הדין רחל טיקטין-עדולם והרשמת עדי אייזדורפר. לרשמת בכירה לבתי משפט השלום במחוז חיפה נבחרה: עורכת הדין ליאת דהן חיון. לרשם בכיר לבתי משפט השלום במחוז צפון נבחר: עורך הדין אלעד טל. לרשמים בכירים לבתי משפט השלום במחוז דרום נבחרו: עורך הדין אורי הדר ועורכת הדין כרמית חדד.

בוועדה, שהתכנסה בלשכת שרת המשפטים בירושלים, חברים יו"ר הוועדה, שרת המשפטים ציפי לבני; נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס; המשנה לנשיא, השופטת מרים נאור; שופטת בית-המשפט העליון עדנה ארבל; שר התקשורת ולהגנת העורף, גלעד ארדן; חבר-הכנסת יצחק כהן (ש״ס); חבר-הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג (עבודה);עורכת-דין רחל בן-ארי; ועורך-דין חאלד זועבי. שרת המשפטים לבני והנשיא גרוניס התקשרו לשופטים שנבחרו ובירכו אותם.

 

לקריאה נוספת, ראו:

תיאטרון גשר יפצה את השחקנית יבגניה דודינה שנפלה מהבמה בהצגה "מדיאה"

 

מחיר השיר 'מי שמאמין לא מפחד' ששר אייל גולן כג'ינגל בחירות – 70 אלף שקל

 

יבואני הבשר חויבו בתשלומי מכס גם על עלויות שחיטה והכשרת הבשר

 

 

עיתון 'וסטי' העתיק 23 כתבות מעיתון ברוסיה – יפצה ב-230 אלף שקל

 

 

פסיקה עקרונית: הבנק לא רשאי להטיל מיוזמתו מגבלות על חברת צ'יינג'

 

 

אמש: מונו וקודמו 29 שופטים ורשמים חדשים, מהם 16 נשים ו-15 עו"ד

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:163
קומיט וכל טופס במתנה