שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עורכי הדין גיצלטר ארנון ועמירם ואמיר אלטשולר הורשעו בעבירות אתיות

חדשות

עורכי הדין גיצלטר ארנון ועמירם ואמיר אלטשולר הורשעו בעבירות אתיות, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
עורכי הדין גיצלטר ארנון ועמירם ואמיר אלטשולר הורשעו בעבירות אתיות
19/02/2014, אנה נודל

מסתבר שלא מעט "דם רע" זרם בין עורכי הדין ארנון גיצלטר, עמירם גיצלטר ואמיר אלטשולר שהורשעו בשורה של עבירות אתיות בשל התבטאויות חריפות ובלתי ראויות כלפי עורכי הדין נתי חלפין ואלון וינוגרד בהתכתבות בדוא"ל ובמסגרת כתבי הטענות בתביעה של איש העסקים חיים ויליגר נגד אלי רייפמן ומספר נתבעים נוספים, ביניהם עוה"ד גיצלטר ארנון

ועדת האתיקה המחוזית של לשכת עורכי הדין מחוז תל אביב הגישה קובלנה נגד עורכי הדין גיצלטר ארנון, גיצלטר עמירם ואלטשולר אמיר בעקבות תלונה של עורכי הדין אלון וינוגרד ונתי חלפין. המתלוננים ייצגו את איש העסקים חיים ויליגר בתביעה שהוגשה על ידו נגד איש העסקים אלי רייפמן. עו"ד גיצלטר ארנון הינו אחד הנתבעים בתיק ושני הנאשמים האחרים מייצגים נתבעים בהליך זה. 

עו"ד גיצלטר ארנון שלח לעו"ד חלפין מייל במסגרתו כתב בין היתר כי "אינני מכבדך (בכלל אך בוודאי שלא) בנוסח המקובל (ח.נ.) בין חברים למקצוע, שכן אינני מוכן אפילו להתחיל לחשוב שאני "חברך" אפילו אם לשכת עורכי הדין החליטה להעניק לך רישיון וטרם שללה אותו ממך. אבל עוד סיבה שככל הנראה נסתרה מעיניך, היא העובדה שאני אינני עומד מולך כעו"ד אלא כקורבן למעשי הסחיטה שאתה עושה כביכול בשם מרשך (שאני חושב שאיננו מסכים עם שיטותך)".

עירוב של ייאוש ותכונות בסיס רקובות

בהמשך עו"ד גיצלטר כתב כי עו"ד חלפין מנסה להציל לעצמו "שכר טרחה מהתיק הזה שנולד במרמה ובה ימוג. ויליגר הבין כבר מזמן עד כמה סיבכת אותו בעצותיך המתחכמות והקלוקלות ועד כמה פוגע אתה בו במעשים ומחדלים שהוא עדיין לא יודע עליהם. חבל לי על הרפש שיותז עליו ובני משפחתו באשמתך, אך הוא אדם בוגר ומבוגר ואני מאמין שלפחות הוא חושב שהוא יודע מה הוא עושה".

בהמשך המייל כתב עו"ד גיצלטר כי "הנני ממתין לראות את 'יצירת הפאר' החדשה שלך – ואני בטוח שלא תאכזבני... שיטות השקר והמרמה נקוטות בידיך. אתה מחפש כל דרך לעשות את מעשיך במרמה, דרך הישר איננה אופציה אצלך, זה כבר מזמן חורג מגדר של טיפשות גרידא – זה עירוב של ייאוש ותכונות בסיס רקובות, וזה מסוכן ודורש טיפול. טעית בהערכת יכולתי לעמוד בפני ניסיונותיך לסחוט אותי, ואני זה שיעצור אותך, אחת ולתמיד, למען לא תמשיך לפגוע עוד באחרים. לא די במעשי המרמה והנוכלות שאתה עושה בתיק שביני לבין ויליגר (שמלכתחילה הומצא על ידך) באים עוד הסיפורים ש'זורמים' אלי מכל עבר אליך, החל מחייך האישיים ועד התנהגותך בתחום המקצוע. כל אלה מחייבים מחסום, ואם משטרה תהיה זו ו/או רשויות אחרות ו/או הליכים אחרים – העתיד ידבר".

עו"ד גיצלטר כתב באותו המייל כמו כן כי "רשימת חטאיך ארוכה והפעם הגדשת את הסאה, אינני מאיים עליך, אני יותר מכל מרחם עליך. ניסיונותיך להלך אימה על אמיר – מגוחכים. נכה אותך ואת מרשך בביהמ"ש ונחנך אותך כמו שלא עשו כל נפגעיך עד היום. את הזמן והמקום אני אבחר. אחרי שנים רבות של הצלחות מקצועיות וחיי אושר ושלווה, הגיע כנראה הזמן בשבילי לעשות משהו עבור החברה בישראל". עו"ד גיצלטר המשיך להכפיש את עו"ד חלפין גם בתגובה לפניית ועדת האתיקה.

טענות אישיות בכתבי טענות

במסגרת כתב ההגנה אותו הגישו שלושת הנאשמים בעקבות התביעה שהוגשה באמצעות עו"ד חלפין ועו"ד וינוגרד כי "תביעה זו מקורה ומלכתחילה היא תביעת סחטנות ו/או תרגיל הלבנה של מעשי עבירה ועוולה על ידי התובע ובאי כוחו במשותף, במטרה להלבין מעשי עבירה שנעשו בינים לבין הנתבע 1 ו/או לסחוט מהנתבעים כספים ותשלומים שלא מגיעים לתובע מלכתחילה".

כמו כן, נכתב כי "התובע ובא כוחו עו"ד חלפין, רימו את הנתבעים והוציאו מהם חתימות על כתבי ערבות שקריים". כמו כן נכתב כי "מנהגם והתנהגותם של התובע ובאי כוחו כולל מעשיהם בפליליים, סחיטה ונגישה מחייבים".

הקובל טען במסגרת הקובלנה כי "הנאשמים לא היו צריכים להעלות כלל טענות אישיות נגד המתלוננים שלא היו ואינם בעלי דין בהליכים האזרחיים. כתבי בי דין מהווים מסגרת להעלאת טענות רלוונטיות להליכים שבמסגרתם הם מוגשים. לפיכך, אין להעלות בהם טענות נגד מי שאינו בעל דין".

ההתבטאויות חרגו מהתחום המותר

חברי בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין בתל אביב עו"ד יעקב בויאר, עו"ד אופינסקי גלי ועו"ד משה ויסמן הרשיעו את הנאשמים בשורה של עבירות.

עו"ד גיצלטר ארנון הורשע בעבירות של נקיטת לשון איום, התנהגות בלתי חברית כלפי חבר למקצוע, התנהגות בחוסר דרך ארץ לצד שכנגד, התנהגות מחוסרת דרך ארץ לצד שכנגד במסגרת טיעונים בבית משפט, מעשים הפוגעים בכבוד המקצוע עריכת הדין והתנהגות שאיננה הולמת את המקצוע עריכת הדין. חברי בית הדין ציינו כי קשת התבטאויותיו של עו"ד גיצלטר "כלפי המלינים וחריפות דבריו, מעבר להיותם חורגים מכל טעם טוב הרי שהם נוגדים כללי אתיקה מקצועית והתייחסות לחבר. אף לו היה הנאשם צודק בהערכותיו וחשדותיו כלפי עו"ד חלפין באופן כן וסביר – חרגו התבטאויותיו, לדעתנו, מהתחום המותר".

עו"ד גיצלטר עמירם ועו"ד אלטשולר אמיר הורשעו בעבירות של טיעון עובדתי בבית המשפט בידיעה שאיננו אמת, התנהגות בלתי חברית כלפי חבר למקצוע, התנהגות מחוסרת דרך ארץ לצד שכנגד, התנהגות מחוסרת דרך ארץ לצד שכנגד במסגרת טיעונים בבית משפט, מעשים הפוגעים בכבוד המקצוע עריכת הדין וכן התנהגות שאיננה הולמת את המקצוע עריכת הדין.

 

בד"מ פ 22/11

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:230
קומיט וכל טופס במתנה