שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד ציון אמיר נבחר לעמוד בראש בית הדין המשמעתי הארצי בלשכת עוה"ד

חדשות

עו"ד ציון אמיר נבחר לעמוד בראש בית הדין המשמעתי הארצי בלשכת עוה"ד, צילום: עו"ד ציון אמיר. צילום: אלכסנדר כץ
עו"ד ציון אמיר נבחר לעמוד בראש בית הדין המשמעתי הארצי בלשכת עוה"ד
18/02/2014, עו"ד אורי ישראל פז

סגניו שנבחרו הם: עוה"ד חיים קנת, גידי פרישטיקי, עדי בר-טל ועמנואל וייזר. תוצאות הבחירות החשאיות שנערכו השבוע יועברו לאישור ועדת המינויים, בראשות השופט יעקב טירקל. בקדנציה האחרונה הוגשו 480 ערעורים לביה"ד המשמעתי הארצי, מתוכם כבר נסגרו 437 תיקים

בבחירות חשאיות שנערכו השבוע (16-17.2.2014) נבחר עורך הדין ציון אמיר לעמוד בראש בית הדין המשמעתי הארצי בלשכת עוה"ד. סגניו שנבחרו הם: עוה"ד חיים קנת, גידי פרישטיקי, עדי בר-טל ועמנואל וייזר. תוצאות הבחירות יועברו לאישור ועדת המינויים, בראשות השופט יעקב טירקל.

עוה"ד ציון אמיר משמש סנגור פלילי, והוא התפרסם לאחרונה כחלק מצוות ההגנה של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב – המרצה כיום שבע שנות מאסר על עבירות מין שבהן הורשע, ובימים אלה תלויה ועומדת בקשתו מנשיא בית המשפט העליון לערוך לו משפט חוזר.

יקיר המקצוע

עוה"ד אמיר שימש בעבר יושב ראש בית הדין המשמעתי המחוזי במחוז תל אביב והמרכז, ולאחרונה העניקה לו לשכת עוה"ד אות יקיר המקצוע לשנת תשע"ג – "כהוקרה על תרומתו לשמירה על טוהרו של מקצוע עריכת הדין".

בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין הוא ערכאת הערעור שאליה רשאים עורך הדין הנאשם על שעבר על כללי האתיקה, והקובל, לערער על פסק הדין של בית דין משמעתי מחוזי. בנוסף רשאים לערער לבית דין זה גם הוועד המרכזי והיועץ המשפטי לממשלה.

בקדנציה האחרונה הוגשו 480 ערעורים, מתוכם כבר נסגרו 437 תיקים. זמן הטיפול הממוצע לתיק עמד על 118 ימים. 62 תיקים נסתיימו בזיכוי, 140 תיקים בהשעיה קצובה, 10 תיקים בהוצאה מהלשכה, 10 תיקים בנזיפה, 37 תיקים בקנס כספי, 158 תיקים בהשעיה על תנאי ו-3 תיקים בהרשעה ללא עונש.

נשיאות בית הדין המשמעתי מתכנסת אחת לחודש כדי למנות הרכבים לערעורים המוגשים וגם לדון בנושאים הנוגעים לפעילות השוטפת. כמו כן, נדונות על ידי יו"ר בית הדין כדן יחיד בקשות להעברת דיון ממחוז למחוז ובקשות להארכת מועד להגשת ערעור. מזכירות בית הדין מטפלת בקביעות מועדים לדיונים, משלוח פרוטוקולים, סיכומים החלטות ופסקי דין לצדדים.

עוה"ד אמיר: "אצדיק את האמון שניתן בי"

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, ציין כי ביה"ד המשמעתי הארצי הוא אחת מאבני היסוד של לשכת עורכי הדין, ובירך את נציגי הרכב הנשיאות החדש: "אני מאחל הצלחה רבה לנציגים שנבחרו ואני בטוח כי הם ימלאו את תפקידם על הצד הטוב ביותר. כמו כן, אני מודה לכל חברי ביה"ד המשמעתי שעושים את עבודתם נאמנה, משקיעים רבות מזמנם וכל זה בהתנדבות מלאה".

עוה"ד ציון אמיר, יו"ר נשיאות ביה"ד המשמעתי הארצי הנכנס ביקש להודות לציבור הדיינים על ש"טרח והגיע להצביע, ואני מברך שההצבעה נעשתה באופן דמוקרטי. אני רואה חשיבות רבה בתפקידו של בית הדין המשמעתי הארצי, בהנחלת ערכים של אתיקה והתנהגות ראויה של ציבור עורכות ועורכי הדין בישראל, בייחוד בהתחשב בגודלו הרב. אני מודע לכובד האחריות המוטלת על כתפיי, ואעשה הכול על מנת להצדיק את האמון שניתן בי, בעצם בחירתי לתפקיד נשיא בית הדין המשמעתי הארצי".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

דרור ארד-אילון: כשיו"ר ועדת האתיקה משמש גם יו"ר ועד מחוז – תקלה גדולה

 

הלשכה: אות יקיר המקצוע של תשע"ג – ליושבי ראש בתי הדין המשמעתיים

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:118
קומיט וכל טופס במתנה