שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לבני: פטור מלא לחסויים מאגרות רישום לאפוטרופוס והפחתת יתר העלויות

חדשות

לבני: פטור מלא לחסויים מאגרות רישום לאפוטרופוס והפחתת יתר העלויות, צילום: שרת המשפטים ציפי לבני. צילום: Tamar Matsafi
לבני: פטור מלא לחסויים מאגרות רישום לאפוטרופוס והפחתת יתר העלויות
17/02/2014, עו"ד אורי ישראל פז

שרת המשפטים ציפי לבני חתמה על תיקון לתקנות האפוטרופוס הכללי שנועד להקל על החסויים ולהפחית את נטל התשלומים החל על אפוטרופוס שהתמנה לטפל ברכושו של חסוי. מדובר בתיקון שגובש בשיתוף פעולה עם האפוטרופוס הכללי, לאחר פניית עמותת "ידיד" בנושא לשרה

שרת המשפטים, ציפי לבני, חתמה על תיקון לתקנות האפוטרופוס הכללי שנועד להקל על החסויים ולהפחית את נטל התשלומים החל על אפוטרופוס שהתמנה לטפל ברכושו של חסוי. מדובר בתיקון שגובש בשיתוף פעולה עם האפוטרופוס הכללי, לאחר פניית עמותת "ידיד" בנושא לשרה.

טרם התיקון, עלות אגרת הרישום לאפוטרופוס עמדה על 429 שקלים, ועלות אגרה נוספת, עבור בדיקת דו"ח המפרט על נכסי החסוי, עמדה על 320 שקלים ונגבתה כעבור חודש.

תשלומים אלו היוו הכבדה כספית משמעותית על אוכלוסיית החסויים, שכן רבים מהם נתמכים בקצבאות סעד שונות. כמו כן, לעיתים קרובות האפוטרופוס הממונה הוא קרוב משפחה, שמתמודד, לצד העלויות הכספיות, גם עם מעמסות רגשיים ונפשיים כבדים מנשוא בעקבות המצב.

התיקון החדש מבטל לחלוטין את אגרת הרישום, וכן מאפשר קבלת פטור מעמלת בדיקת הדו"ח במקרים בהם השווי הכולל של הכספים השייכים לחסוי נמוך מ-150 אלף שקל, הוא אינו מחזיק בנכסים מלבד דירת מגוריו והכנסתו החודשית נמוכה משכר המינימום.

"לעיתים תיקון קטן בתקנות ישנות הוא שינוי גדול לאנשים שזקוקים לו", אמרה השרה לבני. "התיקון הזה, שיסייע לחסויים לממש את זכויותיהם מבלי להקשות עליהם כלכלית בדרך, הוא מהלך צודק ונכון: צדק הוא גם דאגה לחלשים הזקוקים לסיוע. עלינו להקל עליהם, לסייע ולדאוג להם להליכים יעילים, פשוטים וצודקים".

האפוטרופוס הכללי, פרופ' דוד האן, הוסיף מצדו כי "אנחנו מברכים על תיקון התקנות והפחתת האגרות. אגף האפוטרופוס הכללי רואה לנגד עיניו את טובת החסויים ועושה את כל הניתן על מנת להקל את העלויות הכלכליות השוטפות המושתות על החסויים. בשנת העבודה הקרובה נפעל בצוותא עם כל הגורמים המקצועיים והציבוריים לשם הסדרת תחום הפיקוח על אפוטרופוסים להטבת מצבם של החסויים".

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:150
קומיט וכל טופס במתנה