שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ייצוגית ב-4.2 מיליון שקל: יש פגם במספר דגמים של אופנועי קוואסקי

חדשות

ייצוגית ב-4.2 מיליון שקל: יש פגם במספר דגמים של אופנועי קוואסקי , צילום: אופנוע KWASSKI ER-6F. צילום: יח''צ
ייצוגית ב-4.2 מיליון שקל: יש פגם במספר דגמים של אופנועי קוואסקי
13/02/2014, אנה נודל

התובעים טוענים כי קיים פגם בדגמים מסוימים של אופנועי קוואסקי מסוגKWASSKI ER6F  בגללו אחד השסתומים עלול לקרוס אל תוך הבוכנה ולגרום לנזק למנוע. התובעים מבקשים לחייב את היבואן מטרו מוטור לוודא כי כל האופנועים בטיחותיים לנהיגה ולפצות את חברי הקבוצה ב-4.2 מיליון שקל

 

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית בסך של 4.2 מיליון שקל נגד היבואן "מטרו מוטור" המשווק בין היתר את האופנועים של חברת קוואסקי.

שני התובעים טוענים, באמצעות עורכי הדין אסף נוי ועו"ד איסע יוסף, כי חברת קוואסקי שיווקה אופנועים אשר כללו פגם טכני בו עשוי אחד השסתומים לקרוס אל תוך הבוכנה באופן שיגרום לנזק למנוע.

התובעים טוענים כי מדובר בפגם בטיחותי ממדרגה ראשונה המסכן חיי אדם. נטען כי הפגם עלול להוביל לתאונות והחלקות של האופנועים וכן עלול לגרום לנזקים לחלקים באופנוע ולבלאי מוגבר. על פי חוות דעת של חברת אי-שר, שצורפה לתביעה, "מקור הכשל הוא הרכבה של מערכת השסתומים במנוע כך שהשסתום נאחז למיקומו עם טפסנית אחת במקום שתיים".

התובעים טוענים כי הפגם ידוע לחברת קוואסקי וכי במלזיה נעשה ריקול לכל אותם דגמים באופן שכל האופנועים נכנסו לבדיקה ותיקון הפגם. התובעים טוענים כי היה על היבואן לידע את בעלי האופנועים אודות הפגם ולנקוט בצעדים הדרושים כדי לוודא שהאופנועים בטיחותיים לנהיגה.

התובעים מבקשים מבית המשפט להורות ליבואן "לנקוט באופן מידי ועל חשבונו המלא בכל הצעדים הדרושים על מנת לוודא שכל האופנועים מהסוגים שפורטו לעיל בטיחותיים לנהיגה ולרבות לפעול באופן מלא לתיקון הפגם, הן באופנועים שכבר יוצרו ונמכרו, הן ברכבים שיוצרו וטרם נמכרו".

מעבר לכך, התובעים מבקשים לחייב את היבואן להזהיר את הציבור אודות הפגם, הן בפניה אישית לחברי הקבוצה, הן בפרסום לכל הגורמים הרלוונטיים לרבות משרד התחבורה, המוסכים, מכוני הרישוי וכדומה.

התובעים העמידו את סכום התביעה הייצוגית על סך 4.2 מיליון שקל והם מבקשים לייצג בעלי דגמי האופנועים בהם נתגלה הפגם. התובעים מבקשים פיצוי בסך 30 אלף שקל לבעל אופנוע שהמנוע שלו ניזוק ופיצוי בסך כ-2,200 שקלים לבעלי האופנועים שהמנוע שלהם טרם ניזוק. בנוסף התובעים מבקשים לפצות את כל חברי הקבוצה ב-15 אלף שקל בגין ירידת ערך האופנוע.   

 

ת"צ 23685-02-14

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:89
קומיט וכל טופס במתנה