שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > קמפיין חדש של משרד המשפטים יקדם תקנות נגישות עבור אנשים עם מוגבלות

חדשות

קמפיין חדש של משרד המשפטים יקדם תקנות נגישות עבור אנשים עם מוגבלות , צילום: עו"ד אמי פלמור. צילום: דוברות משרד המשפטים
קמפיין חדש של משרד המשפטים יקדם תקנות נגישות עבור אנשים עם מוגבלות
10/02/2014, עו"ד אורי ישראל פז

20% מהציבור הם אנשים עם מוגבלות, כך עולה מנתונים שבידי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, שפצחו בקמפיין פרסומי חדש תחת הסיסמה "כשאין נגישות בשבילם זה סגור", לקידום תקנות נגישות השירות בקרב בעלי העסקים ונותני השירותים. עו"ד אמי פלמור, מנכ"לית המשרד: "תקנות נגישות השירות הן בשורה של ממש בתחום השוויון בפרט, ובתחום שיפור השירות לאזרח בכלל"

 

"כשאין נגישות בשבילם זה סגור" – זוהי הכותרת שמלווה את הקמפיין הפרסומי החדש שהושק בימים האחרונים על ידי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים. מטרת הקמפיין היא לעורר מודעות בקרב בעלי עסקים ונותני שירותים על כניסתן לתוקף של תקנות נגישות השירות, ובחשיבותם של הנגשת המקומות בהם ניתן שירות לציבור, ובהנגשת אופן השירות הניתן במקומות אלה עבור אנשים עם מוגבלות.

בהתאם לתקנות נגישות השירות, על כל בעל עסק ונותן שירותים לבצע בדיקת נגישות עד ליום  25.4.2014, ולהתאים בהדרגה, בעקבות ממצאי הבדיקה את שירותיו כך שתובטח האפשרות שגם אנשים עם מוגבלות יוכלו ליהנות מהשירות באופן עצמאי, בטיחותי ומכובד ולהימנות על קהל הלקוחות.

תקנות נגישות השירות קובעות כי נותני שירותים יחויבו בהנגשת השירותים המוצעים לאוכלוסיית האנשים עם מוגבלות. תקנות אלו חלות על משרדי ממשלה, גופים ציבוריים שונים, רשויות מקומיות וכן נותני שירותים עסקיים מהמגזר הפרטי ועמותות.

תקנות נגישות השירות דורשות להנגיש את העסק בין השאר, באמצעות: שילוט הכוונה ברור, שילוט אלקטרוני ומערכות כריזה, כמו גם הנמכת דלפקי שירות ועמדות המתנה. בנוסף, יש לדאוג להתאמת אמצעים טכנולוגיים כגון: עמדות מידע ממוחשבות, מערכות לניתוב שיחות טלפון, מכשור לקביעה ולתצוגה של תורים. על בעלי העסקים לבצע הדרכות לעובדים כיצד לתת שירות נגיש לאנשים עם מוגבלות. לדוגמה, אדם עם מוגבלות ראיה יכול לבקש לקבל את חשבונותיו בקובץ קולי דיגיטלי, בדפוס מוגדל, בהקראה בקול או בכתב ברייל. נותן השירות חייב לספק את המידע באופן נגיש באחת מדרכים אלו. בדומה, אדם עם מוגבלות שמיעה יכול לקבל מידע הניתן בעל-פה כחלק מהשירות, באמצעות מערכת עזר לשמיעה, בכתב או בתרגום לשפת הסימנים.

אנשים עם מוגבלות מהווים כ-20% מהאוכלוסייה, ויש לה רמות הכנסה וכוח קנייה משמעותי. אבל במקרים רבים האפשרות לקבלת שירות סגורה וחסומה בפניהם. התאמת השירותים והנגשתם עבורם, תסייע בהגדלת קהל הלקוחות של כל עסק ועסק.

לדברי שרת המשפטים, ציפי לבני, "החוק הישראלי קובע כי לאדם עם מוגבלות קיימת הזכות 'להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה בכל תחומי החיים' – וזוהי זכות לה אנו מחויבים. אני קוראת לכל בעלי העסקים למלא את חובתם החוקית והאנושית כלפי אנשים עם מוגבלות, ולדאוג שכלל אזרחי המדינה יזכו ליהנות מהמגוון העשיר של השירותים הקיימים בישראל – ובכך ייהנו גם הם מתוספת של קהל קונים חדש. אין מפסידים".

המנהלת הכללית של משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור: "תקנות נגישות השירות הן בשורה של ממש בתחום השוויון בפרט, ובתחום שיפור השירות לאזרח בכלל. יחידות משרד המשפטים השונות ממשיכות כל העת בעשייה מגוונת למען אזרחי המדינה וחותרות להעלאת המודעות לזכויות האדם, ובמרכזן הזכות לשוויון. תודה מיוחדת לעובדי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות על העבודה המאומצת בתחום הנגישות. אין לי ספק שהחברה הישראלית תרוויח ככל ששילוב אנשים עם מוגבלות בעולם המסחר והעסקים יהפוך לדבר שבשגרה".

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, אחיה קמארה הסביר כי "20% מהציבור הם אנשים עם מוגבלות. בשל היעדר נגישות מקומות רבים כמו משרדי ממשלה ומשרדים פרטיים, חנויות, אירועי תרבות, ישיבות וכנסים סגורים בפניהם. תקנות נגישות השירות הינן בין המתקדמות בעולם ובזכותן יוכלו אנשים עם מוגבלות ליהנות משירות נגיש ככלל הציבור וללא תלות בזולת. נציבות השוויון תפעיל את כל סמכויותיה על מנת לוודא כי התקנות מיושמות".

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:142
קומיט וכל טופס במתנה