שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בית משפט השלום: נאסר על עורך הדין לשעבר יניב שדה להעיד נגד לקוחו

חדשות

בית משפט השלום: נאסר על עורך הדין לשעבר יניב שדה להעיד נגד לקוחו, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty Images Israel
בית משפט השלום: נאסר על עורך הדין לשעבר יניב שדה להעיד נגד לקוחו
10/02/2014, אנה נודל

פסיכיאטרית שביקשה להעיד את עורך הדין של הגרוש שלה, עו"ד יניב שדה על עניינים הנוגעים לקשר המשולש שבינו לבין גרושתו והתובע. השופט מנחם קליין: "עורך הדין לשעבר לא הסתיר כי המניע שלו 'להחליף צדדים' ולהתנדב להעיד לטובת המשיבה ולהתעלם מחובתו כלפי לקוחו, הינו מניע נקמני על רקע סכסוך חריף שהתפתח בינו לבין לקוחו"

 

בית משפט השלום בתל אביב דן בתביעה שהוגשה כנגד פסיכיאטרית שניהלה מערכת יחסים אינטימית עם התובע, שלגביו ישנה מחלוקת האם היה מטופל שלה או רק חבר. התובע דרש מהפסיכיאטרית פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מניצול יחסי מרות ויחסי מטפל-מטופל.

הפסיכיאטרית טענה בתביעה שכנגד כי היחסים בין הצדדים קרמו עור וגידים ברצון חופשי של שני הצדדים וכי התובע כלל לא נחשב במועד הרלוונטי למטופל אצלה. הפסיכיאטרית טענה כי מדובר בעבריין מניפולטיבי הצורך סמים שיצר מסכת שקרים נגדה בניסיון לשים את ידו על הכסף שקיבלה מבעלה לשעבר. לטענתה, התובע עשה יד אחת עם בעלה לשעבר כדי לגרום לה נזק ולפגוע בשמה הטוב ובפרנסתה.

הפסיכיאטרית ביקשה להעיד במסגרת ההליך את עורך הדין של הגרוש שלה, עו"ד יניב שדה. במהלך ייצוגו של הגרוש הגיע לידי עוה"ד שדה מידע מלקוח הקשור לעניינים הנוגעים לקשר המשולש שבינו לבין גרושתו והתובע. עוה"ד שדה הוחתם על תצהיר כדי שישמש לה כעד על הקשר שהיה קיים בין הגרוש שלה לבין התובע ועל מניעיו הפסולים.

 

מניע נקמני על רקע סכסוך חריף

התצהיר של עוה"ד שדה מתייחס למידע שקיבל במהלך יחסיו כעורך דינו של לקוח, אותו ייצג באותה עת בבית משפט לענייני משפחה בנוגע לסכסוך מול גרושתו. בשלב מאוחר יותר עוה"ד שדה הסתכסך עם לקוחו סכסוך חריף, שגרר תביעות ותלונות בלשכה. התובע הגיש בקשה לבית המשפט למחוק מהתצהיר את תוכן המידע שנמסר לעוה"ד שדה מכיוון שמדובר במידע שנמסר במסגרת יחסי אמון שהתקיימו באותה עת בין עו"ד ללקוח וחל עליו חיסיון מלא. 

השופט מנחם קליין קיבל את הטענה, וקבע כי המידע שנמסר לעוה"ד שדה חוסה תחת החיסיון עו"ד-לקוח. השופט קליין מחק את הסעיף הרלוונטי בתצהיר, ואסר על הצדדים להסתמך עליו בסיכומיהם המשפטיים.

"עורך הדין לשעבר לא הסתיר כי המניע שלו 'להחליף צדדים' ולהתנדב להעיד לטובת המשיבה ולהתעלם מחובתו כלפי לקוחו, הינו מניע נקמני על רקע סכסוך חריף שהתפתח בינו לבין לקוחו", קבע השופט קליין, והוסיף כי רישיונו של עוה"ד שדה נשלל בגין סדרה מתמשכת של עבירות משמעת חמורות, ולכן הוא אינו חושש כלל מאימת הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין.

 

ת"א 171305-09

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:76
קומיט וכל טופס במתנה