שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שבע שנות מאסר נגזרו על ראשי הנהגת החמאס בירושלים

חדשות

שבע שנות מאסר נגזרו על ראשי הנהגת החמאס בירושלים, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty Images Israel
שבע שנות מאסר נגזרו על ראשי הנהגת החמאס בירושלים
06/02/2014, אנה נודל

בית המשפט המחוזי גזר 7 שנות מאסר על יעקב אבו עסב, שלפי הערכת השב"כ כיהן כראש הנהגת החמאס בירושלים ועל כפאח סרחאן, איש הקשר של הנהגת החמאס בירושלים עם הנהגת החמאס בחו"ל. על בכיר נוסף בארגון נגזר מאסר של 4.5 שנים

 

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע שלושה ראשי חמאס, יעקב אבו עסב, כפאח סרחאן ואחמד עליאן בפעילות בארגון טרוריסטי. השלושה נבחרו ופעלו כראשי החמאס בירושלים ויזמו פעולות שונות בתחומי הדת, החינוך והרווחה.

השופט אמנון כהן קבע כי הם ניסו לקרב את הציבור באמצעות הפעולות הללו לאידאולוגיה של החמאס, כדי לקדם את מטרותיו. הם פעלו בין היתר לתמיכה במוסדות חינוך, סיוע למשפחות נזקקות, ביקור משפחות שהידים ואסירים ביטחוניים. הנאשמים התכנסו מדי שבוע בצורה חשאית ואף קיימו אספות רבות משתתפים בעניין פעילות החמאס.

סרחאן הורשע כמו כן בעבירות של איסור ביצוע פעולה ברכוש למטרות טרור והלבנת הון. בית המשפט קבע כי סרחאן "פעל לגיוס כספים על מנת לאפשר רכישת מבנה לשם הקמת בית ספר וזאת באמצעות גורמים מחוץ לישראל שזהותם אינה ידועה". העונש שנקבע בפקודה למניעת טרור על עבירה של פעילות בארגון טרוריסטי הינו עד 20 שנות מאסר והעונש בגין ביצוע פעולה ברכוש למטרות טרור הינו עד 10 שנות מאסר.

השופט כתב בגזר הדין "אין ספק, כי הערך החברתי שנפגע מביצוע העבירה הינו ביטחון המדינה וביטחון תושביה. אין מדובר בארגון טרור זוטר, אלא בארגון ששם לו למטרה להשמיד את מדינת ישראל". השופט ציין כי אבו עסב אף הצהיר שהוא ממליץ ליהודים לחזור לאירופה.

השופט קבע כי מתחם העונש ההולם במקרה דנן הינו בין 3 ל-7 שנות מאסר וציין כי הנאשמים לא נטלו אחריות על מעשיהם ולא שיתפו פעולה עם רשויות אכיפת החוק.

הנאשמים טענו לאורך כל ההליך כי מדובר בפעילות חברתית ולא בפעילות טרור. בחוות הדעת שהגיש השב"כ צוין כי "קיימת סכנה אסטרטגית למדינת ישראל, כאשר מדובר בתושבים בעלי תעודת זהות כחולה וכי במרבית המקרים הולט מעבר מידי מפעילות ארגונית לפעילות צבאית".

השופט כהן ציין את עברו הפלילי של אבו עסב אשר נידון מספר פעמים לתקופות מאסר ממושכות בגין פעילות עוינת וגזר עליו 7 שנות מאסר. בחוות הדעת של השב"כ נכתב כי מדובר בפעיל בכיר ובולט בארגון החמאס וכי בפועל הוא מכהן כראש הנהגת החמאס בירושלים והוא הינו בעל השפעה קהילתית רחבה. השופט ציין שהנאשם ימשיך ככל הנראה לפעול בחמאס גם בעתיד וכתב כי "יש מקום להרתעת הנאשם מפני ביצוע עבירה נוספת".

בחוות הדעת של השב"כ צוין כי כפאח סרחאן שימש טרם מעצרו כאיש הקשר של הנהגת החמאס בירושלים להנהגת החמאס בחו"ל וכי הוא האחראי בפועל על מימון והזרמת התקציבים מנהגת החמאס בחו"ל להנהגת החמאס בירושלים וכי כספים אלו נועדו לגייס אנשים נוספים לשורות החמאס. בית המשפט גזר גם עליו נגזר עונש מאסר של שבע שנים.

על הנאשם הנוסף אחמד עליאן נגזרה תקופת מאסר של 54 חודשים. לצד עונש מאסר בפועל הוטל על שלושת הנאשמים מאסר על תנאי של שלוש שנים, למשך תקופה של שלוש שנים מיום שחרורם.

השופט ציין בגזר הדין כי "חשיבות מיוחדת יש לצורך בהרתעת הרבים מפני ביצוע עבירה מהסוג שביצעו הנאשמים".

 

ת"פ 45374-11-11

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:231
קומיט וכל טופס במתנה