שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הוועדה המיוחדת החליטה: שלומי לחיאני יושעה לשנה מראשות עיריית בת ים

חדשות

הוועדה המיוחדת החליטה: שלומי לחיאני יושעה לשנה מראשות עיריית בת ים, צילום: שלומי לחיאני. צילום: Lavis10
הוועדה המיוחדת החליטה: שלומי לחיאני יושעה לשנה מראשות עיריית בת ים
06/02/2014, עו"ד אורי ישראל פז

סנגוריו הסכימו להשעיה בהתאם לחוק החדש, אך בקשתם שזו תיכנס לתוקפה החל מאפריל 2014 נדחתה על ידי הוועדה בראשות השופט בדימוס משה גל. הוועדה החליטה בעניינו בהיעדר התייצבות של סנגוריו

 

הוועדה המיוחדת להשעיית ראשי רשויות החליטה להשעות מתפקידו את ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני לתקופה של שנה. בנוסף, החליטה הוועדה להשעותו מתפקידיו "כחבר מועצת העיר בתפקידים שיש להם השפעה מהותית על התנהלותה התקינה של הרשות המקומית או בתפקידים הכרוכים בניהול כספי ציבור".

כך לדוגמה, יימנע מלחיאני לכהן בוועדת כספים ובוועדת מכרזים, בוועדה מקומית או וועדת המשנה לתכנון ובניה. הוא גם לא יוכל לכהן בדירקטוריון בתאגידים עירוניים.

בפני הוועדה התייצבו נציגי היועץ המשפטי לממשלה, עוה"ד חני אופק ואלעד פנחס, ואילו מטעמו של לחיאני לא התייצב איש וסנגוריו הסתפקו במשלוח הודעה בכתב.

בה ציינו כי לחיאני מסכים להשעייתו ומכהונתו בהתאם לחוק ההשעיה ומבקש שזו תיכנס לתוקפה החל מאפריל 2014. בעקבות ההודעה, התייתר הצורך לקיים דיון בדרישת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. חברי הוועדה פנו לאחד מסנגוריו של לחיאני, עו"ד נתי שמחוני, בבקשה שיתייצבו לדיון בפני הוועדה משלא התייחסה הודעתם ליתר דרישות היועץ וינשטיין. "הביננו שלא תהיה התייצבות ולפיכך אנו נקיים את הדיון במעמד באי כוח בלבד", החליטה הוועדה.

אולם, סנגוריו שלחו הודעה נוספת לוועדה, שבה כלולה גם הסכמת של לחיאני להגבלתו בתפקידים של חבר מועצה, כדרישת היועמ"ש. הוועדה גם דחתה את בקשתו של לחיאני להחריג את ההגבלה לגבי כהונתו כיו"ר הדירקטוריון של "החברה לתרבות פנאי ספורט בת ים בע"מ", "בשל מהותו של התפקיד".

הוועדה לא נענתה לדרישת הפרקליטות להתחיל את השעייתו של לחיאני בעוד שבעה ימים, וגם לא נענתה לבקשתו לכניסתה לתוקף של ההשעיה החל מאפריל 2014. חברי הוועדה קבעו כי ההשעיה תיכנס לתוקף בתוך 14 יום.

כפי שדווח בפורטל חדשות תקדין, 'חוק ההשעיה' קובע כי מועצת העיר תבחר את ממלא מקומו של ראש העיר המושעה. הוועדה המיוחדת הוקמה בעקבות 'חוק ההשעיה' שיזם שר הפנים גדעון סער ושאושר פה-אחד במליאת הכנסת. החוק קבע לראשונה אפשרות להשעיית ראשי רשויות לתקופה של שנה, שניתן שתוארך בהחלטה נוספת של הוועדה, במקרה שמוגש נגדם כתב אישום חמור, ושבגינו לא ראוי שראש הרשות ימשיך בכהונתו, במהלך ההליך המשפטי המתקיים נגדו.

בראשות הוועדה המיוחדת עומד השופט בדימוס, מנהל בתי המשפט לשעבר, משה גל. חברי הוועדה המכהנים הם עו"ד מרים רוזנטל, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, וכן מוטי אביסרור, שכיהן כראש המועצה המקומית ירוחם.

לקריאה נוספת, ראו:

 

היועץ וינשטיין מתעקש: להשעות את ראשי הערים המואשמים בעבירות שחיתות

וינשטיין: הבוחר אמנם אמר את דברו, אבל אני אומר שעל לחיאני לשבת בבית

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:23
קומיט וכל טופס במתנה