שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הסדר טיעון: 10 חודשי מאסר לניב בורסוק שהונה את הבדרן ציון ברוך

חדשות

הסדר טיעון: 10 חודשי מאסר לניב בורסוק שהונה את הבדרן ציון ברוך, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty Images Israel
הסדר טיעון: 10 חודשי מאסר לניב בורסוק שהונה את הבדרן ציון ברוך
05/02/2014, אנה נודל

כתב האישום המקורי ייחס לבורסוק מעשי מרמה בהיקף של 11 מיליון שקל. הבדרן ציון ברוך הלווה לבורסוק כחצי מיליון שקל והעביר לידיו צ'קים שיועדו לתשלום החוב, אך רובם לא כובדו. לטענת הפרקליטות, "המתלוננים לא שיתפו פעולה", וכתב האישום המתוקן כולל רק מעשי מרמה בהיקף של מיליון שקל כלפי איש העסקים יוסי אמודאי

 

הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם ניב בורסוק במסגרתו הוא הודה בכתב אישום מתוקן והצדדים עתרו לעונש של 10 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו וכן מאסר על תנאי. 

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את ניב בורסוק בעבירות של קבלת דבר במרמה, עשיית מעשה במזיד בכוונה להתחמק ממס בעורמה ותחבולה, זיוף, שימוש במסמך מזויף והתחזות לאדם אחר.

כתב האישום נגד בורסוק הוגש בעקבות תלונות של איש העסקים יוסי אמודאי, הבדרן ציון ברוך, תום שוגר ואמיר תורג'מן. כתב האישום המקורי ייחס לנאשם מעשי מרמה בהיקף של 11 מיליון שקל. בין היתר נטען כי הבדרן ציון ברוך הלווה לבורסוק כחצי מיליון שקלים והעביר לידיו צ'קים שיועדו לתשלום החוב, אך רובם לא כובדו.

בורסוק הציע לציון ברוך לרכוש עבורו רכב תמורת 180 אלף שקל כהחזר לחוב. ברוך שילם עבור הרכב מקדמה בסך 52 אלף שקל ואת היתרה היה אמור לשלם בורסוק בתשלומים. אלא שהנאשם מסר לסוכנות הרכב צ'קים של מכריו שהיו ללא כיסוי. בעקבות זאת ברוך נאלץ לשלם על הרכב בעצמו. בורסוק משכן את הדירה של אמו לטובת ברוך והחזיר לו חלק גדול מהחוב.

בורסוק נמלט מהארץ במארס 2013 באמצעות דרכון מזויף שהיה על שם אחיו, אך הוטבעה בו התמונה שלו.

עו"ד ראאד ענוז, שייצג את המדינה בפרשה, ציין כי המתלוננים לא שיתפו פעולה עם הפרקליטות. לדברי עוה"ד ענוז "התחושה הייתה שלא נצליח לנהל את התיק לצערי, במיוחד שהנאשם הגיע להסכמות עם אחד המתלוננים, עם יוסי אמודאי. הגיעו להסכם כתוב, קיבלנו עותק סוכם שיוחזרו חלק מהכספים".

 

בורסוק: "הלכתי בדרך לא טובה"

בשל חוסר שיתוף הפעולה מצד המתלוננים כתב האישום המתוקן כלל רק את מעשי המרמה כלפי יוסי אמודאי, עמו הגיע בורסוק כאמור להסכם לפיו יוחזרו חלק מהכספים. עוה"ד ענוז ציין כי נודע לפרקליטות שהנאשם הגיע להסדר דומה גם עם ציון ברוך  וכי הפרקליטות גילתה קושי להוכיח את סכומי המרמה בפרשה. כתב האישום המתוקן ייחס לנאשם עבירות בהיקף 1 מיליון שקל שקלים בלבד, לעומת 11 מיליון שקל בכתב האישום המקורי.

בורסוק אמר במסגרת טיעוניו לעונש: "אני רוצה להגיד שבאתי לבית המשפט כדי לקחת אחריות על הדרך שהלכתי בה. אני יודע שהלכתי בדרך לא טובה ונכונה, אני יודע שבדרך הזו נפגעו אנשים בעיקר יוסי אמודאי, המשפחה שלי וחברים שתמכו בי. אני לוקח על עצמי את העונש במטרה לשלם את חובי לחברה ולאנשים שפגעתי בהם. אני מקווה שאחרי שארצה את העונש אוכל לפתוח דף חדש".

סגן נשיאה, השופט ג'ורג' קרא, יפרסם את גזר הדין בעוד 10 ימים.

 

ת"פ 36778-08-13

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:102
קומיט וכל טופס במתנה