שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אישום: ראשי האתר 'הקול היהודי' מסיתים לגזענות ולאלימות נגד ערבים

חדשות

אישום: ראשי האתר 'הקול היהודי' מסיתים לגזענות ולאלימות נגד ערבים, צילום: היועץ יהודה וינשטיין
אישום: ראשי האתר 'הקול היהודי' מסיתים לגזענות ולאלימות נגד ערבים
02/02/2014, עו"ד אורי ישראל פז

היועץ וינשטיין אישר: אברהם בנימין ושוקי הס מיצהר מואשמים בהפצה של 100 גיליונות של עלון שבועי, הן בקבוצות ברשת האינטרנט והן בחלוקה גיליונות מודפסים, שכללו גם סרטונים ברשת עם התבטאויות בהן נאמר כי הערבים הם "אויב" ותמיכה ואהדה על פגיעה בגופם וברכושם של ערבים ישראלים וערבים פלשתינים

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד שני תושבי יצהר, בשל עבירות של הסתה לאלימות והסתה לגזענות בצוותא חדא. הגשת כתב האישום אושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

אברהם בנימין ויהושע (שוקי) הס, תושבי יצהר בני 29 ו-41 בהתאמה, נאשמים בכך שהחל מיום 28.8.09 ועד למועד הגשת כתב האישום, פרסמו בהיקף נרחב, בעצמם או באמצעות אחרים, תכנים המסיתים לאלימות ולגזענות כלפי ערבים ישראלים וערבים פלשתינים. הפרסומים המסיתים הרבים פורסמו תחת הכותרת "הקול היהודי", הן במספר מקומות באינטרנט והן בעלונים אשר חולקו ידנית במקומות ציבוריים.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עוה״ד אור ממון ורועי רייס, עולה כי אחת לשבוע הפיצו השניים למנויים בקבוצת גוגל (Google Group) בשם "הקול היהודי" באינטרנט כ-100 גיליונות של העלון בשם "הקול היהודי", וסרטוני "מבזקי וידאו" ביוטיוב. "כל הגיליונות והסרטונים שהעלו הנאשמים אל הקבוצה, וכל תכני הגיליונות שהעלו הנאשמים אל האתר, פתוחים ונגישים לכל מאז העלאתם ועד מועד הגשת כתב אישום זה", טוענת הפרקליטות. "לנאשמים הייתה יכולת להסיר את התכנים מהקבוצה ומהאתר בכל עת, אך הם לא עשו כן".

בנוסף, לטענת הפרקליטות, בנימין והס שלחו את התכנים המסיתים בדואר אלקטרוני לרשימת תפוצה של מנויים, שמספרם הלך וגדל עם הזמן, עד שבשלב מסוים כבר מנתה כמות רבה של מנויים.

חלוקת התפקידים בין השניים היתה כך שבנימין היה מנהל הקבוצה, איש קשר בכל הנוגע לבקשות הצטרפות לרשימת התפוצה של המנויים הקבועים לה, עורך תכני העלון, כותב מרכזי, תחקירן ומראיין בו, ממקימי האתר, ומהבודדים המורשים בו; ואילו הס היה מעסיקו של בנימין במשרתו, האחראי על תפקודו במסגרתה מבקר תכני העלון, כותב מרכזי בו, הנואם בחלק מהסרטונים, ממקימי האתר, ומהבודדים המורשים בו.

מכתב האישום המפרט ב-35 עמודים את פרטי הפרסומים האסור עולה כי בפרסומיהם השונים כללו השניים "באופן שיטתי" תכנים של הסתה לאלימות וגזענות כלפי ערבים ישראלים וערבים פלשתינים באשר הם. תכני הפרסום כללו התבטאויות שבח, אהדה, עידוד, תמיכה והזדהות על "הכאה", "אלימות", "דקירה", "אשפוז", "בית חולים", "פציעה", "סידור חלקים בגוף", "יידוי/השלכת אבנים", "בעיטה", "ריסוס גז מדמיע", "פתיחת ראש", "זריקת בקבוקי זכוכית", "למחוק" וכדומה כלפי הערבים באשר הם.

מעבר לכך, כללו הפרסומים התבטאויות בהן נאמר, או מהן עולה, כי הערבים באשר הם הינם "שנואים", "רוצחים", "אלימים", "פראי אדם", "פורעים", "רעים", "חצופים", "טרוריסטים", "מתעללים", "אכזרים", "מטרידים", "פושעים", "עוינים" וכיוצא באלה מאפיינים שליליים אחרים. וכן, התבטאויות בהן נאמר או מהן עולה כי הערבים באשר הם הינם "אויב"; התבטאויות תומכות ואוהדות על אודות פגיעה בגופם או רכושם של הערבים באשר הם; וכן, התבטאויות תומכות ואוהדות אודות הדרת הערבים באשר הם מרבדים בסיסיים של שגרת חיים תקינה – תעסוקה, מסחר, מגורים, חופש התנועה וזוגיות.

"במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, בה פרסמו הנאשמים את התכנים המסיתים, אירעו בישראל ובשטחי יהודה ושומרון אירועים נשנים וחוזרים של אלימות וגזענות כלפי ערבים ישראלים וערבים פלשתינים", נטען בכתב האישום חסר התקדים.

לקריאה נוספת, ראו:

 

שופטי בג"ץ ליועמ"ש: מתי כבר תעמיד לדין את מחברי הספר "תורת המלך"?

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:245
קומיט וכל טופס במתנה