שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > היחצ"ן צבי רבין ועו"ד גיא פן הורשעו בשימוש במידע פנים במיליוני ש'

חדשות

היחצ"ן צבי רבין ועו"ד גיא פן הורשעו בשימוש במידע פנים במיליוני ש', צילום: צילום: istock
היחצ"ן צבי רבין ועו"ד גיא פן הורשעו בשימוש במידע פנים במיליוני ש'
29/01/2014, אנה נודל

ביהמ"ש המחוזי קבע כי צבי רבין שהיה איש יחסי ציבור באלדין, אולווריון ואבוג'ן השתמש במידע פנים וביצע עסקאות בניירות ערך של החברות הללו על פי המידע שהגיע אליו במסגרת עבודתו עמן. כן נקבע כי רבין העביר מידע פנים למקורבו עו"ד גיא פן אשר ביצע עסקאות בניירות הערך של החברות בהיקף של מיליוני שקלים

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (ד') את צבי רבין, איש יחסי הציבור ובעליה של חברת קוואן תקשורת, ומקורבו עו"ד גיא פן, בעבירות שימוש במידע פנים בעשרות מקרים ובהיקפים כספיים גדולים. בית המשפט קבע כי רבין היה איש פנים בחברות הציבוריות להן סיפק שירותי יחסי ציבור וקשרי משקיעים, ובהן אבוג'ן, אלדין ואלווריון.

רבין נהג להיפגש עם מנהלי החברות אותן ייצג ולקבל מהם מידע שוטף, והיה מעורה בהתפתחויות ובמהלכים עסקיים מהותיים המתגבשים בחברות אלו. בהכרעת הדין נקבע כי רבין עשה שימוש במידע פנים הנוגע לחברות אלה וגרף רווחים על ידי ביצוע עשרות עסקאות בניירות ערך של החברות בחשבונה של בת זוגו לפני פרסום מידע הפנים לציבור.

השופט חאלד כבוב הרשיע את רבין ב-48 עבירות של שימוש במידע פנים. השופט כתב כי "הן בחקירותיו והן בעדותו רבין ניסה להתנער מאחריות למעשיו וביקש לספק הסברים בלתי הגיוניים בעליל לפעילותו בשוק ההון. הסברים אשר היה מוטב אילו לא נשמעו. יגעתי, חיפשתי והתאמצתי אך לא הצלחתי למצוא ולו הסבר הגיוני אופציונלי ואפילו רחוק, שיכול להוביל למסקנה הגיונית אחרת תחת המסקנה המאוד ברורה שמובילות ראיות המאשימה".

136 עבירות שימוש במידע הפנים

כמו כן נקבע בהכרעת הדין כי במספר רב של פעמים העביר רבין את מידע הפנים למקורבו עו"ד פן אשר ביצע מאות עסקאות בניירות ערך בהיקף של מיליוני שקלים, לפני פרסום מידע הפנים לציבור, וגרף לכיסו רווחים גבוהים. כן נקבע בהכרעת הדין כי פן העביר את מידע הפנים שקיבל מרבין לקרובי משפחתו, אשר עשו אף הם שימוש במידע הפנים וביצעו עסקאות בניירות ערך תוך שימוש במידע. על בסיס קביעות אלה הורשע פן ב-136 עבירות שימוש במידע הפנים.

השופט כתב כי "לאורך הכרעת הדין עשיתי מאמץ להשתמש בביטויים מתונים ועדינים שעה שנדרשתי להעריך את גרסתו של הנאשם פן. זאת עשיתי משום שלא רציתי להשתמש פעם אחר פעם בתיאורים מעליבים כלפי הנאשם פן". בהמשך לכך השופט כתב כי "גרסתו ועדותו של הנאשם פן הותירו רושם בלתי מהימן בעליל על בית המשפט. אלה היו הסברים בלתי הגיוניים בעליל, שלעתים גבלו אף בעלבון לא רק לטוען אותם אלא גם כלפי מי ששומע את ההסברים והגרסאות".

שימוש חסר תקדים

השופט כבוב קבע בהכרעת הדין כי "צביקה רבין עשה שימוש יוצא דופן ואף חסר תקדים במידע הפנים של החברות, אשר שמו בו את מבטחן. כפי שפורט ביחס לכל אישום ואישום, רבין ניצל, באופן בוטה, שיטתי ומתמשך, את המידע שהועבר לידיו רגע לפני פרסומו לציבור, על מנת להעשיר את כיסו ואת כיסם של חבריו, על גבם וחשבונם של משקיעים אחרים. רבין החזיק בתפקיד מרכזי בו נחשף לכמויות עצומות של מידע פנים מצד לקוחותיו, ובמקום לנקוט במשנה זהירות כראוי וכנדרש, בחר לנצל בצורה צינית את מעמדו ואת האמון הרב אשר ניתן בו".

השופט כבוב הוסיף כי "מעשיו של רבין מהווים דוגמא קיצונית להתנהגות פלילית הפוגעת קשות בהגינותו של המסחר בניירות ערך ועלולה להשחית את אמון הציבור בשוק ההון". השופט ציין כי "המסחר בשוק ההון מושתת על זרימה בלתי פוסקת, מיידית, הוגנת ושוויונית של מידע אל ציבור המשקיעים, המכלכלים צעדיהם בהתאם. שימוש במידע פנים וניצול בלתי הוגן של פערי מידע, כפי שביצע רבין, פוגם באותה תשתית בסיסית המהווה את אבן היסוד בפעילותו של השוק".

 

ת"פ 37235-12-11

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:75
קומיט וכל טופס במתנה