שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > גזר דין: 50 חודשי מאסר על 54 אישומים של התחזות לעו"ד וסוכן נסיעות

חדשות

גזר דין: 50 חודשי מאסר על 54 אישומים של התחזות לעו"ד וסוכן נסיעות, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty Images Israel
גזר דין: 50 חודשי מאסר על 54 אישומים של התחזות לעו"ד וסוכן נסיעות
29/01/2014, אנה נודל

אבי דולב הציג את עצמו כעו"ד וגבה כספים מאנשים כדי לטפל בחובותיהם. הוא נהג לרכוש כרטיסי טיסה ונופשים עבור אנשים שונים, הציג עצמו כסוכן נסיעות בשמות בדויים ואת התשלום על הכרטיסים לאותם "נוסעים" ביצע במסמכים מזויפים המעידים כביכול על העברות בנקאיות, צ'קים מזויפים וכרטיסי אשראי גנובים. השופטת חנה מרים לומפ: "העבירות בוצעו במשך כעשור, בו בחר לו הנאשם את המרמה כדרך חיים. ממקרא סעיפי האישום הרבים שמיוחסים לנאשם עולה תמונה עגומה של עבריין שידו בכל"

בית משפט השלום בירושלים גזר 50 חודשי מאסר על אבי דולב, שהורשע ב-54 אישומים שונים בעבירות של זיוף ומרמה. דולב הודה במסגרת הסדר טיעון בשבעה כתבי אישום שהיו תלויים ועומדים נגדו בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ. הוא גם הודה בארבעה תיקי משטרה שהוגשו כתמציות אישום.

דולב נהג לרכוש כרטיסי טיסה ונופשים עבור אנשים שונים. הוא הציג את עצמו בכזב בפני סוכנויות נסיעות שונות בשמות בדויים והזמין כרטיסי טיסה לאותם פונים. את התשלום הוא שילם באמצעות זיוף מסמכים המעידים על ביצוע העברות בנקאיות או באמצעות מספרי כרטיסי אשראי שהגיעו לידיו מחלק מהפונים. בחלק מהמקרים דולב מכר את הכרטיסים שרכש בכזב לצדדים שלישיים וקיבל על כך תמורה. כתבי האישום שהוגשו נגדו כוללים עשרות מקרים של מרמה בשיטה זו.

בנוסף לכך דולב הורשע במספר מקרים של זיוף צ'קים וגניבת כרטיסי אשראי. בין היתר הוא זייף צ'קים של בן הזוג שלו בסך כ-25 אלף שקלים.

בנוסף לכך דולב הורשע בכך רימה עצור אחר, עת שהה בבית מעצר במגרש הרוסים. דולב הבטיח לאותו עצור לסייע בשחרורו. דולב פנה לעו"ד רועי פוליטי והתחייב לשלם לו שכר טרחה בסך 7,800 שקלים בגין סיוע בשחרורו של אותו העצור. דולב זייף העברה בנקאית לחשבונו של עו"ד פוליטי. במקביל הוא פנה לאביו ואחיו של העצור ואמר להם כי שכר הטרחה של עו"ד פוליטי עמד על 20 אלף שקלים והם העבירו לידיו את הכספים.

במקרה נוסף דולב הציג עצמו בכזב כעורך דין וקיבל ממתלונן, אמו וחברתו סכומי כסף רבים כדי לטפל בחובותיהם. הוא קיבל סכומים שונים לצורך תשלום לכאורה של חובות, אגרות ותשלום בגין בקשות לביטול צווים תוך שהוא זייף פרוטוקול של בית משפט לשם כך.   

בנוסף דולב הורשע בזיוף תעודת "אח מוסמך", כאשר בפועל הוא קיבל במסגרת לימודיו תעודת "אח מעשי". על סמך התעודה המזויפת הוא עבד בחדר ניתוח בבית חולים "אסותא" וכן בבית חולים "מעייני הישועה".  

דולב הגיע להסדר טיעון לפיו המאשימה תטען לעונש של 56 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו וההגנה תטען לעונש של 18 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו. בנוסף סוכם כי הנאשם יפצה את המתלוננים ויוטל עליו עונש מאסר על תנאי. 

השופטת חנה מרים לומפ גזרה על דולב 50 חודשי מאסר בניכוי ימי מעצרו, מאסר על תנאי של 18 חודשים למשך שלוש שנים וכן פיצוי למתלוננים. 

המרמה כדרך חיים

השופטת לומפ קבעה כי "לא זו בלבד שמדובר בעבירות חמורות מאוד, אלא שנסיבות ביצוען מצביעות על חומרה יתרה – העבירות בוצעו במשך כעשור בו בחר לו הנאשם את המרמה כדרך חיים. ממקרא סעיפי האישום הרבים שמיוחסים לנאשם עולה תמונה עגומה של עבריין שידו בכל. הנאשם פוגע בכל מי שנקרא בדרכו בין אם באנשים אותם הכיר באקראי ובין אם באנשים הקרובים לו ביותר".

בהמשך גזר דינו צוין כי "חומרת מעשיו של הנאשם נובעת גם ממידת הנזק הגדול שהסב לאנשים תמימים שנפלו קורבן למעשיו. בין אם אלו בעלי חברות הנסיעות שגילו להפתעתם כי כל הכרטיסים שהוזמנו דרכם אינם משולמים, בין אם מדובר באנשים שיצאו לחופשה בארץ או בחו"ל ועמדו בפני שוקת שבורה ובין אם פגע במכריו, בכך ניצל את האמון שאלה נתנו בו והונם בדרכים שונות". השופטת ציינה כי "הנאשם לא חדל ממעשיו גם שעה שהיה עצור בגין מעשיו אלה והמשיך והונה עצור אשר שהה יחד עמו בבית המעצר".

השופטת לומפ קבעה עוד כי "לאלה יש להוסיף את הפגיעה בבריאות הציבור בכך שהנאשם זייף תעודת "אח מוסמך" ועל סמך תעודה זו התקבל לעבודה וטיפל בחולים בחדר ניתוח ואף שיווק תרופות ללא שניתנה לו הסמכה כזו". בית המשפט הוסיף כי "הנאשם אף לא בחל לזייף פרוטוקולים של בית משפט ומסמכים רשמיים נוספים לצורך מעשיו".

 

ת"פ 16152-11-12

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:143
קומיט וכל טופס במתנה