שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חדש בסמארטפון: אפליקציה חדשה תאפשר 'בדיקת נאותות' און-ליין על עמותות

חדשות

חדש בסמארטפון: אפליקציה חדשה תאפשר 'בדיקת נאותות' און-ליין על עמותות , צילום:
חדש בסמארטפון: אפליקציה חדשה תאפשר 'בדיקת נאותות' און-ליין על עמותות
27/01/2014, עו"ד אורי ישראל פז

רוצים לברר מהר לאילו עמותות או ארגונים חברתיים כדאי לכם לתרום כסף? המאגר האינטרנטי הרשמי 'גיידסטאר' מבשר על אפליקציה חדשה שתאפשר מהיום נגישות ושקיפות ציבורית של עמותות, חברות לתועלת הציבור וארגונים ללא כוונת. האפליקציה זמינה למכשירי אנדרואיד ובקרוב גם באייפון

 

בלחיצת כפתור ניתן להיכנס לאפליקציה ולבדוק האם יש לעמותה ולחברה לתועלת הציבור (חל"צ) אישור ניהול תקין, מהו גובה המשכורות של חמשת הבכירים, מטרות ויעדי העמותה והחל"צ, תמיכות שהתקבלו מהממשלה, שמות מייסדי העמותה ועוד שלל פרטי מידע חיוניים כדי לקבל החלטה מושכלת האם לתרום לעמותה ולחל"צ, ואם כן אז באילו דרכים.

האפליקציה החדשה זמינה להורדה למכשירי אנדרואיד ובקרוב תושק גם למכשירי אייפון.

אתר גיידסטאר, שהושק בשנת 2010, הוא פרי מיזם משותף של משרד המשפטים, ג'וינט ישראל ויד הנדיב ("קרן רוטשילד") ומופעל על-ידי אנפיטק – טכנולוגיות למגזר השלישי, חברת לתועלת הציבור שהוקמה כדי לסייע לארגונים חברתיים להשתמש בטכנולוגיות מידע ותקשורת באופן המשרת את מטרותיהם.

באתר מוצג מידע רשמי מרשות התאגידים במשרד המשפטים, לצד מידע משלים אותו העלו העמותות בעצמן. באתר מובנית יכולת איתור, ניתוח ופילוח של עמותות וחל"צ לפי מאפיינים שונים. מאז עלה האתר לאוויר התפרסמו בו מעל 50 אלף דו"חות כספיים ודוחות מילוליים שנתיים של עמותות וחל"צ.

מנכ"ל משרד המשפטים היוצא, ד"ר גיא רוטקופף, בירך את גיידסטאר על הפיתוח החדש, ואמר: "אנו גאים במיזם המשותף והייחודי לרשות התאגידים במשרד המשפטים ולמגזר השלישי שמטרתו שקיפות והנגשת מידע על עמותות וחברות לתועלת הציבור לציבור הרחב".

ד"ר ניסן לימור, יו"ר גיידסטאר, הוסיפה כי "אפליקציית גיידסטאר לסמארטפונים תאפשר לכל המעוניין עיון מהיר ופשוט בנתוני עמותות ובכך אנו משיגים ממד נוסף של שקיפות העמותות הפועלות בישראל.  אנו רואים באפליקציה חשיבות רבה במיוחד לתורמים המעוניינים להכיר את פרטי העמותה לה הם תורמים".

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:194
קומיט וכל טופס במתנה