שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בג"ץ מחק את העתירה להעברתו של משה נסטלבאום מתפקידו בערוץ 1

חדשות

בג"ץ מחק את העתירה להעברתו של משה נסטלבאום מתפקידו בערוץ 1, צילום: צילום: דני שטרק
בג"ץ מחק את העתירה להעברתו של משה נסטלבאום מתפקידו בערוץ 1
23/01/2014, אנה נודל

אגודת העיתונאים ביקשה מבג"ץ לחייב את רשות השידור להעביר את מנהל חטיבת החדשות בערוץ 1 מתפקידו, עקב תובענה שהוגשה נגדו לבית הדין של רשות עובדי המדינה בשורה של הטרדות מיניות מילוליות. נציבות שירות המדינה הגיעה להסדר טיעון עם נסטלבאום, לפיו יושתו עליו אמצעי משמעת שונים לרבות העברה לתפקיד שאינו ניהולי ופסילה למשך שלושה חודשים מכל תפקיד ניהולי. בעקבות הסדר הטיעון, בג"ץ קבע כי העתירה מיצתה את עצמה, וחייב את רשות השידור ונסטלבאום בהוצאות משפט בסך כולל של 10,000 שקל

אגודת העיתונאים הגישה עתירה לבג"ץ נגד רשות השידור וביקשה מבית המשפט לחייב את הרשות להעביר את משה נסטלבאום מנהל חטיבת החדשות בערוץ 1 מתפקידו.

נציבות שירות המדינה הגישה בחודש מאי האחרון תובענה נגד נסטלבאום לבית הדין של רשות עובדי המדינה בגין שורה של הטרדות מיניות מילוליות כלפי שני עיתונאים בערוץ הראשון, רותם אברוצקי ויגאל רביד על רקע נטייתם המינית. הנציבות המליצה שלא למנות אותו לתפקיד ניהולי. למרות ההמלצה הוועד המנהל של רשות השידור החליט שלא להעבירו מתפקידו. זאת למרות ש-17 מהעדים שיעידו נגד נסטלבאום במסגרת התובענה - כפופים לו. בנוסף, ייחסה הנציבות לנסטלבאום הפרה של כללי התקשי"ר והאתיקה של עובד מדינה ופגיעה בשמו הטוב של השירות הציבורי.  

לפני כשלושה חודשים בג"צ הורה לרשות השידור לנמק מדוע לא תפעיל את סמכותה ותעביר את משה נסטלבאום מכל תפקיד ניהולי ברשות השידור עד סיום בירור התובענה המשמעתית שהוגשה נגדו על ידי נציבות שירות המדינה.

בתחילת החודש נציבות שירות המדינה הגיעה להסדר טיעון עם נסטלבאום לפיו יושתו עליו אמצעי משמעת שונים לרבות העברה לתפקיד שאינו ניהולי ופסילה למשך שלושה חודשים מכל תפקיד ניהולי. נסטלבאום הודה במסגרת הסדר הטיעון בכתב אישום מתוקן בפגיעה במשמעת שירות המדינה ובהתנהגות שאינה הולמת עובד מדינה, בגין התבטאויות שהשמיע במספר הזדמנויות לאורך שנות עבודתו, לרבות לאחר מינוי לתפקיד מנהל חטיבת החדשות ברשות השידור, כלפי שניים מעובדי רשות השידור על רקע נטייתם המינית. בית הדין למשמעת של עובדי המדינה הרשיע אותו על פי הודאתו ואימץ את הסדר הטיעון לעניין העונש. לאור זאת נסטלבאום ביקש לדחות את העתירה שהוגשה לבג"ץ.  

השופטים עדנה ארבל, אליקים רובינשטיין ונעם סולברג נעתרו לבקשתו והורו על מחיקת העתירה . בהחלטה נכתב כי "עתירה זו מיצתה את דרכה משהושגה תוצאה שהייתה מתבקשת בנסיבות העניין נוכח פסיקתו העקבית של בית משפט זה, אשר הדגישה את חובת הנאמנות של עובד הציבור ושל הרשות הציבורית, כמו גם את החשיבות להבטיח הפעלה ראויה של הסמכות השלטונית ואת אמון הציבור בכך שזו אכן מופעלת באופן ראוי". השופטים ציינו כי "למען הסר ספק נבהיר כי איננו מביעים עמדה לעניין ההסכמות אליהן הגיעו משה נסטלבאום ונציבות שירות המדינה, באשר עניין זה חורג מגדר המחלוקת שהועמדה להכרעתנו".

בג"ץ חייב את רשות השידור ואת נסטלבאום בהוצאות ושכר טרחה של העותרות בסך 5,000 שקל כל אחד. בהקשר זה צוין כי "הרושם המתקבל אפוא הינו כי העתירה לא היתה נטולת יסוד ואף קידמה את ההליכים בתיק זה, ומשכך ישנה הצדקה לפסיקת הוצאות".

לקריאה נוספת, ראו:

 

אגודת העיתונאים: רשות השידור מקלה ראש באופן קיצוני בעבירות של הטרדה מינית

 

בג"ץ 4051/13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:180
קומיט וכל טופס במתנה