שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > גזר דין: 13 חודשי מאסר על ניסיון הצתת רכבו של עובד עיריית כרמיאל

חדשות

גזר דין: 13 חודשי מאסר על ניסיון הצתת רכבו של עובד עיריית כרמיאל, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty Images Israel
גזר דין: 13 חודשי מאסר על ניסיון הצתת רכבו של עובד עיריית כרמיאל
22/01/2014, אנה נודל

יגאל כץ הורשע בניסיון הצתה וחבלה במזיד לאחר שניקב את גלגלי הרכב של עובד עיריית כרמיאל, ניפץ את השמשות וניסה להצית אותו. השופט יחיאל ליפשיץ: "יש להוקיע את ה'נוהג' במסגרתו מועברים 'מסרים' באמצעות גרימת נזק לרכוש בעליהם... רק נסיבות חיצוניות לנאשם הן אלו שהובילו לכך שהרכב לא הוצת בפועל, שהרי אם הדבר היה תלוי בנאשם ובכוונותיו – הרכב היה מוצת כליל"

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע את יגאל יגור כץ על פי הודאתו בעבירות של ניסיון הצתה וחבלה במזיד. כץ, שניהל מסעדה יחד עם שותף, סבר כי השותף חייב לו כספים. הוא ניסה לאיים על השותף ועל אביו ולצורך כך הגיע לביתו של האב בכרמיאל מצויד בכלי חד ובאמצעי הצתת אש.

הוא ניקב את גלגלי הרכב של האב באמצעות כלי חד, וכן ניפץ את שמשות הרכב בכך שזרק עליהן אבנים. כמו כן, הוא פתח את מכסה מיכל הדלק וניסה לשלח אש במיכל, בכך שהצית סמרטוט והניחו בוער במיכל. כץ עזב את המקום ולאחר מכן האש שאחזה בסמרטוט כבתה מאליה.

כץ הודה במעשים שיוחסו לו במסגרת הסדר טיעון והצדדים סיכמו כי בית המשפט יגזור את עונשו.

השופט יחיאל ליפשיץ קבע כי מתחם העונש הראוי בנסיבות העניין הינו בין 10 ל-36 חודשי מאסר וגזר עליו 13 חודשי מאסר וכן מאסר על תנאי. השופט ליפשיץ ציין כי "ההצתה מאופיינית בכך שקשה לאמוד מראש את נזקיה, ונזקים אלה יכולים להיות קטלניים ורבי היקף".

בהמשך הדגיש השופט ליפשיץ כי "הנאשם הורשע בעבירת ניסיון הצתה בלבד אך יש לשים לב לכך כי רק נסיבות חיצוניות לנאשם הן אלו שהובילו לכך שהרכב לא הוצת בפועל, שהרי אם הדבר היה תלוי בנאשם ובכוונותיו – הרכב היה מוצת כליל. נסיבה משמעותית לחומרה היא ה'מסר' אותו ביקש הנאשם להעביר באמצעות מעשיו. במילים אחרות, לא רק הנזק לרכוש (הקל באופן יחסי) צריך לעמוד לנגד עיננו אלא יש להוקיע את ה'נוהג' במסגרתו מועברים 'מסרים' באמצעות גרימת נזק לרכוש בעליהם".

כץ טען כי הוא נהג תחת השפעת אלכוהול והתחרט על מעשיו. השופט ליפשיץ ציין בעניין זה כי "גם אם הנאשם היה תחת השפעת אלכוהול אותה עת, הדבר אינו צריך לשמש להקלה בעונשו".

 

ת"פ 13575-12-13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:198
קומיט וכל טופס במתנה