שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פשרה בייצוגית: פלאפון תזכה מנויים כבדי שמיעה בסך 259 אלף שקל

חדשות

פשרה בייצוגית: פלאפון תזכה מנויים כבדי שמיעה בסך 259 אלף שקל, צילום: צילום: ori
פשרה בייצוגית: פלאפון תזכה מנויים כבדי שמיעה בסך 259 אלף שקל
22/01/2014, אנה נודל

במסגרת התביעה הייצוגית נגד פלאפון נטען כי החברה הפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן, בכך שלא סיפקה למנוייה שירות קו חינם טלפוני מכל טלפון לצורך טיפול בתקלות וליקויים. בעקבות הגשת הייצוגית, פלאפון הקימה קו 1-800 לטיפול בתקלות. מכיוון שלא ניתן לאתר את חברי הקבוצה שנפגעו מהתנהלותה, בהתאם להסדר הפשרה פלאפון תזכה מנויים כבדי שמיעה בסך כולל של 259 אלף שקל

התובעת יוליאנה גולדשטיין הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עו"ד מיכאל בך בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת הסלולר פלאפון. בבקשה נטען כי החברה הפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן, בכך שלא סיפקה למנוייה שירות קו חינם טלפוני מכל טלפון, לרבות מטלפון נייח או נייד של חברה מתחרה, לצורך טיפול בתקלות וליקויים. נטען כי פלאפון אפשרה שיחות חינם למוקד שלה רק מקווים של פלאפון. התובעת טענה כי החברה הטעתה את לקוחותיה, ביצעה עוולה של הפרת חובה חקוקה והתעשרה שלא כדין על חשבון לקוחותיה. פלאפון טענה בתגובה כי היא פעלה בהתאם לחוק ולרישיון שניתן לה.

לאחר הגשת התובענה פלאפון הקימה קו 1-800 לטיפול בתקלות וליקויים מכל רשת ציבורית בישראל שממנו ניתן לעבור גם לנציג דובר רוסית או ערבית. הצדדים הגיעו להסדר פשרה על פי המתווה שהוצע על ידי בית המשפט. על פי ההסדר, הקבוצה הרלבנטית להסדר הינה כל מנוי אשר התקשר למוקד השירות הטלפוני של פלאפון מרשת בזק ציבורית בקשר עם ליקויים או פגמים בשירות או במוצר המסופקים על ידה וחויב בגין כך בתשלום. זאת החל ממרץ 2006 ועד למועד שבו הסדירה פלאפון את קו החינם בחודש מרץ 2011. בהתאם להסדר הפשרה פלאפון תישא בפיצוי בסך  259 אלף שקלים. מאחר שבנסיבות העניין לא ניתן לאתר את חברי הקבוצה ולפצות אותם בסכום זה, שכן המדובר במי שהתקשרו לרשת פלאפון תוך שימוש ברשתות אחרות, הוסכם כי הפיצוי יחולק באופן שווה בין המנויים כבדי השמיעה של פלאפון, אשר נכון למועד הגשת הבקשה לאישור ההסדר מסתכמים ב- 1,156 איש, כך שכל מנוי יקבל זיכוי בסך של 224 שקלים.

סכום זה יינתן למנויים בדרך של זיכוי כנגד תשלום דמי המנוי החודשיים, המסתכמים בסך של 59 שקלים לחודש, במסגרת החשבונית החודשית, וזאת החל ממועד הסדר זה עד לניצול מלוא סכום הפיצוי. הוסכם בין הצדדים, כי ככל שמנויים הנכללים בקבוצה האמורה נכון למועד עריכת הסדר הפשרה יעזבו את התכנית בטרם ניצול מלוא סכום הפיצוי, תחולק יתרת הסכום בין יתר המנויים, כך שבסופו של יום סכום הזיכוי הכולל יעמוד על סך של 259 אלף שקל. 

השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן קבעה כי מדובר בהסדר ראוי, הוגן וסביר. השופטת כתבה כי "מטרת התובענה הושגה, שכן לאחר הגשת התובענה פלאפון הרחיבה את שירותי קו החינם למענה על תקלות ולצורך כך הקימה קו 1-800 לטיפול בתקלות וליקויים מכל רשת ציבורית בישראל". השופטת הוסיפה כי "הפגם בהתנהלותה של פלאפון תוקן ביחס לעתיד ואשר לעבר יתוקן הפגם באמצעות תשלום הפיצוי, המשקף את החיסכון שנגרם לפלאפון כתוצאה מאי התקנת הקו בתקופה שמיום 1.3.06 ועד ליום שבו הותקן הקו. בכך זכות הגישה של הקבוצה מומשה, הדין נאכף וניתן סעד הולם לנפגעים בהליך יעיל וממצה".

השופטת קבעה כי הגמול לתובעת הייצוגית יעמוד על 12 אלף שקל ושכר הטרחה של בא כוחה יעמוד על 50 אלף שקל. השופטת ציינה כי "בקשת האישור והסדר הפשרה שלפני הביאו תועלת לחברי הקבוצה ויש בהם משום מתן סעד ממשי לחברי הקבוצה. נראה כי יחידי הקבוצה לא היו טורחים להגיש תביעה אישית כדי לעמוד על זכויותיהם. המבקשת, ככל תובע ייצוגי, נטלה על עצמה סיכון שתחויב בהוצאות ככל שתידחה בקשת האישור. אשר לאופן ניהול ההליך, הצדדים הגיעו להסדר פשרה בשלב מקדמי, יחסית, של ניהול ההליך, בעקבות הצעת בית המשפט. התובענה נוהלה בהגינות וביעילות".

 

ת"צ 1475-08

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:35
קומיט וכל טופס במתנה