שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שש שנות מאסר לרואה חשבון בחברת היי-טק שגנב כ-1.8 מיליון דולר

חדשות

שש שנות מאסר לרואה חשבון בחברת היי-טק שגנב כ-1.8 מיליון דולר, צילום: צילום: Roce
שש שנות מאסר לרואה חשבון בחברת היי-טק שגנב כ-1.8 מיליון דולר
21/01/2014, אנה נודל

רו"ח ישראל רוזן נהג לרשום העברות של כספים לחברה-בת של החברה בה הועסק, ובפועל שלשל את הכספים לכיסו. במשך למעלה משש שנים הוא גנב סך של כ-1.8 מיליון דולר. השופטת יהודית אמסטרדם: העבירות בוצעו על רקע התמכרותו להימורים

ישראל רוזן, רואה חשבון במקצועו, שימש כמנהל חשבונות בחברת היי-טק בינלאומית המתמחה בתחום הלוויינים. במשך למעלה משש שנים הוא גנב מחשבון החברה סך של כ-1.8 מיליון דולר.

רוזן דיווח במרמה בספרי החשבונות של החברה על העברות בנקאיות של כספים לחברת בת בעוד שבפועל הסכומים מעולם לא הועברו, אלא נמשכו על-ידו. רוזן הודה והורשע בביצוע עבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, סיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמכך מזויף ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עליו שש שנות מאסר בפועל ו-18 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. בית המשפט החליט לא להטיל עליו קנס נוכח משך המאסר ומצבו הכלכלי החמור של הנאשם, וחייב אותו לחתום על התחייבות בסך 50 אלף שקל להימנע מביצוע עבירת רכוש תוך שלוש שנים משחרורו.

השופטת יהודית אמסטרדם ציינה כי העבירות בוצעו על רקע התמכרותו של רוזן להימורים. רוזן ריצה בעבר מאסר של שנתיים בגין גניבה ממעבידיו על רקע התמכרותו להימורים, אך לאחר שחרורו מהמאסר הוא לא עבר טיפול גמילה וחזר לבצע עבירות דומות.

השופטת אמסטרדם ציינה כי בתקופת מעצרו רוזן ניסה להפחית את הנזק שגרם לחברה בה הועסק והעביר לידיה את התגמולים על סך 360 אלף שקל שהיו לטובתו בקרן השתלמות וביטוח מנהלים. כמו כן, הוא ויתר על הדירה בה התגורר בבית-שמש ועל זכויותיו בבית במושב 'נווה מיכאל'. בית המשפט המחוזי התחשב גם בכך שרוזן הודה במעשים שיוחסו לו מיד בתחילת עדותו של המומחה מטעם התביעה, ובכך ייתר את הטרחת העדים בפרשה.

 

ת"פ 14314-08-12

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:78
קומיט וכל טופס במתנה