שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > היועץ וינשטיין מסכל את פיצוי צרכני חברת החשמל בכ-11 מיליארד שקל

חדשות

היועץ וינשטיין מסכל את פיצוי צרכני חברת החשמל בכ-11 מיליארד שקל, צילום: עובדי חברת החשמל בשטח. צילום: באדיבות דוברות חברת החשמל
היועץ וינשטיין מסכל את פיצוי צרכני חברת החשמל בכ-11 מיליארד שקל
21/01/2014, עו"ד אורי ישראל פז

בעמדה שהגיש היועץ המשפטי לממשלה לבית המשפט העליון נטען כי סוגיות מורכבות ומקצועיות אלה, הנוגעות לשיעורם הנכון של תעריפי החשמל, אינן צריכות להיבחן במסגרת של תובענה ייצוגיות, אלא ברשות החשמל, שהיא הגוף המופקד על קביעתם של תעריפים על פי דין

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הגיש את עמדתו לבית המשפט העליון, במסגרת בקשת רשות הערעור של חברת החשמל בעניין תעריפי החשמל. שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר דרורה פלפל, קיבלה את הבקשה לאישור תובענה ייצוגית בסכום של 9.5-11 מיליארד שקל, בטענה לגבייה ביתר של תעריפי החשמל הנובעת מהטבות שכר בלתי חוקיות לכאורה, וכן טעות אקטוארית בחישוב התחייבויות הפנסיה של עובדי חברת החשמל.

היועץ המשפטי לממשלה, אשר החליט להתייצב בהליך, הבהיר בעמדתו כי סוגיות מורכבות ומקצועיות אלה, הנוגעות לשיעורם הנכון של תעריפי החשמל, אינן צריכות להיבחן במסגרת של תובענה ייצוגיות, אלא ברשות החשמל, שהיא הגוף המופקד על קביעתם של תעריפים על פי דין.

עוד צוין בעמדת היועץ וינשטיין כי בבית המשפט העליון מתבררת בקשת רשות ערעור נוספת הנוגעת לתובענה ייצוגית שנמחקה על הסף בבית המשפט המחוזי, שבמרכזה תקיפת שיעורם של תעריפי המים. בהליך זה התקבלה עמדת הרשות ועמדת תאגידי המים כי אין מקומן של טענות אלה להתברר במסגרת של תובענה ייצוגית, כי אם במסגרת של הליך מינהלי.

באשר לבחינת הטבות השכר וחוקיותן, הדגיש היועץ וינשטיין במסגרת עמדתו – שהוכנה על-ידי עוה"ד לימור פלד ויעל בר לב מפרקליטות המדינה – את חשיבות הפיקוח על תנאי ההעסקה בגופים מתוקצבים ונתמכים, כדי ליצור נורמות ראויות בדבר השימוש בכספי ציבור וריסון הוצאות השכר במגזר הציבורי. עם זאת, בחינת חוקיותם של הטבות שכר הנעשית על ידי הממונה על השכר, מחייבת הליך של שימוע לנוגעים בדבר ובחינה זהירה ומקצועית. רק בסיומה של בחינה זו ניתן לקבוע אם אכן מדובר בחריגות שכר בלתי חוקיות ואת ההסדרים אשר יחולו ביחס אליהן.

 

רע''א 3456/13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:162
קומיט וכל טופס במתנה