שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רוב הבגידות נחשפות במקרה על ידי גורם שלישי

חדשות

רוב הבגידות נחשפות במקרה על ידי גורם שלישי , צילום: עו"ד עינבר לב
רוב הבגידות נחשפות במקרה על ידי גורם שלישי
20/01/2014, עו"ד עינבר לב

רוב מקרי הבגידה שהגיעו אלי בשנים האחרונות נחשפו במקרה על ידי גורם שלישי – אם על ידי ילדי בני הזוג, מכרים של בני הזוג, ואם בשל מוסד ששלח קבלות או דרישות תשלום שהעלו את החשד לבגידה. הנה מספר סיפורים על הדרכים הפתלתלות בהן התגלו מספר בגידות בתיקים בהם עסקתי

מסקרים שנערכו בישראל עולה כי בין 66% ל-80% מבני הזוג הנשואים בגדו לפחות פעם אחת בבני זוגם. להבדיל מיתר מדינות המערב, בישראל לחשיפת הבגידה עלולות להיות משמעויות כלכליות חריפות – בייחוד אם הנושא נדון בבית הדין הרבני.

רוב מקרי הבגידה שהגיעו אלי בשנים האחרונות נחשפו במקרה על ידי גורם שלישי – אם על ידי ילדי בני הזוג, אם בשל מכרים של בני הזוג, ואם בשל מוסד ששלח קבלות או דרישות תשלום שהעלו את החשד לבגידה.

מניסיוני, מאבקי הגירושין שנולדים בעקבות חשיפת בגידה מגיעים פעמים רבות יותר אל בית המשפט, והמאבקים בהם חריפים ואמוציונליים הרבה יותר. בגידות רבות נחשפות בשל פזיזות בני הזוג, ומעטים יודעים עד כמה גורלית עלולה להיות חשיפת הבגידה, וכיצד היא יכולה לא רק למוטט את היחסים ולקרוע את בני הזוג זה מעל זו, אלא גם לגרום לכך שבן או בת הזוג הבוגדים יאבדו חלקים משמעותיים מהרכוש המשותף.

הנה כמה סיפורים על הדרכים הפתלתלות בהן התגלו מספר בגידות בתיקים בהם עסקתי.

לחישות באינטרקום

בני הזוג מאזור נתניה הניחו אינטרקום ליד עריסת הילד כדי להשגיח על נשימתו בלילות. באחד הערבים החל הילד לבכות, האישה ראתה שהגבר נרדם מול הטלוויזיה והלכה לטפל בילד. תוך שהיא מטפלת בתינוק צלצל ככל הנראה הטלפון הסלולרי שלה, והיא ענתה.

הגבר, אותו ייצגתי, התעורר לדבריו לקול לחישות. בהתחלה איתר את מקור הלחישות, ואז הבין לפתע כי הוא שומע את האינטרקום. כשהתקרב לרמקול קלט כי מדובר בשיחת טלפון אותה מנהלת אשתו עם המאהב. האיש התאפק שלא להתעמת עם אשתו, ויום למחרת הפעיל חוקר פרטי שצילם את האישה נכנסת יחד עם המאהב שלה לדירה בדרום תל אביב, ויוצאת ממנה לאחר שעתיים מחובקת בזרועות מאהבה. דירה זו התברר היא דירה שהמאהב קיבל בירושה, ובה נהג להיפגש באופן קבוע עם האישה.

הצילומים של החוקר הפרטי שימשו היטב את הבעל בבית הדין הרבני. משראו הדיינים את הסרטון, הם חייבו את הזוג בגט באופן מיידי, פסקו כי לאישה לא יינתנו מזונות אישה, שללו ממנה את כתובתה, ופסקו כי היא תאבד חלק גדול בדירה אותה רכשו השניים בכוחות משותפים.

כאשר הדיינים נחשפים לראיות למעשי כיעור של הבעל או האישה, הם על פי רוב מענישים את בן או בת הזוג האחראים להרס התא המשפחתי. במקרה שהאישה היא הבוגדת, אין בידי הדיינים אלא לפסוק על גירושין מידיים – בשל חשש לממזרות.

האישה הלינה את טכנאי המקררים

סיפור נוסף הגיע אלי לפני מספר חודשים, גם הוא מאזור נתניה. הבעל נסע לחו"ל לרגל עסקיו, וכשחזר, סיפר לו בנו בן החמש סיפור שזעזע אותו. לדבריו, הילד סיפר לו בשמחה שהאיש שבא לתקן את המקרר נשאר לישון בבית, כי היה לו פנצ'ר באוטו. הבעל הפעיל תושייה רבה, פנה אל בעלי החנות שממול ביתם, וביקש מהם את סרטי המצלמה המצלמת את הרחוב 24 שעות ביממה.  

לאחר שעבר על סרטי המצלמה, הוא הצליח לשים את ידו על הקטע בו מקבלת האישה את הטכנאי באופן לבבי בפתח ביתם, וכיצד הוא יוצא את הבית (בית פרטי ללא חומה) בו גרים השניים כעבור לא פחות משמונה שעות, עם בוקר. גם כאן, הצילומים המפלילים, והחקירה של האישה בבית הדין הרבני, גרמו לפסיקה מהירה על חיוב בגט, ופגיעה בחלקה של האישה בחלוקת הרכוש המשותף.

טעתה בניווט והגיעה לצימר

סיפור נוסף על רומן בין גבר ואישה נשואים מאזור השרון, אך לא זה לזו, גרם למאבק גירושין, בו ייצגתי את אחד הצדדים. השניים הכירו במקום העבודה וניהלו רומן סוער ודיסקרטי. באחד הימים החליטו השניים להיפגש למפגש מהיר בצימר הנמצא באחד מהשדות החקלאיים באזור נתניה.

שניהם הגיעו בזה אחר זה אל המקום עם מכוניותיהם. אך לפתע הבחינה האישה, לזעזועה, שהשומר בשער מתחם הצימרים, הוא לא אחר מאשר חבר טוב של בעלה. האישה התעשתה, החלה משוחחת איתו, וניסתה להסוות את הגעתה אל המתחם באמתלה של טעות בניווט. האישה קיבלה מהחבר הנחיות ליציאה לכביש הקרוב. מטרתה של האישה הייתה עולה בידה, אילו המאהב היה מגלה מעט איפוק, אך הוא לא הבין מדוע היא מתמהמהת, והיות וזמנו לא היה בידו, הוא החליט לבדוק מה מעכב בעדה.

המאהב הגיע אל השער, קרא לאישה בשמה, שניסתה להתעלם ממנו אך לשווא. החבר, שידע למה משמשים הצימרים, לא היה צריך יותר מדי בשביל לחבר את הפרטים. האישה החלה מתחננת על נפשה, ומבקשת ממנו לא לגלות לחברו-בעלה, אבל תחנוניה נפלו על אוזניים ערלות – והחבר לא רק שגילה לבעלה, אלא גם הגיע להעיד נגד האישה בבית הדין הרבני.

גם כאן, פסקו הדיינים שיש לשלול מהאישה את כתובתה ומזונותיה, וחלקה ברכוש המשותף קופח.

הכותבת עוסקת  בדיני משפחה וגירושין

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:83
קומיט וכל טופס במתנה