שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 8.5 שנות מאסר לנאשם בפרשת עבירות מין וסמים עם קטינים בדיזנגוף סנטר

חדשות

8.5 שנות מאסר לנאשם בפרשת עבירות מין וסמים עם קטינים בדיזנגוף סנטר , צילום: צילום אילוסטרציה: Getty Images Israel
8.5 שנות מאסר לנאשם בפרשת עבירות מין וסמים עם קטינים בדיזנגוף סנטר
19/01/2014, אנה נודל

בית המשפט הרשיע את ולדימיר ספוז'ניקוב בן ה-24 באונס שתי קטינות, ביצוע מעשים מגונים בחמש קטינות וכן הדחת קטינים לסמים וגזר עליו 8.5 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננות בסך 25 אלף שקל

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 8.5 שנות מאסר בפועל על ולדימיר ספוז'ניקוב (24), אשר הודה במסגרת הסדר טיעון במספר עבירות של הדחת קטין לסמים, שתי עבירות של אינוס קטינה מתחת לגיל 16 ללא הסכמתה, ביצוע מעשים מגונים בחמש קטינות מתחת לגיל 16 ללא הסכמתן וכן בעבירת איומים.

ספוז'ניקוב נהג להיפגש עם בני נוער קטינים ועם בגירים במרכז הקניות דיזינגוף סנטר בתל אביב ועישן עמם סמים. הוא ביקש מהמתלוננות להתלוות אליו לחניון כדי לשוחח עמן והאשים אותן בכך שהן הלשינו עליו למשטרה על כך שהוא מספק סמים לקטינים. ספוז'ניקוב ביצע בחמש נערות מעשים מגונים בניגוד להסכמתן ואנס שתי נערות.

סנגוריו של ספוז'ניקוב הגיעו להסדר טיעון עם הפרקליטות והצדדים ביקשו מבית המשפט לאשר אותו. ההסדר כלל מאסר של שמונה וחצי שנים, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננות בסך 25 אלף שקל.

אושפז פעמיים כחולה נפש

השופטים גלעד נויטל, מאיר יפרח וגיליה רביד אימצו את הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים, אבל ציינו כי מדובר בהסדר המקל עם ספוז'ניקוב. בגזר הדין נכתב כי "דעתנו היא שהעונש שאותו מבקשים הצדדים שנטיל על הנאשם במסגרת הסדר הטיעון הוא מקל, שהרי מדובר בחמש מתלוננות, בעיקר שתי עבירות אינוס וחמש עבירות של מעשה מגונה, שני תיקי צירוף, ויש לנאשם עבר פלילי ובכללו שלוש עבירות של מעשה מגונה".

עם זאת, השופטים החליטו שלא לסטות מהסדר הטיעון, "לאור מלוא השיקולים והמידע שבפנינו, לרבות ובעיקר נימוקיה של התביעה שערכה את הסדר". בית המשפט המחוזי קבע כי "שיקולי התביעה לעריכת ההסדר סבירים בעינינו, ובהם כאמור לעיל: הרצון לחסוך מהמתלוננות, שהינן קטינות, להעיד בבית המשפט ולעבור חקירה נגדית, ההודיה של הנאשם וחסכון בזמן שיפוטי, הסכמת הנאשם לפצות את המתלוננות, ומיהות הנאשם – הוא אושפז פעמיים בבית החולים 'אברבנאל', בעברו הפרעות על רקע נפשי, הוא למד בחינוך מיוחד, השתמש באופן מסיבי בסמים ובעל תחלואה כפולה. השימוש בסמים גרם לספוז'ניקוב לבעיות רבות כעולה מחוות הדעת הפסיכיאטרית".

 

תפ"ח 17721-02-13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:212
קומיט וכל טופס במתנה