שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עונשה של ענת קם קוצר בשליש והיא תשוחרר בעוד 10 ימים

חדשות

עונשה של ענת קם קוצר בשליש והיא תשוחרר בעוד 10 ימים, צילום: ענת קם
עונשה של ענת קם קוצר בשליש והיא תשוחרר בעוד 10 ימים
16/01/2014, אנה נודל

ועדת השחרורים קיצרה בשליש, בעקבות התנהגות טובה, את תקופת המאסר של ענת קם. היא תשוחרר מכלא נווה תרצה בעוד עשרה ימים. קם הורשעה במסירת מידע סודי והחזקת ידיעה סודית ונגזר עליה מאסר של 3.5 שנים

ועדת השחרורים הודיעה הבוקר (ה') על החלטתה לקצר בשליש את עונשה של ענת קם, אשר הורשעה בעבירות של מסירת מידע סודי והחזקת ידיעה סודית. קם נמצאת במאסר מנובמבר 2011, והיא תשוחרר בעוד 10 ימים, ב-26 לינואר 2013. ככל שוועדת השחרורים הייתה דוחה את בקשתה לקיצור העונש, קם הייתה משתחררת רק במאי 2015.

קם, אשר שירתה בלשכתו של אלוף פיקוד המרכז נוה, גנבה כ-2,000 מסמכים מסווגים מהלשכה והעבירה אותם לעיתונאי בעיתון הארץ, אורי בלאו. בעקבות פרסומם של מספר כתבות פרי עטו של בלאו, עלה חשד במערכת הביטחון להדלפת מסמכים סודיים.

בינואר 2010 הוגש נגד קם כתב אישום חמור בעבירות של ריגול ומסירת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה. בהמשך, תוקן כתב האישום לעבירה של ריגול ומסירת ידיעה סודית ללא כוונה לפגוע בביטחון המדינה. 

בית המשפט המחוזי  בתל אביב גזר על קם עונש מאסר של ארבע וחצי שנים. בית המשפט העליון הפחית בערעור את עונשה בשנה אחת, בעיקר בשל עסקת הטיעון אליה הגיע העיתונאי בלאו עם הפרקליטות, במסגרתה הוא נידון לשישה חודשי עבודות שירות.

לקריאה נוספת, ראו:

 

ענת קם תובעת 2.6 מיליון שקל מהארץ ומאורי בלאו: חשפו אותי כמקור למסמכים

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:185
קומיט וכל טופס במתנה