שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > היועץ וינשטיין: ללא קיום ההליכים הפליליים ברצף – לא יקום משפט בישראל

חדשות

היועץ וינשטיין: ללא קיום ההליכים הפליליים ברצף – לא יקום משפט בישראל, צילום: היועץ יהודה וינשטיין
היועץ וינשטיין: ללא קיום ההליכים הפליליים ברצף – לא יקום משפט בישראל
15/01/2014, עו"ד אורי ישראל פז

היועץ המשפטי לממשלה קורא במכתב ששיגר לכל זרועות אכיפת החוק לשנות את הנוהג הקלוקל שהשתרש עד היום ולנהל שמיעת משפטים פליליים מיום ליום. "לדעתי מדובר בסוג הקשיים עליהם אמר פרנץ קפקא 'אנו אוחזים בעולם ואנו מתאוננים שהוא מחזיק בנו'. אמנם הכתוב דיבר בעולם ב-ע', אך ללא ספק הדברים נכונים גם לאולם ב-א', אולם המשפט"

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מבהיר היום במכתב יוצא דופן שהועבר לכלל באי כוחו, המשמשים תובעים פליליים בערכאות השונות, את החשיבות לאמץ את נוהל שמיעת משפטים פליליים מיום ליום, עליו הכריז לאחרונה הנשיא אשר גרוניס ושייכנס לתוקף החל ממרץ 2014.

היועץ וינשטיין צירף למכתבו את הנוהל של ד"ר גרוניס, והבהיר כי "אם חפצים משפט אנחנו אין לנו אלא לאמץ הנחייה זו – של קיום משפטים פליליים מיום ליום – ולחתור ללא לאות להגשמתה. בלעדיה לא יקום משפט פלילי בישראל".

המכתב של וינשטיין מהווה שלב נוסף ומתקדם בתוכנית, אותה יזם היועץ המשפטי עם כניסתו לתפקיד לפני כארבע שנים, לקידום שמיעת דיונים ברצף. היועץ וינשטיין מציין כי הוא רואה חשיבות רבה בשינוי הנוהג, הנוגד את החוק, אשר השתרש במשפט הפלילי הישראלי, ובעטיו משפטים נמשכים חודשים רבים ואף שנים רבות. "הבהרתי כי דברים אלה נכונים הן מנקודת מבטי כראש התביעה הכללית, והן מנקודת מבטי כמי שפסע שנות דור במשעולי הסנגוריה", ציין וינשטיין במכתב שמוען לפרקליט המדינה שי ניצן, מפכ"ל המשטרה, ראשי הרשויות: מסים, לניירות ערך, ההגבלים העסקיים והאוכלוסין וההגירה, לצידם של היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה. 

וינשטיין ציטט מספרו של הסופר היהודי פרנץ קפקא, "הכנה ללילה בכפר" על כך ש"אנו אוחזים בעולם ואנו מתאוננים שהוא מחזיק בנו", והוסיף: "אמנם הכתוב דיבר בעולם ב-ע', אך ללא ספק הדברים נכונים גם לאולם ב-א', אולם המשפט". היועמ"ש הסביר כי ידוע לו ש"שינוי הנוהג הקלוקל שהשתרש בנושא זה אינו פשוט כלל ועיקר. כולנו מורגלים לשיטה של שמיעה למקוטעין ופיתחנו נורמות עבודה שמתאימות לה. נורמות עבודה שמקשות על המעבר לשמיעת דיונים ברצף".

בהמשך מכתבו הדגיש היועץ וינשטיין כי "הצלחת שינוי הנוהג תלויה במידה רבה בכם – באי כוח היועץ המשפטי לממשלה בערכאות השונות. אתם המופקדים על מלאכת ההיערכות למשפט, העמדת העדים והבאת הראיות. לפיכך הירתמותכם למהלך היא קריטית בעיני – היא זו שתביא להצלחתו. מהיכרותי עם הנפשות הפועלות אין לי ספק ש'לא בשמים היא' ותצלח דרכנו".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:31
קומיט וכל טופס במתנה