שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעל שלקה בטרשת נפוצה נתן גט לאשתו על ידי מצמוץ בעיניו

חדשות

בעל שלקה בטרשת נפוצה נתן גט לאשתו על ידי מצמוץ בעיניו, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty Images Israel
בעל שלקה בטרשת נפוצה נתן גט לאשתו על ידי מצמוץ בעיניו
15/01/2014, עו"ד אורי ישראל פז

חולה בטרשת נפוצה המשותק בכל גופו, נתן לאשתו גט לאחר שבתי הדין הרבניים הוציאו משלחת מיוחדת שתסייע במתן הגט. כיצד זה קרה? הבעל מצמץ בעיניו והרכיב משפטים מאותיות הרשומות על גבי טבלה. בתי הדין הרבניים: "נמשיך לפעול בדרכים יצירתיות על מנת לפתור מקרים סבוכים כדוגמת מקרה קשה זה"

מדובר בבני זוג נשואים שהבעל חלה לפני מספר שנים בטרשת נפוצה, ומאז הוא שוכב במיטתו ואינו יכול להזיז איבר מגופו מלבד עפעפי עיניו. האישה טיפלה בבעל במשך מספר שנים ולאחר טיפול ארוך היא "נשברה" בטענה כי אינה מסוגלת לטפל בו יותר, וכי היא מבקשת להתגרש כאשר הבעל מסכים לתת לה גט.

חבר בית הדין באשדוד הרב אברהם שמן, ואב בית הדין הרבני ברחובות הרב נחום גורטלר, נסעו עם סופר הגיטין של בית הדין ברחובות והעדים החתומים על הגיטין לאשקלון, מקום מגורי הבעל. שם התברר שהוא מתגורר אצל אמו, ויש לו מטפלת היכולה לשוחח איתו בצורה מיוחדת.

המטפלת הסבירה להם כי הבעל שומע היטב את כל מה שמדברים אליו, והוא מבין הכול. היא יכולה לשוחח איתו ולקבל ממנו תשובות שלמות הבנויות ממשפטים שלמים. המטפלת הציגה בפניהם טבלה בה רשומים כל אותיות הא"ב, המחולקות לשש שורות. כאשר המטפלת מציגה לבעל את הטבלה, היא מצביעה על השורה הראשונה ושואלת אותו אם האות במילה שהוא רוצה לומר נמצאת בשורה הראשונה, אחר כך היא מעבירה את אצבעה לשורה השנייה, וכן הלאה. כשהיא מצביעה על השורה שבה יש את האות של המילה הראשונה שהוא רוצה לומר, הוא סוגר את עיניו בצורה חזקה, וכך היא יודעת שבאותה שורה נמצאת האות הראשונה של המילה שהוא רוצה לבטא. וכך גם לגבי האותיות, אותן היא רושמת בזו אחר זו על גבי הלוח.

משלחת הדיינים דיווחה כי "בעזרת המטפלת שוחחנו עם הבעל כשעה עד שנוכחנו לדעת שהוא פיקח ומתמצא בכל מה שסובב אותו, מכיר את משפחתו וילדיו, סיפר לנו על העסקים שהיו לו בעבר, במה עסק והתפרנס. שאלנו אותו אם הוא רוצה להתגרש, והוא הביע עניין רב, מתברר שעוד לפני שחלה במחלתו, מערכת היחסים עם אשתו לא הייתה תקינה, ועכשיו הוא כועס מאוד על אשתו שעזבה אותו לפני כשנה ולא מטפלת בו. הבעל אמר כי הוא לא מעוניין שיהיה לה חלק ונחלה בנכסיו כשיפטר".

המשלחת שוחחה עם הבעל זמן רב ונוכחה לגלות כי הוא מבין הכול, הוא צלול בדעתו ובכנות מעוניין להתגרש מאשתו. "הסברנו לבעל כיצד יתבצע הגט. אמרנו לו שהוא צריך לצוות את הסופר שיכתוב גט ולעדים שיחתמו על הגט, אחר כך הוא צריך לצוות לסופר שיהיה שליח לתת את הגט לאשתו, וכאשר השליח ייתן את הגט לאישה היא תהיה מגורשת ממנו ומותרת לכל אדם".

הבעל עשה את כל הציוויים של הדיינים באמצעות הטבלה: הוא רמז בעפעפיו והגט ניתן.

הנהלת בתי הדין הרבניים מסרה כי היא פועלת רבות, ואף תמשיך לפעול בדרכים יצירתיות במטרה לפתור מקרים סבוכים כדוגמת מקרה אנושי ומורכב זה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:172
קומיט וכל טופס במתנה