שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הברוקר עידו סמואל, הזכור מפרשת ברוקרטוב, הורשע גם בעבירות איומים

חדשות

הברוקר עידו סמואל, הזכור מפרשת ברוקרטוב, הורשע גם בעבירות איומים, צילום: צילום: istock
הברוקר עידו סמואל, הזכור מפרשת ברוקרטוב, הורשע גם בעבירות איומים
15/01/2014, אנה נודל

בית משפט השלום גזר על עידו סמואל חצי שנת מאסר בפועל, לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של איומים, תגרה והטרדת עד. לפני פחות משנה, סמואל הורשע במרמה במסגרת פרשת ברוקרטוב ונגזרו עליו שבע וחצי שנות מאסר 

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע אמש, במסגרת הסדר טיעון, את הברוקר עידו סמואל, שניהל את מכללת ברוקרטוב, בעבירות של איומים, תגרה, הטרדת עד, היזק לרכוש במזיד והפרת הוראה חוקית.

במסגרת האישום הראשון, סמואל הורשע בכך שאיים על שותפו לשעבר יוסי שובל, אשר גם נגדו הוגש כתב אישום בפרשת ברוקרטוב על ביצוע עבירות מרמה בצוותא. בנוסף, סמואל הורשע בכך שהטריד את שובל בניגוד להוראת בית המשפט שאסר עליו ליצור קשר ישיר או עקיף עמו.

במסגרת האישום השני, סמואל הורשע בעבירות של תגרה, איומים והיזק בזדון שביצע בשנת 2010 על רקע סכסוך כספי.

השופט צחי עוזיאל גזר על סמואל מאסר בפועל של שישה חודשים, כאשר מחציתו בחופף למאסר אותו מרצה כעת ומחציתו במצטבר. בית המשפט גם הטיל עליו מאסר על תנאי של חמישה חודשים למשך שלוש שנים מאז שחרורו מהמאסר.

ניתן משקל להליך השיקומי שעובר סמואל

"בקביעת העונש המתאים יש לקחת בחשבון את חומרת המעשים, ריבוים ומשך ביצועם, כאשר יש לזכור כי בגדר האיסור על ההדחה בחקירה או הטרדת עד עומד הצורך להגן על טוהר ההליך השיפוטי, על תקינותם של ערכים משפטיים, והצורך להבטיח קיומה של מערכת תקינה של עשיית צדק, הראויה לאמון הציבור בצדק", קבע השופט עוזיאל בגזר הדין, והוסיף כי "קידום התכלית האמורה יכולה להיעשות רק על דרך של שידור מסר מתאים בכל הנוגע לתגובה העונשית". 

השופט עוזיאל נתן משקל להליך השיקומי שעובר סמואל בבית המאסר, וציין כי "נתון זה הוא בעל משקל משמעותי בעת גזירת הדין". בנוסף השופט כתב כי "הודיית הנאשם במסגרת ההסדר הטיעון מעידה על נטילת אחריות, אף אם מדובר במי שבחר להודות רק לאחר שנשמעה פרשת התביעה". השופט לקח בחשבון גם את הנסיבות האישיות של סמואל, את מצבו הבריאותי של אביו, ואת "המשבר שפקד את בני משפחתו הקרובים בעקבות המאסר, לרבות אמו המלווה אותו לדיונים". כמו כן השופט לקח בחשבון כי מדובר בנאשם שמרצה עונש מאסר ממושך.  

מרצה מאסר ממושך בפרשת ברוקרטוב

כפי שדווח בפורטל חדשות תקדין, לפני פחות משנה בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את סמואל במרמה, גניבה ורישום כוזב במסמכי תאגיד במסגרת פרשת מכללת ברוקרטוב וגזר עליו שבע וחצי שנות מאסר בפועל. בין השנים 2004-2008 סמואל ניהל אתר אינטרנט ומכללה בשם "ברוקרטוב". במסגרת חברה זו הוא הקים שלוש קרנות גידור. בשנת 2009 סמואל הקים יחד עם שותפו יוסי שובל את חברת "ביברוקר" והצליח לגייס השקעות של יותר משישה מיליון שקל.

במקום להשקיע את הכספים בהשקעות סולידיות, כפי שהבטיח למשקיעים, סמואל השקיע את הכספים באופציות מעו"ף ואף גנב חלק מהכספים. בנוסף, סמואל התחייב בפניהם להשתמש בפקודה לעצירת הפסד במקרה שההפסדים בקרנות יעלו על 20% ובפועל לא עשה זאת. בית המשפט הטיל על שותפו של סמואל, יוסי שובל, מאסר בפועל של חמש שנים.

לקריאה נוספת, ראו:

עידו סמואל שהורשע במרמה ובגניבה ממשקיעים יישלח ל-7.5 שנות מאסר בפועל

 

הברוקר עידו סמואל הורשע בגניבה ובקבלה במרמה של 2.6 מיליון שקל

 

ת"פ 38715-06-11

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:36
קומיט וכל טופס במתנה