שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חודשיים השעיה לעו"ד שאיים על נציג בני עקיבא לרשום בן משפחה לסמינר

חדשות

חודשיים השעיה לעו"ד שאיים על נציג בני עקיבא לרשום בן משפחה לסמינר  , צילום: צילום אילוסטרציה: Getty Imagess Israel
חודשיים השעיה לעו"ד שאיים על נציג בני עקיבא לרשום בן משפחה לסמינר
12/01/2014, אנה נודל

לאחר שב'בני עקיבא' סרבו לרשום את קרובו לסמינר, התקשר עו"ד יובל חרל"פ למשרדי התנועה ואיים בצו מניעה נגד קיום הסמינר. עוה"ד חרל"פ אף התקשר לסבתו בת ה-85 של בעל תפקיד ב'בני עקיבא' ואיים עליה בעיקול. ביה"ד המשמעתי: "החלטנו שלא להחמיר בפעם זו עם הנאשם, תוך מתן משקל מרבי לעובדה כי הוא עוסק בעריכת דין במשך 22 שנה, וזו לו העבירה הראשונה בה הורשע"

בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין הרשיע את עו"ד יובל חרל"פ מרמת גן בעבירות של נקיטת לשון איום, מעשים הפוגעים בכבוד מקצוע עריכת דין וכן עבירות של התנהגות שאינה הולמת את מקצוע עריכת הדין.

בני עקיבא סרבו לרשום קרוב של עו"ד חרל"פ לסמינר לאחר שתם מועד ההרשמה. בהכרעת הדין נקבע כי עורך הדין חרל"פ יצר קשר עם נציג בני עקיבא האחראי על הרישום לסמינר ואיים עליו. עורך הדין חרל"פ סיפר שהוא שוחח עם שופט תורן בבית המשפט ואמר כי אם תוך חצי שעה לא תאושר ההשתתפות של קרובו בסמינר, השופט ייתן צו מניעה נגד קיומו. כחלוף שעה, עוה"ד חרל"פ התקשר שוב והודיע כי בידיו צו מניעה של שופט, ולכן התנועה יכולה להודיע למשתתפים על ביטול הסמינר.

לסבתא בת 85: "תביני, את בידיים שלי"

כשהמהלכים הללו לא הועילו בידו, עוה"ד חרל"פ התקשר לסבתו וגיסתו של המתלונן ואיים להוציא נגדן צו עיקול. בין היתר הוא אמר לסבתו בת ה-85 כי "אני מבין שהנכד שלך לא קיבל את המסר שלי. תביני, את בידיים שלי".

במהלך הדיונים בבית הדין המשמעתי דחה עוה"ד חרל"פ את הטענות נגדו.

חברי בית הדין המשמעתי עוה"ד אריה מוסקונה, איל דרורי ומשה ויסמן קיבלו את גרסת המתלונן וקבעו כי גרסתו של עוה"ד חרל"פ היתה בלתי סבירה בנקודות מהותיות וסתרה גרסאות מוקדמות שלו.

בשלב הטיעונים לעונש, עוה"ד חרל"פ הביע חרטה מלאה על מעשיו, וטען כי הפנים את הפסול שבהם. הוא העיד כי פרסום הפרשה בכלי התקשורת פגע בו הן במישור החברתי והן בפרנסתו.

בית הדין גזר עליו עונש של חודשיים השעיה, שנתיים של השעיה על תנאי לתקופה של שלוש שנים שלא יעבור עבירה של נקיטת לשון איום, פיצוי למתלונן בסך 3,000 שקל וכן קנס בגובה 2,000 שקל. "החלטנו שלא להחמיר בפעם זו עם הנאשם, תוך מתן משקל מרבי לעובדה כי הנאשם עוסק בעריכת דין במשך 22 שנה, וזו לו העבירה הראשונה בה הורשע", ציינו חברי בית הדין בהחלטתם. "כן התחשבנו בהבעת החרטה של הנאשם, אשר לדבריו הפנים את חומרת מעשיו ושינה את דרכיו, ובפגיעה העקיפה שנגרמה לו, לדבריו, בכל מישורי החיים – המקצועי, המשפחתי והחברתי עם פרסום הפרשה".

לקריאה נוספת, ראו:

 

עו"ד שייעץ באינטרנט איך לרמות את השופטים - יועמד לדין משמעתי

 

בד"מ 47/11

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:138
קומיט וכל טופס במתנה