שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המעגן שנמלט לארצות הברית והוסגר לראשונה לישראל נתן גט לאשתו

חדשות

המעגן שנמלט לארצות הברית והוסגר לראשונה לישראל נתן גט לאשתו, צילום: בית הדין הרבני בתל אביב. צילום: הנהלת בתי הדין הרבניים
המעגן שנמלט לארצות הברית והוסגר לראשונה לישראל נתן גט לאשתו
07/01/2014, עו"ד אורי ישראל פז

סוף טוב: הבעל המעגן שברח לארה"ב לאחר שהתגלה כי הוא פדופיל, והוסגר לראשונה על ידי השלטונות האמריקאים לפני כשבוע וחצי, נתן בתחילת השבוע לאשתו את הגט המיוחל. מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון: "המסר לבעלים המעגנים הוא ברור: אין לכם להיכן להימלט, אגף עגונות יגיע אליכם בכל מקום בעולם"

לפני כשבוע וחצי הובא לראשונה לישראל בעל שעיגן את אשתו וברח לארה"ב לאחר שנתגלה בעיצומו של הליך הגירושים כי קיים מערכת יחסים כפויה עם קטינים. מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון, פנה למנהל המחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים בבקשה לטפל בהסגרת הבעל לארץ בתואנה כי מדובר באדם מסוכן בעל רקע פדופילי וכי הוא מעגן את אשתו. לאחר משא ומתן ארוך עם השלטונות באמריקה, נעתרו השלטונות לבקשת המחלקה הבינלאומית והבעל נעצר בארה"ב.

למחרת הוא הובא לארץ למעצר בבית הכלא, אך בית המשפט העביר אותו למעצר בית, זאת בניגוד להחלטת בית הדין הרבני שטען כי אדם כזה מהווה סכנה לסביבה והוא עלול לברוח בכל עת.  בית הדין הרבני זימן את הבעל לדיון שנערך ביום ראשון שעבר בבית הדין הרבני בירושלים אך הוא לא הגיע. למחרת ערך בית הדין מבצע חשאי למעצרו באמצעות הפעלת חוקר פרטי וכוח משטרתי שהכניסו אותו למעצר. מאז ועד אתמול הובא בתכיפות גבוהה בניסיון לתת גט, אך לשווא. שלשום (א') הוא נשבר ונתן לאשתו את הגט.

גרושתו של הבעל המעגן: "כמעט שלוש וחצי שנים מאז שהחל התהליך הארוך הזה, מרגע שהתיק הועבר למחלקת עגונות בבית הדין, בהנהלת הרב אליהו מימון, הרגשתי שיש סיכוי טוב שאראה את הגט. הרב מימון דאג לעדכן אותי בכל שלב ורגע נתון, כשהיו לי שאלות או חששות התקשרתי והוא ענה בסבלנות. ברגע שהוא הגיע לארץ, בית הדין לחץ לקיים דיון בהקדם כדי שאזכה לראות את הגט כמה שיותר מהר".

לדבריה, "הבעיה הייתה ברגע שבית המשפט הכניס אותו למעצר בית ושם לו אזיק אלקטרוני. ממש חששתי שהוא יקרע אותו ויעלם שוב, זו לא בעיה לעבריין שכזה אבל בית הדין נלחם והביא למעצרו בכלא. ברגע שהוא הגיע לדיון בבית הדין הדיינים אמרו לו או כלא או גט, אתה לא תצא מהכלא בלי גט. הוא ישר הכריז שלא ייתן גט לעולם, שהוא לא מפחד מהכלא כי כבר ישב בכלא בארצות הברית. הוא זלזל בכולם, בדיינים, ממש צחק להם בפנים, ומהצד השני עמדה המשפחה שלו שתמכה בו ולא הפסיקה לצעוק ולהשתולל. בית הדין הוציא את המשפחה מחוץ לחדר הדיונים, כדי שלא יקשיב להם וימשיך להקשות עליי".

גרושתו הודתה לדיינים ולמזכיר הראשי בירושלים משה ביטון, שישבו עם בעלה עד לא מכבר שעות ארוכות ושכנעו אותו לתת לי גט. "לא האמנתי כשהגעתי לבית הדין שהוא יסכים לתת גט, הייתי בטוחה שעוד ייקח הרבה זמן, הוא היה כל כך נחרץ שהכלא לא מפחיד אותו. הוא ישב וצחק על כולם, לי יש כוחות סבל. בסוף הוא נשבר וראה שבית הדין חזק".

מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון: "מדובר במקרה קלאסי של אדם שיכל לסיים את ענייניו בצורה מכובדת וללא גרימת נזק לעצמו ולמשפחתו. הוא בחר בדרך אחרת שבה בסיכומו של עניין גם נתן גט, גם ישב בכלא וגם יעמוד למשפט על מעשיו. המסר לבעלים המעגנים הוא ברור: אין לכם להיכן להימלט, אגף עגונות יגיע אליכם בכל מקום בעולם. הסדירו את ענייני הגט בצורה המכובדת והמהירה ביותר לבל תקלעו למצבים בלתי נעימים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:134
קומיט וכל טופס במתנה