שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הוזלה דרמטית באגרת בית המשפט על תביעות אזרחיות בשל עבירות מין

חדשות

הוזלה דרמטית באגרת בית המשפט על תביעות אזרחיות בשל עבירות מין, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty Images Israel
הוזלה דרמטית באגרת בית המשפט על תביעות אזרחיות בשל עבירות מין
07/01/2014, מערכת תקדין

יופחתו אגרות בית המשפט המשולמות בעת הגשת תביעות אזרחיות בשל עבירות מין והטרדה, תביעות שיוגשו כנגד מבצע העבירה. ועדת החוקה אישרה אגרות מוזלות שיעמדו על 900 שקל לתביעה שתוגש בבית המשפט המחוזי ו-500 שקל לתביעה שתוגש בבית המשפט השלום. בתביעה שתוגש לבית הדין לעבודה האגרה תהיה בסך 141 שקלים

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, אישרה היום הפחתה משמעותית בתעריפי אגרות בתי המשפט. על-פי התקנות הקיימות, תובע שהגיש תביעה אזרחית לבית המשפט, טעונה תשלום אגרה בגובה 2.5% מערך התביעה. בתביעה שהוגשה בבית הדין לעבודה, האגרה עומדת על 1%. כך לדוגמה, תביעה על סך 200 אלף שקל, מחויבת באגרת בית משפט, בסך חמשת אלפים שקלים.

שרת המשפטים ציפי לבני ביקשה היום מוועדת חוקה לאשר הפחתה באגרה למגישי תביעה אזרחית נגד מי שביצע עבירת מין או מי שהטריד את התובע. השרה ביקשה להעמיד את גובה האגרה על סך 1,100 שקל לתביעה שתוגש בבית משפט מחוזי, 645 שקל לתביעה שתוגש בבית משפט שלום ו-141 שקלים לתביעה שתוגש בבית הדין לעבודה.

חברי הכנסת אורי מקלב ואברהם מיכאלי ביקשו מנציגת משרד המשפטים להתחשב בנפגעי העבירה ולהוזיל עוד יותר את האגרה. לדבריהם, תשלום האגרה מהווה חסם משמעותי בפני נפגעי עבירה מעוטי יכולת, שנמנעים מלהגיש תביעות אזרחיות רק בשל גובה האגרה.

חה"כ מקלב שניהל את הדיון, הציע לעצור את הדיון לכמה דקות כדי לאפשר לנציגת משרד המשפטים לקיים התייעצות עם וועדת האגרות הממשלתית. ואכן, עו"ד לירון בנית-ששון שבה עם הוזלה נוספת באגרות.

בסיום הדיון, אישרה הוועדה אגרות מוזלות שיעמדו על 900 שקל לתביעה שתוגש בבית המשפט המחוזי ו- 500 שקל לתביעה שתוגש בבית המשפט השלום. בתביעה שתוגש לבית הדין לעבודה, האגרה תיוותר כהצעה המקורית על סך 141 שקלים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:164
קומיט וכל טופס במתנה