שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > וינשטיין וברזילי התפשרו על הטמעת נוהל הדיונים הרצוף בהליכים פליליים

חדשות

וינשטיין וברזילי התפשרו על הטמעת נוהל הדיונים הרצוף בהליכים פליליים, צילום: היועץ יהודה וינשטיין. צילום: באדיבות לשכת עורכי הדין
וינשטיין וברזילי התפשרו על הטמעת נוהל הדיונים הרצוף בהליכים פליליים
07/01/2014, עו"ד אורי ישראל פז

לאחר שראש הלשכה דורון ברזילי נעלב על מידורו מכינוס בכירי עולם המשפט אצל הנשיא גרוניס, בו הוחלט על הטמעת הנוהל החל מינואר 2014, ובתגובה הפיץ מכתב מחאה, נועד עימו אמש היועמ"ש וינשטיין. לבקשת ברזילי, ימונה רפרנט במשרד המשפטים שיהיה אמון על מנגנוני שיתוף הפעולה מול הלשכה, ויסייע בפתרון הבעיות שיתעוררו עקב הטמעת הנוהל

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, נועד אתמול בלשכתו בירושלים עם ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, ויו"ר הפורום הפלילי בלשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, לפגישה שעסקה בתיאומים השונים הדרושים עם התנעת נוהל הדיונים מיום ליום במשפטים פליליים.

כפי שדווח לאחרונה בפורטל חדשות תקדין, ברזילי וחימי הביעו התנגדות נחרצת לנוהל הדיונים הרצוף בהליכים פליליים, בעוד שהסנגוריה הציבורית וחמשת ראשי המחוזות בלשכה עצמה הביעו נכונות עקרונית לשיתוף פעולה עם הנהלת בתי המשפט להטמעת הנוהל.

במסגרת הפגישה של ברזילי עם וינשטיין, עמד היועמ"ש על חשיבות הנוהל ככלי אפקטיבי לטובת יעילות הדיונים ומניעת עינויי דין הנגרמים כתוצאה מניהול הליכים במשך שנים רבות, והדגיש את חשיבותה של לשכת עורכי הדין כשותפה להטמעת היוזמה והצלחתה.

לבקשת לשכת עורכי הדין, הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי בכוונתו למנות רפרנט במשרד המשפטים, אשר יהיה אמון על מנגנוני שיתוף הפעולה מול הלשכה, ויפעל כדי לסייע בסוגיות שונות שיתעוררו בעקבות הטמעת הנוהל.

היועץ וינשטיין ציין כי "מרגע שהחל דיון בתיק, ראוי שיידון באינטנסיביות ההכרחית עד גמירה. אנחה את גורמי התביעה להתחשב בלוחות הזמנים של ציבור הסנגורים בכל הקשור בתחילת מועד דיון ההוכחות, אך אעמוד על כך שדיונים אלה יתקיימו ברצף באופן שבסופו של יום ייצא הציבור כולו נשכר ממנו".

לקריאה נוספת, ראו:

הפורום הפלילי בלשכת עורכי הדין מתנגד לשמיעה רצופה של תיקים פליליים

 

מחקר חדש: עורכי הדין אחראים ל-95% מהבקשות השונות לדחיית דיונים

 

5 ראשי מחוזות בלשכת עוה"ד דווקא תומכים ביוזמת "המשמרת השנייה"

 

עדכון: דיונים משפטיים יישמעו ברצף ובתי המשפט יפעלו במשמרת צהריים

 

ראש לשכת עורכי הדין מתנגד נחרצות ליוזמת "המשמרת השנייה" בבתי המשפט

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:179
קומיט וכל טופס במתנה