שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אישום: מחמוד אבו-ענזה הסיע המחבל שהניח מטען שהתפוצץ באוטובוס בבת ים

חדשות

אישום: מחמוד אבו-ענזה הסיע המחבל שהניח מטען שהתפוצץ באוטובוס בבת ים, צילום: צילום: Getty images Israel
אישום: מחמוד אבו-ענזה הסיע המחבל שהניח מטען שהתפוצץ באוטובוס בבת ים
06/01/2014, מערכת תקדין

"במקרה זה התממש פוטנציאל הסכנה הגלום בהסעת שב"חים והוא הסעת מפגע לבצע פיגוע בלבה של ישראל", ציינה הפרקליטות בבקשת מעצרו. "המשיב הסיע מפגע לליבה של ישראל אשר הטמין מטען והפעיל אותו. רק בנס ובשל ערנות אזרחים לא נגבו חיי אדם. במקרה זה בו הסכנה התממשה ראוי כי בית המשפט יבהיר, גם בדרך של מעצר עד תום ההליכים, כי מי שחוטא בתחום זה ומסכן את הציבור, עלול לשלם על כך באובדן חירותו"

כתב אישום הוגש היום לבית המשפט השלום בתל אביב נגד מחמוד אבו-ענזה, בן 24 מתל שבע, בגין עבירות של הסעת שוהים בלתי חוקיים בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות.

על פי האישום הראשון, אבו-ענזה הסיע את סאמי אלהרימי, תושב הגדה המערבית, אשר הניח את מטען החבלה באוטובוס שהתפוצץ לאחרונה (ביום 22.12.13) בבת ים.

כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת הדין ניצן שפיר מפרקליטות מחוז תל-אביב, מייחס לאבו-ענזה שישה אישומים בעבירות של קשירת קשר לעוון, הסעת שוהים בלתי חוקיים בנסיבות מחמירות, הסעת שוהים בלתי חוקיים, נהיגה ללא רישיון רכב, נהיגה ללא פוליסת ביטוח והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

על פי האישום הראשון, אבו-ענזה יצר קשר עם יוסף סמאמרה ויוסף אועודה, שני תושבי הגדה המערבית, העוסקים בהסעת שב"חים, לביצוע שירותי הסעות להעברת שב"חים מהגדה לישראל. במסגרת הקשר, הסיעו אועודה וסמאמרה שב"חים בתוך הגדה אל קרבת הגבול עם ישראל, ואילו אבו-ענזה אסף את השב"חים סמוך לגבול והסיעם למקומות שונים ברחבי הארץ.

ביום 22.12.13 הסיע אבו-ענזה ארבעה שב"חים, ביניהם היה סאמי אלהרימי אשר נשא עמו תיק ובו מטען חבלה. אבו-ענזה הוריד בסביבות השעה 12:40 את אלהרימי בכיכר השעון ביפו, ובהמשך עלה המפגע על קו אוטובוס 240 של חברת דן אשר נסע לבת ים. אלהרימי הניח את התיק עם המטען באוטובוס וירד ממנו. בסמוך לכך, נוסעי האוטובוס הבחינו בתיק החשוד, הנהג עצר את האוטובוס ופינה את הנוסעים ולאחר כעשר דקות מפינוי האוטובוס, בסמוך לשעה 14:30 הפעיל אלהרימי את המטען מרחוק וגרם להתפוצצות המטען באוטובוס במטרה לרצוח אזרחים ישראלים.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את אבו-ענזה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "במקרה זה התממש פוטנציאל הסכנה הגלום בהסעת שב"חים והוא הסעת מפגע לבצע פיגוע בלבה של ישראל", כתבה עוה"ד שפיר בבקשת המעצר. "המשיב הסיע מפגע לליבה של ישראל אשר הטמין מטען והפעיל אותו. רק בנס ובשל ערנות אזרחים לא נגבו חיי אדם. במקרה זה בו הסכנה התממשה ראוי כי בית המשפט יבהיר, גם בדרך של מעצר עד תום ההליכים, כי מי שחוטא בתחום זה ומסכן את הציבור, עלול לשלם על כך באובדן חירותו".

הדיון בבקשת המעצר צפוי להתקיים בשעה הקרובה באולמה של השופטת מעיין בן ארי.

עניינם של יתר המעורבים בפרשה הפיגוע בבת-ים מטופל על ידי השב"כ והפרקליטות הצבאית.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:123
קומיט וכל טופס במתנה