שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תקדים: מותר לפרסם סרטונים מקצועיים של עורכי דין ברשת האינטרנט

חדשות

תקדים: מותר לפרסם סרטונים מקצועיים של עורכי דין ברשת האינטרנט , צילום: צילום אילוסטרציה: Getty Images Israel
תקדים: מותר לפרסם סרטונים מקצועיים של עורכי דין ברשת האינטרנט
02/01/2014, עו"ד אורי ישראל פז

ועדת האתיקה הארצית מדביקה באיחור ניכר את קצב ההתקדמות הטכנולוגית: החליטה לא לנקוט יותר באמצעים משמעתיים נגד עורכי דין המפרסמים עצמם בסרטונים ברשתות החברתיות. עו"ד דרור ארד-אילון, יו"ר ועדת האתיקה הארצית בלשכה, מבטיח ש"זהו צעד נוסף לקראת עדכון רחב של כללי הפרסומת לעתיד לבוא"

האם ועדת האתיקה הארצית בלשכה נאלצת להשלים עם המצב שבו עורכי הדין מנהלים פעילות ענפה ברשתות החברתיות (בבחינת "גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה") או שמדובר בהדבקת הקצב המפגר אחרי ההתקדמות הטכנולוגית מצדו של אחד המוסדות הנושנים? ימים יגידו. בשלב זה ניתן רק לברך על ההחלטה התקדימית שקיבלו חברי ועדת האתיקה הארצית בישיבתם השבוע, לפיה לראשונה מותר מהיום לעורכי הדין לפרסם סרטונים מקצועיים בכפר הגלובלי.

ועדת האתיקה הארצית מצאה שאין יותר מקום להבחין בין פרסום בדרך של טקסט כתוב ובין פרסום בדרך של וידאו. לכן, החל מינואר 2014 לא ינקטו יותר אמצעים משמעתיים נגד עוורך דין שיפרסם בדרך של וידאו תוכן המותר כיום לפרסום בטקסט רגיל – לאור ההתפתחות הטכנולוגית המאפשרת פרסום של סרטונים באופן דיגיטלי ברשת האינטרנט בדרכים שונות (אתר, פייסבוק וכיוצא באלה).

מה בין הרצאה מצולמת לסרטון תדמית?

ועדת האתיקה הארצית סבורה כי אין לנקוט הליכי משמעת במקרה בו עורך דין מפרסם באתר אינטרנט שלו קטעי מדיה מצולמים מקצועיים. מדובר בסרטונים הכוללים רק ריאיון עם עורך דין מהמשרד המפרסם נושאים משפטיים, הרצאה שלו בנושאים משפטיים או הסברים מפיו למונחים משפטיים ואשר אינו סרטון תדמית, כשאין בדברים הנאמרים בו משום הפרה אחרת של כללי הפרסומת (כדוגמת דברי שבח עצמי, הטעיה, התבטאויות לא ראויות, הצגת תעריפים והנחות, חשיפת שמות לקוחות ופרטים של תיקים וכדומה), ורק כאשר עורך הדין או מי מטעמו לא נידרש לשלם עבור פרסום הסרטון.

למען הסר ספק, עדיין נאסר על עורכי הדין לפרסם את עצמם בדרך של משלוח סרטונים כאלה באופן יזום (בדרך של פוש או בדרך של מייל או כל השדרים הדיגיטליים האחרים), בין בתפוצה כללית ובין ללקוחותיו או לעורכי דין אחרים. משלוח כזה יצדיק בדרך כלל נקיטת אמצעי משמעת.

כמו כן, אין בהיתר החדש כדי להתיר סטייה מהוראות סעיף 55 לחוק, לפיהן כל פרסומת של עורך דין ובכלל זה קטעי מדיה מצולמים – אסור שיהיה בה כדי להטעות את הציבור או לפגוע בו או משום פגיעה בכבוד המקצוע.

"השינוי הטכנולוגי מצדיק גמישות בדרכי הפרסום כל עוד נשמרים עקרונות היסוד של האתיקה המקצועית", אומר עו"ד דרור ארד-אילון, יו"ר ועדת האתיקה הארצית בלשכה. "זה צעד נוסף לקראת עדכון רחב של כללי הפרסומת לעתיד לבוא".

לקריאה נוספת, ראו:

 

עו"ד שייעץ באינטרנט איך לרמות את השופטים – יועמד לדין משמעתי

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:60
קומיט וכל טופס במתנה