שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המשטרה: אב בית הדין הרבני בירושלים היטה פסקי דין ויש להעמידו לדין

חדשות

המשטרה: אב בית הדין הרבני בירושלים היטה פסקי דין ויש להעמידו לדין , צילום: בית הדין הרבני בתל אביב. לבית הדין הספציפי אין קשר לכתבה. צילום: דוברות הנהלת בתי הדין הרבניים
המשטרה: אב בית הדין הרבני בירושלים היטה פסקי דין ויש להעמידו לדין
01/01/2014, עו"ד אורי ישראל פז

החוקרים ממליצים להגיש כתב אישום נגד הרב חיים יהודה רבינוביץ', אב בית הדין הרבני בירושלים, בחשד למעורבותו הפסולה בטיפול בתיקי גירושין לטובת עורכי דין קרובי משפחתו. במשטרה מאפיינים את המעילה של בתו עורכת הדין בכספי הנאמנות של לקוחותיה כ"התנהלות נכלולית". הנהלת בתי הדין בתגובה לתקדין: "אנחנו לא מעוניינים להתייחס לכך"

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את אב בית הדין הרבני בירושלים, הדיין הרב חיים יהודה רבינוביץ', את בתו גילה וקרוב משפחה נוסף, שניהם עורכי דין, בעבירות של הפרת אמונים, שימוש לרעה במשרה שיפוטית וגניבה.

הפרשה התפוצצה בפברואר 2013. על פי החשד, הדיין רבינוביץ' היטה לטובת שני מקורביו תיקי גירושין, ונוסף על כך חשודים הבת וקרוב המשפחה כי מעלו בכספי נאמנות שהופקדו בידיהם, בשווי של מאות אלפי שקלים.

מהמשטרה נמסר כי חקירת יחידת להב 433 עסקה בין היתר בבדיקת החשדות לפעילות מרמה וגניבה שיטתית מצד קרובת משפחתו של הדיין רבינוביץ', שהיא עורכת דין לענייני משפחה, בנוגע לאותם תיקים ולתיקים אחרים בהם טיפלה.

חקירת הפרשה החמורה החלה בהמשך לבקשת פרקליט המדינה, משה לדור, ובאישור היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בעקבות תלונה שהוגשה לנציבות התלונות נגד שופטים ולהנהלת בתי הדין הרבניים.

מהתלונה עלה חשד להתנהלות פסולה של הרב רבינוביץ' ולביצוע עבירות הפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה, בכול הקשור לניהול חלק מתיקי הגירושין שדן בהם. במהלך החקירה התברר כי החשוד רבינוביץ' דן בתיקי גירושין, שבמהלך הרגיל לא היו אמורים להידון בפניו, תוך שהוא מנצל את סמכויותיו השיפוטיות להשפיע על ההליך ועל הצדדים בתיק ולקבל החלטות שלא על פי כללי הדין ושיש בהן ניגוד עניינים, מתוך כוונה לקדם את ענייניהם של קרובי משפחתו ובעיקר של עורכת הדין לענייני משפחה, אשר ייצגה את אחד הצדדים בתיקים אלה.

התנהלות נכלולית

כנגד עורכת הדין התבסס חשד כי בנוסף לעבירות המרמה הנוגעות לטיפול בתיקי הגירושין, היא גם השתמשה בשיטתיות בכספי הנאמנות של לקוחותיה בחשבונות בהם שימשה נאמן. "היא מעלה בתפקידה כעורכת דין. נמצאה התנהלות נכלולית מצידה", אומרים גורמים בשורות המשטרה.

במהלך החקירה נחקרו מעורבים רבים בפרשה, בוצעו חיפושים שונים ונתפסו מסמכים רלוונטיים. עוד נתפסו נכסים, רכוש וכספים בהיקף של מיליוני שקלים כדי שתישקל לגביהם הגשת בקשת חילוט לבית המשפט.

בסופה של חקירת המשטרה, קיבל ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב מני יצחק את עמדת ראש יחידת להב 433, ניצב מנשה ארביב, כי התגבשה תשתית ראייתית לכאורה לכך שהרב רבינוביץ' ביצע עבירות של הפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה וכי התגבשה תשתית ראייתית כנגד קרובי משפחתו בגין עבירות של גניבה בידי מורשה, זיוף בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ועוד.

תיק החקירה הועבר לעיונו של עו"ד אלי אברבנאל, העומד בראש פרקליטות מחוז ירושלים, אשר ליווה את מהלך חקירתו והוא צפוי לעבור בהמשך להכרעת היועץ המשפטי לממשלה.

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר בתגובה לפנייתנו: "אנחנו לא מעוניינים להתייחס לכך".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:41
קומיט וכל טופס במתנה